Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Sosyal Medya

Facebook karanlık temayı çok yakında getiriyor!

Kişisel Verileri Koruma
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Facebook sonunda uygulaması için yeni bir güncelleme getiriyor. Gelen bilgilere göre güncelleme ile mobil uygulama için karanlık tema yayınlanacak.


İlginizi çekebilir; Xiaomi, yeni bir katlanabilir telefon patenti aldı!

reklam
MSI reklamı

Karanlık tema ve Covid-19 takip bölümü!

Facebook, Android uygulaması karanlık temaya sonunda kavuşuyor. Firma yeni güncelleme ile karanlık temayı kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor. 9to5Google isimli sitede yer alan habere göre Facebook, karanlık temanın yanı sıra yeni özellikler de getiriyor. Bunlardan en dikkat çekeni Covid-19 takip sistemi. Bu sistem sayesinde dünya genelinde güncel vakalara kullanıcıların ulaşması amaçlanıyor. Ayrıca daha önceden IOS için getirilen sessize alma özelliğinin de Android tarafı için yayınlanacağı öğrenildi. Karanlık temanın, sistem ile otomatik olarak değiştirebildiği gibi uygulama içi ayarlardan manuel olarak da kontrol edilebildiği öğrenildi. Ortaya çıkan resimlerde tam anlamıyla karanlık bir tema karşımıza çıkmaz iken, daha çok koyu gri bir renk tercih edilmiş gibi gözüküyor.

Facebook

WhatsApp, Instagram, Messenger ve Facebook Lite için daha önceden karanlık temayı yayınlayan firma, ana uygulaması Facebook için ise daha uzun süre çalışarak bazı konularda arayüz değişikliğine gitme kararı aldı. Firma, uygulama içerisinde geçirdiğiniz süreyi görebildiğiniz bölüm için yeni ve daha anlaşılır bir arayüz tasarlamış. Ayrıca uygulamanın teması da genel olarak Android 10 sürümünde kullanılan temaya çok yakın olarak ayarlanmış. Ancak şu an için bu yeniliklerin ne zaman kullanıcılara sunulacağı ise bilinmiyor.

Taze mühendis, çizgi roman ve teknoloji sever.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

TikTok’a yeni rakip: Snapchat, Spotlight özelliğini kullanıma sundu

Snapchat Spotlight
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Snapchat, bugün yayınladığı resmi duyuruda kullanıcıların kısa videolar paylaşmasına imkan veren Spotlight özelliğini kullanıma sunduğunu açıkladı. Spotlight, Snapchat’in hâlihazırda var olan ‘Göz Atın’ sekmesinin yerine gelen ayrı bir sekme olarak uygulamada yerini alacak ve bu sekme kaydırılabilir akış formatında olacak.


İlginizi çekebilir: Snapchat, ‘Snap Connect’ sekmesini sundu

reklam
MSI reklamı

TikTok’un yeni rakibi: Snapchat Spotlight

Normalde mevzu bahis ‘Snapchat özellikleri’ olduğunda, sosyal medya platformlarının Snapchat’ten arakladığı özellikleri haberlerde görmeye hep alışığızdır, ancak bu sefer devir tersine döndü; Snapchat, TikTok ve Instagram Reels benzeri kendi kısa video paylaşım özelliği olan Spotlight’ı piyasaya sürdüğünü duyurdu.

Spotlight, çalışma mantığı itibariyle TikTok ve Instagram Reels’a çok benziyor. Elbette ki bazı noktalarda kendisini bu platformlardan ayıran nitelikleri de var. Örneğin, tıpkı TikTok ve Instagram Reels’ta olduğu gibi isterseniz Snapchat’in kendi içinden çektiğiniz videoları, isterseniz de doğrudan telefonunuzun galerisindeki videoları Spotlight’ta paylaşabilirsiniz.

Spotlight işte böyle çalışıyor

Snapchat Spotlight

Snapchat bu noktada kullanıcıları herhangi bir sınırlamaya tabi tutmuyor. Hatta kullanıcılar Spotlight’ta paylaşacakları videolara alt yazı ekleyebiliyor, efektlerle güzelleştirebiliyor, aynı zamanda müzik de ekleyebiliyorlar. Müzik eklemek istemeyenlerse videonun kendi sesini kullanmayı tercih edebiliyorlar.

Spotlight’ın algoritması, rakiplerine kıyasla daha farklı

Yalnız Spotlight’ın algoritması ve genel yapısı rakiplerinden birazcık farklı. Örneğin TikTok’u açar açmaz, karşımıza direkt paylaşılan videolar çıkıyorken, Spotlight videoları Snapchat’te doğrudan karşımıza gelmeyecek. Bunu Instagram Reels gibi düşünebilirsiniz; Instagram’ı açtığınızda Reels videolarını izlemek için nasıl ki Reels sekmesine geçmeniz gerekiyorsa, işte Snapchat’te aynen böyle yapmanız gerekecek. Ayrıca Snapchat paylaşmış olduğunuz videoları otomatikman Spotlight sekmesinde göstermeyecek, bunun yerine manuel olarak Spotlight sekmesine girip bu kısımda öne çıkmasını istediğiniz videoları bizzat o an paylaşmanız gerekecek.

Snapchat, paylaştığınız videoların Spotlight’ta öne çıkması için hesabınızın herkese açık olmasını zorunlu tutmuyor. Bunun yerine şirket, yaptığı duyuruda videoların öne çıkarılmadan evvel bizzat insan incelemesine tabi tutulacağını ve gerektiğinde otomasyon sistemleri tarafından da denetleneceğini söyledi. Bu denetim sonucunda, ilgili videonun Spotlight’ta öne çıkıp çıkmayacağına karar verilecek.

Ek olarak Snapchat, Spotlight sekmesinde öne çıkarılacak videoları belirlerken, o videonun diğer kişiler tarafından favorilere eklenip eklenmeme durumunu, paylaşılma oranını ve videonun izlenme süresini de hesaba katacağının altını çizdi.

Bununla birlikte Spotlight’ı rakiplerinden ayıran bir diğer önemli noktaysa, yorumlar tarafında oldu. Spotlight sekmesindeki videoların hiçbirinde yorumlar herkese açık olmayacak. Bunun yerine kullanıcılar, Spotlight’taki videoları beğenme ve iletme olanağına sahip olacaklar.

Bugünden itibaren Snapchat, Spotlight özelliğini ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Krallık, İrlanda, Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya ve Fransa’daki kullanıcıların erişimine açtığını belirtti. Önümüzdeki günlerde daha fazla ülkeye de açacağını ifade eden şirket, herhangi bir yayın tarihiyse paylaşmadı.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter’ın hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmadığı ortaya çıktı!

Twitter
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

TechCrunch ekibi tarafından paylaşılan bir rapora göre, Twitter yeni kullanıma sunduğu hikayeler özelliğini kullananların yaptığı paylaşımları 24 sonra bile kaldırmıyor. Bu durumun Twitter geliştiricileri tarafından yapılan bir hata olduğunun apaçık olduğunu belirten TechCrunch ekibi, sorunun kısa sürede düzeltileceğini söylüyor.


İlginizi çekebilir: Twitter, “kaybolan fleet” özelliğini duyurdu

reklam
MSI reklamı

Twitter’ın, kısa süre önce yayınladığı güncellemeyle beraber, Snapchat’i kopyalayan uygulamalar arasına katıldığını aktarmıştık. Kendince “fleet” olarak adlandırdığı özellik sayesinde kullanıcıların 24 saat içinde kaybolan tweetler atmasına imkan veren mikro-blog şirketi buna hikaye özelliği demiyor, ama aslında yaptıkları şey tam anlamıyla hikaye özelliği.

Bu tartışmaları bir kenara bırakalım. Twitter hikaye özelliğini getirdi getirmesine de, daha çiçeği burnunda olan bu özellik çok önemli bir problemle gündemde. Haberimizin başında da belirttiğimiz üzere, Twitter’ın fleet özelliğiyle paylaşılan bir tweetin normalde 24 saat içinde kaybolması gerekiyor, normalde sistem bu şekilde tasarlanmış. Fakat bugün tespit edilen bir hata, Twitter’ın söz konusu fleet’leri 24 saat sonra bile kaldırmadığını gözler önüne serdi.

Twitter, kaybolan "filoları" herkese getiriyor

Twitter, ‘teknik bir hata’ nedeniyle paylaşılan hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmıyor!

TechCrunch’ın ortaya çıkardığı hata o kadar akılalmaz ki, fleet’ler paylaşıldıktan 24 saat sonra bile silinmiyor ve görünmeye devam ediyor. Bununla da kalmayıp, diğer kişiler ilgili fleet’i paylaşan kişinin haberi olmaksızın kendi telefonlarına indirebiliyorlar. Konuyla alakalı olarak Twitter yetkilileri, verdiği kısa demeçte problemin farkında olduklarını ve bunun teknik bir hata olduğunu dile getirdi. Yetkililer ayrıca, kısa süre içerisinde problemi çözecek yeni bir güncelleme üzerinde çalıştıklarının da altını çizdi.

Şimdilik Twitter yetkilileri, problemin farkında olduklarını ve “yakında” çözeceklerini ifade etmekle yetiniyorlar. Bahse konu düzeltme güncellemesi ne zaman yayınlanacak belli değil, fakat problem işin içinden çıkılmaz gibi görünmüyor. Büyük olasılıkla çok geçmeden sorunun artık yaşanmadığına dair geri bildirimleri görmeye başlayacağız.

Devamını oku

Sosyal Medya

Instagram arama işlevini güncelledi: Artık gönderiler de aranabiliyor

Instagram
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Instagram, arama özelliğinin kapsamını genişletmek amacıyla bu haftadan itibaren platforma “anahtar kelimeyle arama” özelliği ekledi. Yeni özellik sayesinde, önceden Instagram’da yalnızca profil, etiket ve konumlar üzerinde arama yapabiliyorken, artık doğrudan arattığımız şeyle alakalı gönderileri de bulabileceğiz.


İlginizi çekebilir: Instagram, genişletilmiş kılavuzları ürünleri, yerleri ve gönderileri öne çıkarıyor

reklam
MSI reklamı

Şimdiye kadar Instagram’da bir şey aramaya başladığımızda, arama sonuçlarında yalnızca hesap adları, kullanıcı adları, konumlar ve etiketler gösteriliyordu. Ancak bu haftadan itibaren Instagram, arama işlevini gönderileri de kapsayacak şekilde güncellediğini duyurdu.

Yani örneğin Instagram’ın arama kutusuna “bir başkadır” kelimesini yazmaya başladınız, siz yazarken eşzamanlı olarak o kelimeyle ilişkili Instagram paylaşımları da artık karşınıza çıkacak.

Instagram uygulamasına eklenen yeni arama özelliği böyle çalışıyor

Instagram

Instagram’ın bu imkan sunmasının, aslına bakacak olursanız kullanıcıların yanı sıra markalar için de önemi çok büyük. Çünkü yeni arama işleviyle beraber Instagram’ı ekmek kapısı olarak kullanan işletmelere, hedef kitlesine ulaşmanın yepyeni bir yolu doğmuş oluyor. Bildiğiniz üzere normalde Instagram’da öne çıkmak için, marka olsun veya olmasın paylaşımı yapan kişinin gönderisine her türlü etiketi eklemesi gerekiyor. Ancak yeni arama özelliği, işbu etiket ekleme zorunluluğunu ortadan kaldıracak.

Dolayısıyla Instagram tarafından kullanıma açılan yeni özellik, sadece basit bir arama işlevi değil. Platformda kendisini öne çıkarmak isteyip paylaşımlarını herkesin görmesini isteyenler için aynı zamanda biçilmiş bir kaftandan bile daha değerli. Düşünsenize, gönderilerinizde kullandığınız birkaç terim çoğu durumda insanların sizi bulması için yeterli olacak.

Instagram, yeni arama işlevini bu haftadan itibaren Kanada, ABD, İngiltere, Avustralya, Yeni Zelanda ve İrlanda’daki tüm kullanıcılar için İngilizce olarak erişime açtı. İngilizce dışında diğer dillere ne zaman sunulacak, bunu bilmiyoruz.

Devamını oku
MSI reklamı

HWP COIN’den Haberler