Bu yazıda neler var?

  • Uçak dakikada 30.000 ft dikey hızla düştü
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
  • Pil Testi
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Redmi Note 11 Advertisement
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Ana SayfaHaberChina Eastern Airlines Kazasında İki İhtimal Üzerinde Duruluyor

China Eastern Airlines Kazasında İki İhtimal Üzerinde Duruluyor

Yazı: Gökhan Erdol
25 Mart 2022
Kategori: Haber
Okuma süresi: 2 dakika
China Eastern Airlines

China Eastern Airlines’a ait Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı geçtiğimiz pazartesi günü Kunming’den Guangzhou’ya uçarken 123 yolcu ve 9 mürettabatı ile Çin’de düşmüştü. Kaza sonrası uçağın kara kutularından biri de bulundu. Kazanın sebebi konusunda yatay stabilizatör kaybı ve sabotaj ihtimalleri üzerinde duruluyor.


İlginizi Çekebilir: Airbus, CityAirbus NextGen’in Kanatları İçin Spirit AeroSystems İle Çalışıyor


İçindekiler

  • Uçak dakikada 30.000 ft dikey hızla düştü

Uçak dakikada 30.000 ft dikey hızla düştü

China Eastern Airlines uçağı seyir irtifası olan 29.000 ft yüksekliğe sorunsuz bir şekilde tırmanıyor, yaklaşık bir saat sonra ani bir şekilde irtifa kaybetmeye başlıyor ve 150 sn içinde yere çakılıyor. Pilotlar 7.400 ft civarında uçağı toparlıyorlar hatta 8.600 ft’e kadar yükselmesini sağlıyorlar ama ne yazık ki tekrar dalışa geçerek yaklaşık 30.000 ft/dk dikey hızla düşüyor. Kaza sonrası kazanın sebebi ile ilgili iki senaryo üzerinde duruluyor:

  • Yatay stabilizör (horizontal stabilizer) kaybı: Yatay stabilizör, uçakların düşey düzlemde dengede kalmasını sağlayan parçası. Uçak çok kısa bir sürede burnu üzerine yere çakıldığı için bu ihtimal ortaya atıldı. 1985 yılında Japan Airlines’ın 123 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren Boeing 747 tipi yolcu uçağı ise dikey stabilizör kaybı sebebiyle düğmüştü. Dikey stabilizör de yatay eksende dengede kalmayı sağlıyor.

China Eastern Airlines

  • Sabotaj: Pilotun bir intihar dalışı gerçekleştirmiş olması da bu denli yüksek dikey hızla çakılmaya sebep olabilir. Bunun gibi durumlar maalesef yaşanabiliyor. 2015 yılında Alman hava yolu Germanwings’in 9525 nolu uçuşunda Airbus A320 tipi uçak pilotu tarafından Fransız Alplerine çakılmıştı.

Düşen Boeing 737-800, 17.708 saatlik uçuş süresine sahip. İlk sahibi China Eastern Airlines tarafından Haziran 2015’de filoya dâhil edilmiş. Kaza esnasında uçağı uçuran pilot 6700 saat, yardımcı pilot ise 31.000 saat uçuş gerçekleştirmiş tecrübeli pilotlar. Kaza sonrası CVR (cockpit voice recorder) olduğu tahmin edilen kara kutu bulundu. Uçuş verilerini kaydeden diğer kara kutu FDR (Flight Data Recorder) ise henüz bulunmuş değil. Resmi soruşturma sonucunda kazanın kesin sebebi de ortaya çıkmış olacak.

Bunlar da ilginizi çekebilir
PaylaşTweetleGönder
Gökhan Erdol

Gökhan Erdol

Yeni teknolojiler ve simülasyon oyunları meraklısı.

Sorry, your browser doesn't support embedded videos.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2022, EMY Medya

  • Hakkımızda
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
  • Pil Testi
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2022, EMY Medya