BlackBerry Mobile departmanı ile özellikle iş dünyasında başarılı girişimle yapan firma çok uzun zamandır finansal problemlerle yüz yüzeydi. İflasın eşiğine gelen firma Android ekosistemine zorunlu geçiş yaparak satışlarında bir kıprıdanma hissetmeye başladı. Tıpkı Nokia gibi zamanın vazgeçilmezleri arasında olan ancak inovasyondaki eksiklikten dolayı zamana ayak uydurmakta başarısız olan firma neyse ki 2017 yılında görevini tamamlamış. Türkiye’de de Keyone’ın satışına başlayan Blackberry bu başarısı için farklı bir bakış açısından değerlendirme sundu.
İçindekiler
BlackBerry Mobile 2017 yılı içinde toplam 850bin adet telefon satmakla yetindi
IDC analiz firmasındaki Mobil Cihazlar Kıdemli Araştırma Direktörü Francisco Jeronimo’nun yayımladığı rapora göre ünlü firma da tıpkı Essential gibi toplam 850.000 adet telefon satmış. Daha öncesinden Google’ın Pixel 2 cihazları hakkında da rapor hazırlayan Francisco Jeronimo Essential’ın da aynı oranda telefon sattığını belirtmişti.
Lakin bu rakam her na kadar Andy Rubin için az olsa da Blackberry yöneticileri için oldukça sevindirici bir seviye gibi. Bunu arkasındaki sebep ise markanın satış kanalı varlığındaki doğrudan satışlarda elde ettiği başarı. Şu anda firmanın cihazları 50 ülkede 110’dan fazla GSM operatörü ile kullanılıyor.
Firmanın CCO’su Francois Mahieu ve ekibi bu satış rakamının ve doğrudan satış kanallarında marka varlığının kalıcı olmasını “Görev başarıyla tamamlandı” şeklinde nitelendirdi.
Buna rağmen firma hala zamanında elinden kaçırdığı ve artık iOS veya diğer Android cihazları kullanan eski fanlarını geri çağırma peşinde. Bu kişilerin hala yeni Blackberry akıllı telefonlarından haberdar olmadığını düşünüyor.
Buna rağmen firmanın optimistik bir tavır ile gelecek rakamlarda verdiği tahmini oran 400 doların üzerinde etiket fiyatı olan premium cihazları ile yıl sonuna kadar (2018) pazarın %3 ila %5. Bu da kabaca 10 milyon cihaz demek ki 10 aylık bir sürede ortalama ayda 1 milyon cihaz satışı bakalım mümkün olacak mı?