İçindekiler
Yapay zeka teknolojisinin mobil operatörlerde kullanılmasıyla beraber hem müşteri memnuniyeti sağlanacak hem de operatörler büyük avantajlar elde edecek.
Apple’ın geliştirdiği Siri ve Amazon’un geliştirdiği Alexa gibi yapay zeka asistanları şimdiden pek çok kullanıcı tarafından kullanılıyor. Yakın gelecekte de bu teknolojinin günlük hayata olan etkisi giderek artacak.
Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu yaptığı açıklamada mobil operatörlerin birçoğunun en yeni teknolojileri hayata geçirdiklerini ancak bu teknolojilerin operasyon maliyetlerini düşürmesine rağmen müşteri deneyimi yönetiminin istediği seviyede olmadığını belirtti. Haliloğlu, yapay zeka kullanımının bu noktada müşteri memnuniyetini artırma ve müşteri deneyimini geliştirme yolunda mükemmel bir fırsat olduğunu açıkladı.
Müşteri odaklı yapay zeka, mobil operatörlere müşteri sadakatinin artmasının yanında abone verilerinin OTT oyuncularıdaki gibi toplanmasını, detaylı segmentasyon ve analizinin yapılmasını kolaylaştıracak.