İçindekiler
Mark Zuckerberg, yaptığı bir açıklamada Facebook kullanıcılarının video izleme süreleriyle ilgili çarpıcı bilgiler verirken bu doğrultuda kendi video servislerini başlatacaklarını söyledi.
Günlük hayatımızın bir parçası haline gelen Facebook, büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Sosyal medya dışında birçok alanda adını duyurmayı başaran Facebook yeni video servisini hayata geçirmeye hazırlanıyor. Mark Zuckerberg, Facebook’un mali durumu hakkında bilgi verdiği konferansta 2015 yılının 4.çevreğinde 2014 yılının 4.çeyreğine kıyasla gelirin %52’lik bir oranla artarak 5,84 milyar dolar gelirden ve 1,6 milyar dolar net kâr elde ettiklerini belirtti.
Mark Zuckerberg, Facebook’un mali durumu hakkında bilgi vermenin yanı sıra konferansta yaptığı bir açıklamada, Facebook kullanıcılarının günde toplam 100 milyon saat video izlediklerini belirtti. Elde edilen bu veriler doğrultusunda da yeni video hizmetini başlatacaklarını duyuran Zuckerberg, Messenger uygulamasını bağımsız hale getirerek elde ettikleri başarıyı, aynı şekilde yeni açacakları video servisinde de yakalamayı planladıklarını belirtti.
Aktif Facebook kullanıcılarının %90’ını aşan bir kesimin aynı zamanda mobil üzerinden de platforma eriştiklerinden dolayı hayata geçirilmesi planlanan bu yeni video servisinin kapsamlı bir mobil desteği de olmak zorunda. Ayrıca Facebook’un karşısına alacağı servislerden en güçlüsü olan YouTube’un bünyesinde bulundurduğu 3 boyutlu video gösterimi ve 8K çözünürlük desteğini de göz ardı etmemesi gerekir. İlerleyen günlerde neler olur bilemeyiz ama Facebook’un kendi video servisini popüler hale getirebilmesi için ciddi bir rekabet ile boy ölçüşmesi gerekecek. Tabi eğer mesajlaşmak için Messenger uygulamasını zorunlu tuttuğu gibi videoları da kendi servisi üzerinden eklenmesini zorunlu kılmazsa.