Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

2021 BMW 4 Serisi tanıtıldı!

Geçen sene Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan BMW Concept 4‘ten ilham alınarak tasarlanan yeni nesil BMW 4-Serisi, bugün öğle saatlerinde online olarak tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: Sony, PlayStation 5 tanıtımını erteledi!

reklam

2. nesil 4-Serisi, eski nesline göre daha keskin tasarım çizgilerine sahip. Araç, eski nesline göre hatırı sayılır miktarda büyüdü. Yeni 3-Serisi ile kıyaslandığında 56 mm daha uzun, 25 mm daha geniş, 56 mm daha alçak ve arka iz açıklığı 25 mm daha geniş. Bagaj hacmi ise 440 litre olarak açıklandı.

Sızıntıların ortaya çıktığı ilk günden beri en çok konuşulan konu, dikey olarak büyüyen böbrek ızgara oldu. Fakat yine de araç, Alman üreticinin lüks ve sportif hatlarını başarıyla temsil ediyor gibi görünüyor.

Aracın dış tasarımına genel olarak baktığımızda küçük bir 8-Serisi gibi görünüyor. Önden arkaya doğru gidildikçe giderek genişliyor gibi görünen bir omuz çizgisi aracın duruşunu güçlendiren detaylar arasında. Ön ve arka LED far grupları, önceki nesle göre incelen tasarımıyla oldukça dikkat çekiyor.

İç mekanda ise 10.25 inç bilgi-eğlence ekranı ve opsiyonel 12.3 dijital gösterge paneli, yeni tasarıma sahip orta konsol, yeni direksiyon simidi ve yeni koltuklar göze çarpan ilk detaylar arasında yer alıyor. Eski nesline göre akustik ve termal konforun hissedilir derecede arttığı söyleniyor. Sunroof paneli ise eskiye göre 24 mm daha büyüyen araçta, yeni 3 bölgeli otomatik klima standart olarak geliyor. Welcome Light Carpet özelliğine sahip ortam aydınlatması, Harman Kardon surround ses sistemi ve BMW Display Key ile uzaktan kontrol edilebilen ısıtıcı gibi özellikler de yeni 4-Serisi’yle alınabiliyor.

Yeni 4-Serisi’nin sunduğu diğer teknolojiler

El hareketleriyle kontrol edilebilen iDrive sistemi, sesle kontrol edilebilir BMW Akıllı Kişisel Asistan‘ı da içeriyor. Apple CarPlay ve Android Auto da araçta unutulmamış. Yeni bulut temelli BMW Maps navigasyon sistemi araçta standart olarak geliyor. Gerçek zamanlı trafik bilgisi verebilen sistem, eski nesildeki sisteme göre daha hızlı ve hassas bir hale getirilmiş. Yeni nesil BMW Head-Up Display, eskisine göre %70 daha geniş yansıtma alanına sahip. Dijital gösterge panelinde 3 boyutlu çevre görselleştirici yer alıyor. Bu özellik ile aracın ve çevrenin modellemesi ekrana yansıtılarak sürücüye kolaylık sağlamak amaçlanmış. Ayrıca aktif yardım sistemleri de araçta yer alıyor.

Ön ve arka park sensörleri standart olarak gelirken, sizin yerinize aracı kontrol ederek park etmenizi kolaylaştıran opsiyonel Park Asistanı, artık aracı park alanından çıkarmanıza da yardımcı oluyor. Park Asistanı Plus opsiyonu ise Park View, Panaroma View, 3D Top View ve Remote 3D View özelliklerine sahip olacak. Ayrıca BMW Drive Recorder özelliği, aracın çevresinin 40 saniyeye kadar video kaydını tutabiliyor.

Motor seçeneklerine baktığımızda ise en üstte M440i xDrive yer alıyor. Ayrıca bu seçenek, şimdiye kadar 4-Serisi modelleri arasındaki ilk M Performance modeli olma özelliğini de taşıyor. Turboşarjlı 3.0 litre sıralı 6 silindirli motor, 374 beygir güce sahip. 8 ileri otomatik şanzımanla alınabilen bu motorda, ekstra 11 beygir katkıda bulunan 48V hafif hibrit sistem bulunuyor. Yeni M4 gelene kadar en güçlü model M440i xDrive olacak. Diğer motor seçenekleri ise şu şekilde:

BMW 420i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 184 beygir güç, 300 Nm tork
  • 0-100: 7.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.6 l/100 km
  • Avrupa’da 45 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 258 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 5.8 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.9l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW M440i xDrive: 

  • 2998 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 374 beygir güç, 500 Nm tork
  • 0-100: 4.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.9 l/100 km
  • Avrupa’da 66 bin 900 €’dan başlıyor

BMW 420d: 

  • 1995 cc, sıralı 4 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 190 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 7.1 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.1 l/100 km
  • Avrupa’da 48 bin 300 €’dan başlıyor

BMW 420d xDrive: BMW 420d’den farklı olarak,

  • 0-100: 7.4 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.4 l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 286 beygir güç, 650 Nm tork
  • 0-100: 5.2 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.2 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

BMW M440d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 340 beygir güç, 700 Nm tork
  • 0-100: 4.7 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.7 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

Yeni BMW 4-Serisi’nin Kasım 2020’de satışa çıkması bekleniyor.

MSI reklamı

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Elon Musk, Bill Gates ve Apple’ın Twitter hesapları hacklendi!

Yazan:

Geçtiğimiz dakikalar itibariyle, Elon Musk, Bill Gates ve Apple’ın Twitter hesapları henüz bir açıklamada bulunmayan kişi ve kişiler tarafından hacklendi. Hesaplara ait erişimin kaybedilmesinin ardından, Bitcoin cüzdanlarına ait hesap bilgilerini içeren paylaşımlar yapıldı.

Saldırganların hesaplar üzerinden, kendi Bitcoin cüzdanlarını paylaşarak “Bana 1.000$ yollamanız halinde, size 2.000$ geri ödeme yapacağım” gibi cümleler paylaştığı görüldü. Son günlerde çeşitli tartışmalar yaratan çift faktörlü doğrulama kullanımının önemi de tekrar anlaşıldı. Haberi yaptığımız sırada, Kanye West, Jeff Bezos gibi isimlerin de hesaplarından aynı paylaşımların yapıldığı bildiriliyor. Yaşanan hack skandalına 30’un üstünde ünlü, finans kuruluşu ve kripto borsası hesabının kurban olduğu bildiriliyor.

reklam

İlginizi çekebilir: Sony, yoğun talep nedeniyle PlayStation 5 üretimini ciddi miktarda artırıyor

Yaşanan sorunun hesapları kullanan kişilerle değil, Twitter kaynaklı olduğuna dair derin şüpheler var. Bu denli büyük bir saldırının Twitter sistemlerine zarar vermeden yapılabilmesi imkansız görünüyor. Son dakika bilgilerine göre, 110.000$ dolar değerinde Bitcoin’in saldırganların hesabına aktarıldığı bildiriliyor. İlerleyen dakikalarda haberi güncelleyeceğiz.

Güncelleme

Twitter’ın, yeni tweetler için bazı kelimeleri blokladığı söyleniyor. Buna göre tweetlerimizde saldırganların BTC adres bilgileri gibi detayları paylaşamıyoruz. Halen yeni hesapların saldırıya uğradığı bildiriliyor, Twitter sorunun önüne geçememiş gibi görünüyor.

Gemini hesabını yöneten Winklevoss kardeşler 2FA kullandıklarını belirtti, yani iki aşamalı doğrulama da saldırıların önüne geçememiş.

Doğrudan Twitter kurucularının erişebildiği bir panele ait bilgilerin elde edildiği ve tüm hesapların istenildiği gibi yönetilebildiği söyleniyor.

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Klasik saat mi, akıllı saat mi? (VIDEO)

Yazan:

Bu videoda klasik saat mi, akıllı saat mi sorusunu cevaplandırıp aslında 3-4 yıldır kullandığım akıllı saatlerin hayatıma neler kattığımı anlatacağım.

reklam

Klasik saatlerden çok fazla söz etmeye gerek yok, en temel işlevleri tabii ki saati göstermek ve satın alacağınız marka modele göre değişen bir sürü farklı tasarımları var. Genellikle bir klasik saat aldığınızda yıllarca kullanırsınız, ancak günümüzün bu akıllı dünyasına uyum sağlayan bir özellikleri yok tabii ki.

Akıllı saat tarafına geçtiğimizde ise ben biraz kendi yaşadığım deneyimleri anlatmak istiyorum. Ben Gear S3 modeliyle birlikte akıllı saat kullanmaya başladım daha sonra Huawei’nin Watch GT1 ve şimdi de çıktığı günden bu yana Watch GT2 modelini kullanıyorum.

Akıllı saatlerle ilgili en çok sevdiğim konu, onlarca farklı saat kadran tasarımı olduğu için sık sık bu kadran tasarımını değiştirerek sanki her gün farklı bir saat kullanıyormuşum gibi olabiliyor. Örneğin şu an tatildeyiz, daha çok renkli sportif saat kadranlarını tercih ediyorum. Ama İstanbul’da bir davete katılacak olursam giyimimle daha uyumlu olacak daha klasik bir saat kadranını tercih edebiliyorum. Aynı zamanda tabii ki klasik saatlerde olduğu gibi akıllı saatlerde de kadran değişikliği yapabiliyorsunuz.

Tabii ki klasik bir saat ile, akıllı bir saat arasındaki en büyük fark gelen bildirimleri telefonunuzu çıkarmaya gerek kalmadan direkt saat üzerinden görüntüleyebiliyor olmanız. Biliyorsunuz artık akıllı telefonlarımıza bağlı bir şekilde yaşıyoruz ve bizim için önemli olan Instagram, Gmail, WhatsApp, Twitter gibi bir sürü uygulamadan bildirim alıyoruz. Bu bildirimlerin bazıları çok önemli olmuyor, o nedenle saatte ne geldiğini 1-2 saniyede görüp hayatınıza devam edebiliyorsunuz.

Bu arada ilk başta ben saat üzerinden konuşma işini çok da gerekli görmeyenlerdendim. Ancak daha sonra fark ettim ki baya bazen telefonu cebimden çıkarmaya üşeniyorum ve eğer müsait bir ortamdaysam direkt Watch GT2 üzerinden konuşmayı yapıyorum.

Ben ne yazık ki bir ara düzenli olarak gittiğim spor işlerini, pandemi ile birlikte rafa kaldırdım ama; eğer spor yapan biriyseniz veya günde attığınız admı sayısı, uyku verileriniz gibi sağlık istatistikleri sizin için önemliyse, o noktada da akıllı saatlerin tabii ki büyük bir avantajı var.

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

2021 Mercedes S-Serisi test edilirken yakalandı!

2021 Mercedes-Benz S-Serisi‘nin prototipleri Almanya‘da, halka açık yollarda görüntülendi. Üzerindeki kamuflajın az olması sebebiyle, tasarıma dair birçok fikir edinmek mümkün.


İlginizi çekebilir: Project Chaos: Komşudan 3000 beygirlik hiper otomobil!

reklam

Siyah ve gri olmak üzere iki farklı prototip de ön ve arka kısımda hafif kamuflaja sahip. Yeni S-Serisi ilginçtir ki en az CLS‘ler kadar sportif bir duruşa sahip görünüyor. Haberimize konu olan prototiplerde gizli kapı kolları yer alıyor. Fakat önceden görüntülenen, normal kapı kollarına sahip S-Sınıfı prototipleri de vardı. Buradan yola çıkarak gizli kapı kollarının bir donanım paketine özgü veya bir opsiyon olma ihtimali düşünebiliriz.

Aracın kabininde ise büyük değişiklikler var. İlk dikkat çeken yenilik ise büyük dijital gösterge paneline eşlik eden, dikey olarak yerleştirilmiş 12.8 inçlik bilgi-eğlence ekranı oluyor. En son nesil MBUX yazılımını içeren bu ekran, OLED teknolojisine sahip dokunmatik bir sistem. Ayrıca gösterge panelinde, herhangi bir gözlüğe gerek kalmadan 3D efektler yer alıyor.

Yeni S-Serisi’nde yer alan bu devasa orta ekrandan dolayı, araç içindeki 27 adet düğme ve anahtar araçtan çıkartıldı. Arka koltuktaki yolcu ekranlarında da bir dizi yenilik yer aldığı söyleniyor.

Yeni S-Serisi, MRA II platformunun arkadan çekişli bir haline sahip. Bu mimari ile arka tekerlek direksiyonu özelliği de araçta kendine yer bulacak. Ayrıca araçta Seviye 3 otonom özellikleri, aktif süspansiyonun da dahil olduğu birçok yenilik bulunacak.

Aracın motor seçenekleri henüz belli değil. Fakat 48 V hafif hibrit, plug-in hibrit hatta tam elektrikli bir versiyonun geleceği gibi iddiaların bulunduğunu da belirtelim.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku