Sosyal medya

Otomotiv

Yeni nesil VW Multivan (T7) tanıtıldı!

Siyahıyla zengin, beyazıyla fakir görünebildiğiniz, ülkemizde Transporter versiyonu ile ünlü olan VW Multivan yeni nesline kavuştu. Araç, T7 kodlu nesli ile birlikte plug-in hibrit seçenek gibi bazı yenilikleri de barındırıyor.

reklam
Aorus reklamı

Gündemden diğer bir başlık: Renault Megane E-Tech, üretim öncesi haliyle ortaya çıktı


7. nesli ile karşımızda olan Multivan, VAG bünyesindeki çoğu modelden tanıdığımız MQB mimarisine geçti. Panelvan karoseri yani yük taşımaya yönelik olan kasa seçeneği ise halen daha T6 kodlu nesilde üretiliyor. Fakat ilerleyen zamanlarda T7 jenerasyonunda Transporter ve Caravelle‘yi de göreceğiz.

Yeni VW Multivan’ın dış tasarımı

T7’nin, eski nesline kıyasla yere daha yakın ve daha geniş bir yapıda olmasına rağmen 2003 yılında tanıtılan T5‘in model çizgilerini koruduğunu söylemek mümkün. Fakat biraz geriye doğru çekilen ön cam ve A sütununu ikiye ayıran cam ile araca biraz da MPV havası gelmiş.

Ön kısma baktığımızda biraz daha yatay bir konuma gelen kaput, genişleyen ızgara ve farlar ile T7, daha modern bir duruşa kavuşmuş. Tabi VW bu detaylar ile aracın, 1979-1991 arası üretilen T3 nesline gönderme de yaptığını söylüyor. Ayrıca VW tasarımcılarının, ön ızgarayı gövde rengine boyayarak hem hibrit sisteme hem de retro modellere bir gönderme yaptığı söylendi. Ön kısımdaki diğer bir büyük detay ise adaptif IQ.Light matriks LED farlar. Bu iki far birbirlerine, ızgara üzerinde logoya doğru uzanan LED bir şerit ile bağlı.

T6 (üstte) ve T7’nin (altta) arka tasarımları

Aracın yan tarafına baktığımızda ise ön çamurluk üzerinde donanım paketi adının yer aldığı bir arma yer alıyor. Yan camlarda ise yeni VW Caddy’den tanıdığımız tasarımı görüyoruz. Çift renkli gövde rengine eşlik eden 19 inçlik elmas kesim çift renkli jantları da unutmadan belirtelim.

Aracın arka tarafına geldiğimizde ise T6 Multivan ile benzer bir form görüyoruz aslında. Hatta o bildiğimiz dikdörtgen arka farların yeri bile duruyor demek mümkün. En azından bana öyle gözüktü diyebilirim. T7 nesli ile birlikte arka farlar artık yatay olarak uzanan ince bir forma kavuşmuş.

Yeni VW Multivan’ın kabini

VW, T7’nin kabinindeki koltukları %25 hafifleterek kaydırma veya çıkarma gibi işlevleri kolaylaştırmış. İkinci sıra koltuklar 180 derece döndürülebiliyor, üçüncü sıra koltukları ise teker teker çıkartılabiliyorsunuz. İç mekanda yolcular için sunulan en dikkat çekici yeniliklerden bir diğeri ise koltuklar arasında hareket edebilen yükseklik ayarlı konsol. Üzerindeki bardaklıklar ve iki tarafında yer alan katlanabilen masalarıyla uzun yolculuklarda oldukça kullanışlı bir donanım olacağını söyleyebiliriz.

Ön yolcu ve sürücüye ayrılan kısma geldiğimizde ise eskiye nazaran oldukça geniş bir alanla karşılıyor bizi T7. Elektronik park freni ve DSG’nin vites topuzu yerine gelen tuş takımı ile ön tarafta büyük bir alan açılmış. Bu arada elektronik park freni ve DSG standart olarak geldiğini de söyleyelim. Sürücü tarafında bulunan diğer bazı donanımlar ise dijital gösterge paneli, telefonlar için kablosuz şarj paneli ve head-up display şeklinde.

Yeni donanım listesi bitti sanıyorken T7 Multivan, daha yeni başladık diyor. Adaptif Hız Sabitleyici ve Şerit takip Asistanı ile yarı otonom sürüş, panaromik cam tavan, IQ.Drive Seyahat Asistanı, 640W gücünde 14 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi ve We Connect Plus uygulaması ile uzaktan kapıları açmak veya ısıtıcıyı çalıştırmak gibi donanımlar da araçta yer alıyor. Kısacası VW Multivan, 7. nesliyle birlikte teknolojiyle oldukça haşır neşir bir hale gelmiş.

Yeni Multivan’ın bazı teknik detayları, satış tarihi ve fiyatı

T7 Multivan, başlangıçta 136 beygirlik 1.5 TSI ve 204 beygirlik 2.0 TSI motorlarla satışa çıkacak. 2022 yılı içinde ise aileye 150 beygirlik dizel bir seçenek de katılacak. Bu motor seçenekleri yedi ileri DSG şanzıman ile satışa sunulacak.

Bir de haberin başında bahsettiğimiz plug-in hibrit motor var tabi. eHybrid adındaki bu ünite 1.4 litrelik içten yanmalı motor ve elektrik motorunun birleşmesinden oluşuyor. Toplamda 215 beygir güce sahip olan bu eHybrid ünite, tamamen elektrikli olarak da kullanılabiliyor. 13 kWh değerindeki bataryası ile yaklaşık 50 km tam elektrikli bir sürüş sunabiliyor. Bu eHybrid seçenek ise altı ileri  DSG şanzıman ile eşleştirilmiş.

VW, 2021 sonlarında satışa çıkaracağı T7 Multivan’ın fiyatı hakkında henüz bir açıklama yapmadı.

Kaynak: Carwow.co.uk, Carscoops

 

 

 

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomotiv

Renault Megane E-Tech, üretim öncesi haliyle ortaya çıktı

Bir ara Megane‘a veda edeceğini duyuran Renault, onu elektrikli olarak geri getireceğini duyurmuştu. Şimdi ise kamuflajlı olarak seri üretim öncesi haliyle Megane E-Tech‘i  ortaya çıkarttı.

reklam
Aorus reklamı

Gündemden bir diğer başlık: Türk Telekom çalışanları 3 yılda 18 ton elektronik atığı dönüştürdü!


Aslında araç, geçen seneki Megane eVision konsepti ile tasarımına dair ipuçlarını vermişti. Fakat en son halini tabi ki tanıtım etkinliğinde hep beraber göreceğiz. Megane E-Tech (MeganE adıyla satışa çıkacağına dair söylentiler de var), Nissan ile olan ittifakının bir meyvesi olan, ortak CMF-EV mimarisini kullanan ilk Renault modeli olacak.

Renault, yeni Megane E-Tech’in tasarımından biraz ipucu verse de teknik detayları konusunda ağzını oldukça sıkı tutuyor. Yalnızca 60 kWh değerinde bir pil paketinden güç alacağını ve 214 beygir güç üreten bir elektrik motorunun yer alacağını biliyoruz şimdilik. Bir de WLTP döngüsüne göre 450 km seviyesinde bir menzil sunacağını duyurduklarını ekleyelim.

Renault Megane E-Tech’in beklenen teknik detayları

Renault Megane E-Tech’te kullanılan CMF-EV mimarisinin, Nissan ile ortak kullanılan mimari olduğunu söylemiştik. Aynı mimarinin Nissan’da kullanıldığı model ise Ariya adındaki elektrikli SUV. Dolayısıyla Ariya ile benzer teknik detayları paylaşması kuvvetle muhtemel bir durum. Bu yüzden Ariya’nın teknik özelliklerine şöyle kısaca bir göz atalım.

Nissan Ariya, tek ya da çift motorlu olarak, yani önden çekişli veya dört çeker olarak alınabiliyor.  Önden çekişli model 63 kWh ve 87 kWh batarya, 217 beygir ve 242 beygir güç değerlerinde seçeneklere sahip. Bu seçeneklerin 0100 km/s hızlanması ise sırasıyla 7.5 ve 7.6 saniye şeklinde.

Çift motorlu seçenekler ise yine aynı 63 kWh ve 87 kWh batarya değerlerine sahip. Performans kısmında ise sırasıyla 278 beygir ve 306 beygir güç değerleri sunuyorlar. 0-100 km/s hızlanmaları ise sırasıyla 5.9 ve 5.7 saniye şeklinde.

Bir de en tepede yer alan Performance modeli bulunuyor. Bu seçenek 87 kWh batarya değeri ve 394 beygir gücüyle 0-100 km/s hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlıyor.

Renault Megane E-Tech ne zaman satışa çıkacak?

Renault, bu yaz içerisinde aracın halka açık yollarda testlerini tamamlayacak. Aracın üzerinde ise yeşil-siyah-beyaz renklerindeki, Renault Design ekibi tarafından tasarlanmış bir kamuflaj yer alacak. Bu testler için Renault, 30 adet seri üretim öncesi örneği üretecek.

Mayıs ayının ilk günlerinde Megane E-Tech’e ait üç adet ipucu görseli yayınlanmıştı. Bunlar biri aracın arka far tasarımını, diğeri ise gösterge paneli ve bilgieğlence sistemine ait ekranları içeriyor.  Renault, bu görselleri “yüksek teknolojili araç sistemleri ve üst kalite ekranlar” şeklinde yorumlamıştı.

Yeni Megan E-Tech, Renault’un Fransa‘daki Douai fabrikasında üretilecek. Aracın son haliyle 2022 yılında satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carwow.co.uk, Carscoops

 

 

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Otomotiv

Yeni BMW 4 Serisi Cabrio Türkiye’de Ön Siparişe Açıldı

Yazan:

bmw

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin, şık ve sportif modeli Yeni BMW 4 Serisi Cabrio 1.290.400 TL’den başlayan fiyatıyla Türkiye’de ön siparişe açıldı. Hafif kumaş tavanıyla Yeni BMW 4 Serisi Cabrio, ülkemizde 258 bg güç üreten 2.0 litrelik TwinPower Turbo benzinli motoruyla Borusan Otomotiv BMW Yetkili Satıcıları’nda meraklılarının beğenisine sunuldu.

reklam
Aorus reklamı

Bakmakta fayda var: ASUS, oyuncular için geliştirdiği router ROG Strix GS-AX5400’ü duyurdu


Yeni BMW 4 Serisi Cabrio, ilk kez 35 yıl önce yollarla buluşan BMW 3 Serisi Cabrio’nun başlattığı köklü bir geleneği temsil ediyor. Sportif ve üstü açık sürüşün yanında Böbrek Izgaraları, büyük hava girişleri ve ince farları Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’nun karakterini yansıtırken, öne doğru alçalan kaputu modelin görünümüne katkıda bulunuyor. Arka tekerlek davlumbazlarının hatları ve üç boyutlu şekillenen yüzeyleri, Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’ya özellikle tavan açıkken geniş ve kaslı bir görünüm veriyor. Bu görünüm, ince stop grubuyla da güçleniyor.

bmw

Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’yu karakterize eden sportifliği, kabin tasarımında da kendini belli ediyor. Sürücü merkezli kokpit ve opsiyonel olarak tercih edilebilen dijital gösterge paneli, otomobilin teknolojik altyapısına dikkat çekiyor. Otomatik olarak öne ve arkaya hareket edebilen kemer sistemine sahip spor ön koltuklar, standart olarak Vernasca deri döşeme ve koltuk ısıtmasıyla geliyor.

2.0 litrelik güçlü BMW TwinPower Turbo motor, 258 beygir güç ve 400 Nm tork üreterek performanslı sürüşe olanak sağlıyor. Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’nun motoruyla uyum içerisinde çalışan 8 ileri Steptronic şanzıman sürüş keyfine katkıda bulunuyor.

 Softtop Tavan ile dikkat çekici

bmw

Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’nun yenilenen tavanı, hem görsel hem de teknik açıdan önemli bir yer ediniyor. Hardtop tavanın işlevselliği ve konforu, kumaş tavanın klasik sportif tasarımıyla bir araya geliyor. Softtop tavan, içeriden ve dışarıdan bakıldığında Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’ya bütünleşik bir görünüm kazandırıyor. Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’nun softtop tavanı, düz tasarımıyla aerodinamiğe katkı sağlarken, daha hafif yapısıyla da otomobilin performansını artırıyor. Bu özellik sayesinde içerideki yol ve rüzgar gürültüsü önemli ölçüde azalırken, soğuk havaya karşı yalıtım sağlanabiliyor. 50 km/s hıza kadar düğmeye basılarak 18 saniye içerisinde tavan açılıp kapanabiliyor.

Zengin Donanım ve BMW Sürüş Destek Sistemleri

bmw

Tavan açık bir şekilde yol alırken Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’da sürücüler için çok sayıda yüksek kaliteli donanım sunuluyor.  Standart olarak sunulan rüzgar koruyucusu kabin içerisindeki hava akışını dikkatlice yönlendirirken, tavan kapalı olduğunda ise kolaylıkla çıkarılabiliyor. Yine standart olarak sunulan ön koltuk başlıklarına entegre boyun ısıtıcıları, düşük dış sıcaklıklarda konfor hissini artırıyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen spor koltuklar standart olarak yer alırken, koltuklarda soğutma özelliği opsiyonel olarak sunuluyor. Ayrıca, Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’da üç bölgeli otomatik klima kontrolü de standart olarak bulunun özellikler arasında.

bmw

Türkiye’de Edition M Sport donanım yapısıyla sunulacak olan Yeni BMW 4 Serisi Cabrio, kullanıcılarına BMW sürüş keyfiyle beraber en modern teknolojik sistemleri sunuyor. 12,3 inç tamamen dijital gösterge paneli ve 10,25 inç bilgi-eğlence ekranını içeren BMW Live Cockpit Professional’ın yanı sıra, Apple CarPlay ve Android Auto fonksiyonlarına sahip Akıllı Telefon Arayüzü ve Kablosuz Şarj Sistemi Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’da standart olarak sunuluyor. Isıtmalı Direksiyon ve 16 hoparlörlü Harman/Kardon Ses Sistemi de standart olarak sunularak Yeni BMW 4 Serisi Cabrio’nun  sürüş deneyimini arttırmasını sağlıyor.  Yeni nesil aydınlatma sistemiyle sürüş güvenliğini de artıran BMW LaserLight, sürüş koşullarına adapte olabilen Adaptif M Süspansiyon sistemi ve anahtarsız girişe olanak sağlayan Konfor Erişim Sistemi gibi donanımlar da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.

Yeni BMW 4 Serisi Cabrio, önceki nesline kıyasla daha geniş bir sürücü destek sistemine sahip. Park Mesafe Kontrolü ve otomatik park fonksiyonu, geri sürüş asistanı, fren müdahaleli ön çarpışma uyarısı, direksiyon destekli şerit dönüşü dahil Şeritten Ayrılma Uyarısı ve kör nokta uyarılı Şerit Değiştirme Asistanı standart olarak sunuluyor.

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Otomotiv

Mercedes-AMG Project One, halka açık yollarda teste başladı

Mercedes-AMG‘nin, F1 teknolojilerini olabilecek en yasal haliyle yola taşımayı planladığı aracı Project One‘ın tanıtımı yaklaştı. Paylaşılan bir videoda araç, baş teknoloji sorumlusu Jochen Hermann ile birlikte sokağa çıkıyor.

reklam
Aorus reklamı

Okumak isteyebilirsiniz: Huawei, HarmonyOS 2.0’ı 2 Haziran’da tanıtacak!


Hermann’ın, Mercedes-Benz tesisinden ayrıldığı Project One’ın üzerinde yer alan kırmızı-siyah-gri renklerinde bir kamuflaj yer alıyor. Aracın genel tasarımı büyük oranda gözüküyor olsa da hatırı sayılır miktarda gizli detaylar mevcut.

Mercedes-AMG, son zamanlarda Project One’ı üretime hazır hale getirmek için hummalı bir çalışma içerisinde. Programın biraz gerisinde kalmış olsalar da araçların müşterilere bu yıl içinde teslim edileceği söyleniyor.

 Mercedes-AMG Project One hakkında bilinen detaylar

Söz konusu araç hibrit bir hiper otomobil olarak karşımıza çıkacak. Project One, Formula 1‘de 2016 sezonundaki Mercedes-AMG F1 W07‘de yer alan turbo beslemeli 1.6 litrelik V6 motordan gücünü alıyor. F1 araçlarındaki motorların ömürleri bilindiği üzere ömürleri kısadır. Haliyle W07‘deki motordan evrilen bu motor biraz daha uzun ömürlü olsa da, 50 bin km sonrasında kullanılmaz hale gelecek. Rölantide 1280 dev/dk‘da çalışan bu motor, 11 bin dev/dk‘da çalışabilecek kapasitede elden geçirilmiş. Sadece bu 1.6 litre V6 motor 748 beygir güce sahip ve bu motor toplamda 603 beygir güce sahip dört adet elektrik motoruyla destekleniyor. Bu dört elektrik motorundan ikisi arka aksta, biri ön aksta ve sonuncusu ise turbonun içerisinde yer alıyor. Turboda yer alan 100 bin dev/dk çevirebilen elektrik motoru, turbo gecikmesini önlemek için yerleştirilmiş. Lafı toparlayacak olursak Project One toplamda 1000 beygirin üzerinde bir güce sahip. Ayrıca özel bir mod ile fazladan 48 beygir güç de kullanıma hazır halde bulunuyor. Araçta yer alan hibrit sistem, tam elektrikli sürüşe de imkan tanıyor ve menzili ise 25 km civarında.

Dört tekerlekten çekişe sahip olan araç, ortalama 1250 kg ağırlıkta ve bunun 420 kg kadarı hibrit sistemin bataryaları. 8 ileri otomatikleştirilmiş tek debriyajlı manuel şanzıman ile güç aktaran aracın 0-100 km/s hızlanmasının 3 saniyeden az, 0-200 km/s hızlanmasının ise 6 saniyeden az olduğu söyleniyor. Aracın maksimum hızının ise 350 km/s üzerinde olduğu belirtiliyor. Önde 285/35 ölçülü 19 inç, arkada 335/30 ölçülü 20 inç lastikler yer alıyor ve  bu lastikler 10 kollu magnezyum alaşımlı aerodinamik jantları taşıyor. Project One’ın gövdesi, çelik platform destekli monokok karbonfiber mimari üzerinde yer alıyor. F1 arabalarından tanıdığımız push-rod süspansiyonlar araçta kullanılırken, bu süspansiyonlardan arkada olanlar doğrudan şanzıman üzerine vidalanmış.

Project One’ın kabininde ise konumu sabitlenmiş koltuklar bizleri karşılayacak. Fakat koltukların sırt kısmı ayarlanabilir yapıda olacak. Ayrıca aracın gaz-fren pedallarının konumu da ayarlanabilir bir yapıda. Arka camın bulunmamasından ötürü kullanılan geri görüş kamerası ise görüntüyü iç dikiz aynası yerindeki ekrana yansıtıyor. Kabindeki yer alan iki adet LED ekran ise biri sürücünün önünde, diğeri iste ortada konumlandırılmış.

Güvenlik konusundaki derecelendirmeler için ise 12 adet ön üretim prototipi, Amerika ve Avrupa‘ya gönderilmiş. Hibrit hiper otomobilin en az dört hava yastığı barındıracağı düşünülüyor. Ayrıca çelik platformla destekli karbonfiber monokok şasi kullanılmasının getirdiği bir sağlamlık avantajı da bulunuyor.

Kaynak: Carscoops, CarMagazine.co.uk, Motor1.com, Wikipedia

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval