Sosyal medya
Oppo Reno5 Advertisement
Oppo Reno5 Advertisement

Otomotiv

Yeni Dacia Sandero Stepway, Euro NCAP’ten 2 yıldız aldı!

Avrupa‘da satılan otomobillerin güvenliğini değerlendiren kuruluş olan Euro NCAP, en son güvenlik karnelerini paylaştı. Son test edilen araçlar Yeni Dacia Sandero, elektrikli VW ID.4 ve elektrikli Skoda Enyaq iV oldu. Fakat bu üçlü arasından en çok dikkat çeken ise yeni Sandero. Çünkü diğer iki aracın standart güvenlik ekipmanı ile 5 yıldız aldığı testlerde o, yalnızca 2 yıldız alabildi.


Benzer kategorideki haber önerisi: SEAT’ın performans odaklı markası CUPRA Türkiye’de!


Romanyalı üreticinin bir süre önce tamamen yenilediği Sandero, yetişkin güvenliğinde %70, çocuk güvenliğinde %72 ve genel toplam olarak 2 yıldız aldı. Aracın en çok puan kaybettiği yer ise yaya koruma ve güvenlik destek sistemleri. Bu kısımlardan sırasıyla %41 ve %42‘lik başarı oranına sahip. Tabi Euro NCAP’in derecelendirmesinin böyle olması gözünüzü korkutmasın. Çünkü aracın, sadece çarpışmalardaki koruması üzerinden bir puanlama yapılsaydı 4 yıldız almasının muhtemel olduğu söyleniyor. Son değerlendirme kriterlerinde elektronik destek sistemleri, yolcu güvenliği puanını arttırmada çok önemli bir hale geldi. Yoksa aracın, tabiri caizse “kağıt” gibi olduğu bir durum bulunmuyor. Test videolarındaki burulmaları ve hasarları gördüğünüzde siz de kötü olmadığına hak vereceksiniz. Fakat günümüzde bu yıldız sayısının, araç satışlarına oldukça önemli bir kriter olduğu da su götürmez bir gerçek.

Euro NCAP: Dacia, fiyat kırmaya çalışırken güvenlikten ödün vermemeli

Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen (Evet, adamın soyadında bile rate var), “Güvenlik konusunda her geçen gün büyük ilerlemeler kaydedilen bir dönemdeyiz. İstenmeyen durumların önüne, yüksek teknolojiler kullanılarak geçilmeye çalışılıyor. Dacia, kendi pazarını oluşturmuş ve ona yönelik çalışmalarını oldukça iyi yöneten bir şirket. Fakat iki yıldızlı bir değerlendirme, düşük maliyetli ürünler için bile oldukça düşündürücü bir sonuç. Kameralı sistemlerin olmayışı, pazara aykırı ve üzücü bir durum. Fakat bu durumun, Dacia’nın yeni güvenlik yönetmeliğine uyması için oldukça göze batan bir uyarı olduğunu düşünüyorum.” diyor.

VW ID.4 ve Skoda Enyaq iV, değerlendirme sonuçlarıyla övgü aldı

Haberin başında da söylediğimiz gibi Dacia Sandero, VAG’ın iki elektrikli SUV modeli olan VW ID.4 ve Skoda Enyaq iV ile aynı zamanda test edildi. ID.4, yetişkin yolcu korumasında %93, çocuk yolcu korumasında %89, yaya güvenliğinden %76 ve güvenlik ekipmanlarından %85 puan aldı. Enyaq iV ise yetişkin güvenliğinde %94, çocuk güvenliğinde %89, yaya güvenliğinde %71 ve güvenlik ekipmanlarında %82 başarıya ulaştı.

van Ratingen, “Skoda ve VW, güvenlik konusunda nelerin yapılabileceğini açıkça gösteriyor. Müşterilerine sunabildikleri bu yüksek seviyedeki güvenlik için kendilerini tebrik ediyoruz.” dedi.

Yeni Dacia Sandero’nun özelliklerini kısaca hatırlayalım

2004‘ten beri satışta olan bir model olan Sandero, dünya çapında 2.1 milyonluk satış adedine sahip. Çıktığı ilk günden beri 2. nesil Clio‘nun mimarisini kullanan araç, en son neslinde Renault-Mitsubishi-Nissan Grubu‘nun CMF-B mimarisini kullanmaya başladı. Bu mimari, en son nesil Clio‘da da kullanılıyor.

Aracın motor seçenekleri 1.0 litrelik 3 silindirli (12 Valf) ünitelerden oluşuyor. Giriş seviyesinde 1.0 SCe 65 beygirlik motor, 5 ileri manuel şanzımanla satılıyor ve sadece normal Sandero‘da alınabilir. 1.0 TCe 90 beygirlik motor ise hem 6 ileri manuel hem de X-Tronic (CVT) şanzımanla alınabiliyor. Bu seçeneği hem Stepway hem normal modelde alabiliyorsunuz. Son seçenek ise sadece 6 ileri manuel ile satılan, fabrika çıkışı LPG’li 1.0 ECO-G 100 beygirlik ünite.

Yeni Sandero Ailesi‘nin diğer tüm ayrıntılarına ve fiyat listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Euro NCAP, Carscoops, Dacia, Motor 1 TR

 

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomotiv

Gelecekte, her Mercedes modelinin %100 elektriklisi de olacak

Mercedes, gelecek planlarını açıkladığı bir etkinlikte, mümkün olan tüm pazarlarda tamamen elektrikli bir marka olacağını söyledi. 2025 yılından itibaren model yelpazesindeki her yeni modelin, %100 elektrikli bir versiyona sahip olacağı belirtildi. Ayrıca bu haber ile birlikte, yalnızca elektrikli araçlara özel olan üç yeni mimarinin de tanıtılacağına dair söylentiler de temel kazandı.


Gündemden diğer bir başlık: Yeni nesil Opel Astra tanıtıldı!


Mercedes-Benz AG ve Daimler AG‘nin CEO‘su Ola Källenius, “Son yıllarda, özellikle Mercedes-Benz’in rekabet ettiği premium segmentte, elektrikli otomobil dönüşümü büyük hız kazandı. On sene içerisinde bir kırılma noktasıyla karşı karşıya kalacağız. Bu kırılma noktasından itibaren bütün sektör elektrik üzerine kurulu olacak ve biz ise bu şartlara hazır olacağız.” dedi.

Alman üretici, 2020-2030 yılları arasında yapacağı elektrikli araç ar-ge yatırımları için 40 milyar € gibi bir bütçe ayırıyor. Bu hareket ile Mercedes, söz konusu kırılma noktasından eli daha güçlü bir şekilde geçmeyi planlıyor.

Mercedes’in elektrik çağındaki yeni vizyonunu temsil eden EQXX konsepti

Mercedes’in elektrikli araçları için kullanacağı üç yeni mimari

İlk mimari, Mercedes’in binek araçlar için tasarladığı MB.EA. Şirket, tüm orta ve büyük boyutlu araçlarda da kullanılacağını söylüyor. Ölçeklenebilir ve modüler bir yapıya sahip bu mimari, şirketin gelecekteki elektrikli model gamının yapı taşı olacak.

İkinci mimari ise en çok ilgi çekmesi beklenen AMG.EA mimarisi. Adından da anlaşılacağı üzere yüksek performanslı elektrikli araçlarda, yani Mercedes-AMG modellerinde yer alacak.

Son mimari ise VAN.EA oluyor. Adından da anlaşılacağı üzere minibüs ve hafif ticarilerde kullanılmak üzere tasarlanan bu mimari ile Mercedes, şehirlere daha temiz bir gelecek vadediyor.

Mercedes’in planları arasında gündelik hayatta 1000 km menzil sunabilen bir elektrikli otomobil üzerinde çalışıyor. Bu araç ile 100 km‘de tek haneli kWh cinsinden tüketim hedefleniyor. Örnek vermek gerekirse Tesla Model 3, 100 km’de 14.9 kWh tüketime sahip bir araç. Göründüğü üzere Mercedes, işi oldukça iddialı bir noktaya çekecek ve bu konuda Mercedes-AMG F1 takımının Güç Aktarma Birimi’ndeki uzmanlardan yardım alacak.

Haberin başında dediğimiz gibi 2025 yılından itibaren her modelin %100 elektrikli bir seçeneği ile karşımıza çıkacak Alman üretici. Bu da markanın batarya ihtiyacını oldukça yükseltecek. Bu sebeple hali hazırdaki dokuz pil fabrikasına ek olarak, dünyanın çeşitli noktalarına ortaklarıyla birlikte sekiz pil fabrikası daha açmayı hedefliyor.

 

Mercedes, bir süredir ortaklarıyla birlikte yüksek enerji yoğunluklu hücreler ve katı hal pilleri gibi teknolojileri içeren yeni nesil bataryalar üzerinde çalıştığını söylüyor. Yakın zamanda yüksek performanslı eksenel akışlı elektrik motorları uzmanı İngiliz şirket YASA‘yı satın alan Alman şirketin, karşımıza daha verimli elektrikli aktarma organlarıyla çıkması bekleniyor.

Tüm bu gelecek planları için Mercedes, 2020 yılında belirlediği kar planlarına bağlı kalacak. Bazı çalışanlarına erken emeklilik planları sunsa da şirket, elektriğe geçişte kaybedilme ihtimali olan içten yanmalı motorlarda uzman iş gücü kaybını önlemek için çalışanlarının büyük bir kısmını yeniden eğitecek. Bu süre zarfında Mercedes’in model yelpazesindeki her segmentte birer adet %100 elektrikli model olacağını söylüyor.

CEO Källenius, “Bu geçişteki en büyük görevimiz, müşterilerimizi bu geçiş sırasında yeni ürünlerimizin güvenilirliği konusunda ikna etmek. Mercedes-Benz’in bu görevdeki başlangıcını, amiral gemisi elektrikli modelimiz EQS yapacak.” diyor.

Kaynak: Carscoops

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Otomotiv

Electrify America, 2025’e Kadar Sarj İstasyonu Ağını 2 Katına Çıkarıyor

Volkswagen’in sahibi olduğu Electrify America şirketi, 2025’in sonuna kadar ABD ve Kanada’daki elektrikli araç şarj altyapısını iki katına çıkaracağını belirtti. Electrify America şirketinin bu planı tamamlandığında ise 1.800’den fazla hızlı şarj istasyonu olmak üzere toplamda 10.000’den fazla elektrikli araç şarj istasyonu ABD sınırları içerisindeki yerini almış olacak.

Şirket bu büyüme planının kapsamı için fazla ayrıntı vermedi ancak bu plan gerçekleştiği takdirde Electrify America şirketinin şarj istasyonları Dakotas, Hawaii, Batı Virginia, Wyoming ve Vermont bölgelerindeki yerlerini alacak. Aynı zamanda Kanada’nın ise büyük bir bölümüne yayılmış olacak. Ayrıca birkaç güney eyaletindeki istasyonların da kapasitesi arttırılıyor ve yeni şarj cihazları yerlerini alıyor. Planlar dahilinde 2025 yılında elektrikli araçlar için gidilemeyecek yer kalmayacak gibi gözüküyor.

Electrify’ın 2025 yılı sonuna kadar hedeflediği görünüm bu şekilde

 

Electrify America şirketinin bu atılımı Tesla şirketi üzerinde ciddi bir baskı oluşturabilir. Şubat 2021 itibariyle Kuzey Amerika’da Tesla’ya ait 1.101 Supercharger şarj istasyonu vardı. Bu sayının 2025 yılına kadar önemli ölçüde artması muhtemel olsa da Tesla, Electrify America şirketinin önünde kalmak istiyorsa şimdiden harekete geçmesi gerekiyor.

Dünyanın önde gelen otomobil markaları ve bu piyasanın tamamlayıcı mallarını üreten elektrikli araç piyasasında yer alan Electrify America gibi şirketler 2025 yılını hedef gösteriyor. Geçtiğimiz günlerde Jeep markası da 2025 yılına kadar tüm otomobilleri için elektrikli bir model sunacağını duyurmuştu. Hyundai ise bu sene yeni model şık tasarımlı elektrikli araçlarıyla şimdiden adından söz ettirmeye başladı. Volkswagen ve BMW ise elektrikli modeller çıkarmaya başladı. Opel markası ise bu sene elektrikli araç modellerini piyasaya sunmuştu. Tüm bu bilgilerin ışığında 2025 yılının elektrikli araçların şahlandığı bir yıl olarak karşımıza çıkacağını tahmin etmek hiçte zor değil.

Elektrikli araç konusunda ülkemizde ise herkesin bildiği üzere yeni bir marka olan TOGG isimli girişim bulunuyor. TOGG için ise 2023 yılı işaret edilmişti. Aynı zamanda elektrikli araç şarj istasyonu konusunda ise Zorlu Holding tarafından başlatılan ZES projesi kapsamında 604 adet şarj istasyonu kurulumu gerçekleşti. Zorlu Holding dışında ise Eşarj, Voltrun ve Sharz adlı elektrikli araç sarj istasyonu girişimleri mevcut ve bu girişimler birbirleriyle sıkı bir rekabet haline girerek hızla gelişim göstermete. Ancak bu şarj istasyonlarının belirli bölgelere yoğunlaşmış olması ise bir diğer sorun olarak gün yüzüne çıkıyor.

En nihayetinde önümüzdeki 5 yıl otomotiv sektörünün gidişatını değiştirecek gibi gözüküyor.

 

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku
Oppo Reno5 Advertisement

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval