Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Mobil

Xiaomi yılın ilk yarısında 60 milyon adet telefon satışı gerçekleştirdi

Xiaomi

Xiaomi 2019 yılı ilk yarısı finansal raporunu açıkladı. Çinli cihaz üreticisi verilerine göre 60 milyon adet telefon satışı gerçekleştirildi.

İlginizi çekebilir : Xiaomi Mi 9T ipuçları (VIDEO)

reklam

Çinli teknoloji devi, her yıl olduğu gibi bu sene de yarıyıl finansal raporunu kamuoyuna sundu. 2019 Ocak-Haziran ayları raporu, dünya genelinde ekonomik sıkıntılar yaşanmasına rağmen olumlu verileri içerisinde barındırıyor. Fiyat performans politikasının geliştirilmesi, sınıflara yeni cihazların eklenmesi ile birlikte şirket geçtiğimiz yılın ilk yarısına oranla daha iyi bir sezon geçirdi. 2018 ilk altı aylık dönem gelirini %20 oranında arttıran Xiaomi, 13.56 milyar dolar gelir elde etmeyi başardı.  Çinli şirketin net karı bir önceki yılın dönemine göre neredeyse iki kat arttı. %49.8 artış oranı ile şirket içi net kar 5.72 milyar Çin Yuanı – 810 milyon dolara geldi.

Xiaomi- TV

Birçok cihaz sınıfı ile ilgili finansal sonuçları açıklayan firma, cep telefonu kategorisinde 60 milyon adet cep telefonu satmayı başardı. Televizyon sektörüne hızlı bir giriş yapan firma kısa bir sürede dünya genelinde 5. sıraya oturmayı başardı. Şirket 5.4 milyon adet televizyon satışı ile büyük bir başarıya imza attı. Xiaomi CEO’su Lei Jun finansal rapor ve gelişmeler ile ilgili görüşlerini de iletti. ‘5G’ ve ‘Nesnelerin interneti’ AR-GE çalışmalarından memnun olduğunu belirten Jun, bu kısıma harcanan yatırımın 3.3 milyar Çin Yunaı – 467.44 milyon dolar olduğunu açıkladı. Araştırma Geliştirme faaliyetlerine 2019 ilk 6 ay içerisinde aktarılan toplam miktar geçen yıla kıyasla %3o arttırıldı. Nesnelerin interneti konsepti ile her türlü cihazın cep telefonları ile etkileşimini sağlamaya çalışan teknoloji devinin dünya genelinde bu konseptte 196 milyon cihazı bulunuyor. Bu servisten kazanılan tutar ise geçtiğimiz yıla kıyasla %108 artarak 1.25 milyar dolar seviyesine geldi.

MSI reklamı
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil

Xiaomi MIUI arayüzünü Hindistan’a özel yeniden yapılandırıyor

Yazan:

Xiaomi MIUI

Xiaomi, Hindistan hükümetinin yasakladığı Çinli mobil uygulamalardan arındırılmış bir MIUI güncellemesi üzerinde çalıştığını açıkladı.


İlginizi çekebilir: Bill Gates, Microsoft’un TikTok’u satın almasını istemediğini açıkladı

reklam

Xiaomi MIUI arayüzünü Hindistan’a özel yeniliyor

Hindistan, Çin ile arasındaki gerilimin bir sonucu olarak geçtiğimiz ay 59 adet Çin menşeili mobil uygulamayı yasaklamıştı. Bu karar, bir yönüyle Çinli teknoloji devi Xiaomi’yi de etkiliyor. Çünkü Hindistan hükümetinin yasakladığı uygulamalar arasında, Xiaomi’nin geliştirdiği ve telefonlarında gömülü olarak sunduğu uygulamalar da var.

Bu sebepten dolayı Xiaomi MIUI arayüzünü, hükümetin yasakladığı bu uygulamalardan arındırılmış bir şekilde güncelleyeceğine dair resmi açıklamayı, Mi Hindistan Twitter hesabından yaptı. Buna göre; Mi Browser Pro, Mi Community ve Mi Video Call isimli uygulamaların çıkartıldığı yeni arayüz güncellemesi geliştirilmekte olup, önümüzdeki günlerde mevcut ve yeni Xiaomi cihazlarda kullanıma sunulacak.

Xiaomi MIUI

MIUI’daki Temizlik uygulaması da çalışmayacak

Xiaomi, açıklamasında kullanıcılara sunduğu yerleşik Cleaner (Temizlik) uygulamasının da çalışmayacağını ifade etti. Zira Cleaner özelliği, bir başka temizlik uygulaması olan Clean Master‘ın alt yapısını kullanıyordu; ama Hindistan hükümeti Clean Master‘ı da yasakladı. Bu nedenle Xiaomi MIUI arayüzünde Clean Master‘ı da çıkarmak zorunda kalacak. Şirketin, başka bir temizlik uygulamasını entegre edeceği veya kendi özel sistemini geliştireceği düşünülüyor.

Xiaomi tüm bu adımları Hindistan yasalarına uyum sağlayabilmek için atıyor. Şirket, bu noktada yerel yasalara uyma konusunda son derece istekli olduklarını da ifade etti.

MSI reklamı
Devamını oku

Haber

Mobil yapım Diablo: Immortal için yeni oynanış videosu yayınlandı

Yazan:

diablo immortal mobil
Bugün Diablo: Immortal için yayınlanan yeni oynanış fragmanı, sağlam bir şekilde geliştirilmiş grafikler ve karakter modellemelerini gözler önüne seriyor. Tanıtım döneminde ortaya çıkan görüntülere kıyasla, yapımda büyük değişiklikler söz konusu.

Diablo: Immortal, Blizzard’ın ünlü Diablo serisinin bir spin-off’u olarak hizmet veren bir mobil hack & slash oyunu olmasıyla biliniyor. İki yıl önce duyurulmasına rağmen, oyunun henüz belirli bir çıkış tarihi yok. 2018 yılında BlizzCon kapsamında tanıtılan ve oyuncular arasında büyük bir tartışma yaratan hatta tanıtım videosuyla dislikle rekorları kıran yapım sonunda umut vadediyor gibi görünüyor.

reklam

İlginizi çekebilir: BioWare, Anthem için gelecek önemli değişiklikleri açıkladı

Diablo Immortal oynanış videosu

Birçok oyuncu, Diablo: Immortal’ın genellikle düşük kalite, yüksek reklam içerikli ve çok sayıda oyun içi satın alım öğesi bulunduran bir yapım olacağını düşünüyordu. Fakat BlizzCon 2019’da bu iddia ve ön yargılar biraz da olsa kayboldu. Bunun nedeni, firmanın geri dönüşleri baz alarak söylemlerle ilgili açıklamalarda bulunmasıydı. Blizzard tarafından ChinaJoy 2020’de gösterilen ve bugün yayınlanan fragman ise tüm ön yargılarımızı kırabilecek seviyede. Bir mobil oyuna kıyasla grafik, karakter modellemeleri ve oynanış unsurlarıyla dikkat çeken Diablo Immortal, Diablo III’ün sevilen unsurlarını barındırıyor.

Diğer platform serilerine bakıldığında birçok benzer içerik gördüğümüz fragman, şimdiden Diablo hayranlarının ön yargılarını kırmış gibi görünüyor. Oyunculardan aldığı geri dönüş ve eleştirilerle oyunu yeniden şekillendiren Blizzard bu işin de altından kalkmış gibi görünüyor. Henüz çıkış tarihi konusunda bir detay bulunmayan yapımın yakın bir gelecekte beta testlerine başlaması bekleniyor.

MSI reklamı
Devamını oku

Mobil

Microsoft’tan TikTok hamlesi!

Microsoft’tan TikTok sürprizi! Microsoft‘un geçtiğimiz sene 3 milyar dolar kâr eden TikTok uygulamasını satın almak için görüşmelere başladığı rapor edildi.

İlginizi çekebilir: Samsung Galaxy Note 20 Ultra, yeni videosuyla görüntülendi!

reklam

800 milyon üyeye sahip TikTok‘un Microsoft tarafından satın alınması gündemde. Microsoft‘un Çinli şirket ByteDance ile görüşmelere başladığı rapor edildi. Geçtiğimiz günlerde ABD başkanı Trump, TikTok‘un yasaklanmasını gündeme almış, uygulamanın kişisel veriler konusunda hassas olmadığı ve bu verilerin Çin’e aktarılma ihtimali nedeniyle uygulamanın yasaklanması yönünde adımlar atılabileceğini belirtmişti. Bu açıklamalar sonrası ABD‘de de ciddi bir kullanıcı kitlesi olan TikTok‘un Microsoft‘a satılması daha da olası gözüküyor. Microsoft dışında başka şirketlerden de teklifler alan TikTok‘un satışı için konuşulan fiyatın ise 50 milyar dolar civarında olduğu söyleniyor.

MSI reklamı
Devamını oku