Xiaomi, Çin’de elektrikli araç (EV) üretimine giriş yapmak için ilk adımını attı. Şirket, Çin’deki ilk elektrikli sedanı olan Xiaomi SU7 için satış lisansı başvurusunda bulundu. Ancak, aracı Xiaomi değil, Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) sözleşmeli olarak üretecek. Araç, daha önce MS11 kod adıyla biliniyordu.
Çin’de araçların piyasaya sürülmeden önce yerel düzenleyici kurum tarafından onaylanması gerekiyor ve Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT), her ay onaylanan araçların listesini yayınlıyor. Otomobil üreticileri genellikle henüz piyasaya sürülmemiş araçlarının resimlerini ve teknik özelliklerini paylaşmaktan kaçınıyor, ancak Xiaomi bu konuda umursamıyor.
İlginizi Çekebilir: Tesla Model Y batarya değişim ücreti dudak uçuklatıyor
Xiaomi SU7, 4997/1963/1455 mm boyutlarında ve 3000 mm dingil mesafesine sahip bir elektrikli sedan. Aracın iki tekerlek seçeneği bulunacak. Bunlar 19 inç ve 20 inç olacak. Lastik özellikleri ise sırasıyla 245/45 R19 ve 245/40 R20. Xiaomi, Lidarlı ve Lidarsız olmak üzere iki versiyon sunuyor, ve Lidar ön camın arkasına monte edilmiş durumda.
Güç aktarımı için iki seçenek mevcut: 220 kW’lık RWD motor ve 495 kW maksimum güce (220 kW + 275 kW) sahip AWD. LFP pil paketi, daha uygun fiyatlı donanım için BYD’den ve daha pahalı bir seçenek için CATL’den üçlü NMC’den alınıyor.
Aracın boş ağırlığı 1.980 kg ve alt donanım modeli için maksimum hız 210 km/saat ile sınırlı. Üst donanım modelinin boş ağırlığı 2.205 kg ve maksimum hızı 265 km/saat. MIIT dolgusuna göre üç versiyon bulunuyor: SU7, SU7 Pro ve SU7 Max. Bazı modellerde aktif arka kanat da bulunacak. Xiaomi SU7 ayrıca, sürücülerin ücretli yollarda otomatik geçiş ücreti ödemesine olanak tanıyan ETC işleviyle birlikte gelecek.
SU7’nin iç sistemleri, Xiaomi’nin HyperOS adlı şirket içi geliştirdiği bir işletim sistemi tarafından desteklenecek ve akıllı telefonlara ve araçlara güç sağlayabilecek. Elektrikli, 4 kapılı, 5 koltuklu SU7, Aralık 2023’te seri üretime geçecek ve teslimatlar Şubat 2024’te başlayacak. BAIC’in Pekin fabrikası zaten deneme üretimine başlamış durumda ve birkaç test aracı üretildi. İlginç bir şekilde, BAIC aynı zamanda Mercedes-Benz’in %10 hissedarı.
Xiaomi, 2021’in Mart ayında, 10 milyar yuan (1,4 milyar ABD doları) yatırım yaparak EV üretimine katılacağını açıklamıştı. Ağustos 2023’te, Xiaomi, XiaomiEV.com alan adını kaydettirdi.