WhatsApp, bu hafta yaptığı duyuruda işletme hesapları ve bazı işletme özellikleri hakkındaki yeniliklerden bahsetti. Bu yenilikler, özetle işletme ile müşteri arasında WhatsApp’tan yapılan etkileşimin artırılmasına yönelik diyebiliriz. Ancak WhatsApp’ın yaptığı duyurudaki en dikkat çeken detay, bazı işletme özelliklerinin artık ücretlendirilmeye tabi olacak olması.
İlginizi çekebilir: WhatsApp yüz tanıma kilidini Android uygulamasına getiriyor
Facebook’un, WhatsApp’ı 2014 yılında 19 milyar dolara satın aldığı zaman, popüler mesajlaşma uygulaması için geleneksel para kazanma stratejisini izleyerek günün sonunda belirli alanlara ve öğelere reklam ekleyip WhatsApp kullanıcılarından önemli ölçüde gelir elde etmek gibi bir hayali vardı; nitekim bu, gerçekten de hayal olarak kaldı.
WhatsApp ile böylesine bir strateji işe yaramayacaktı. Öyle ki bu yılın başlarında Facebook, Instagram Hikayeler benzeri bir biçimde WhatsApp’ın Durum kısmına reklam sokmaktan vazgeçtiğini açıklamıştı. Şimdi sosyal medya devi şu yarım kalan işi, yani WhatsApp’tan para kazanmayı bir de işletme hesaplarıyla denemek istiyor.
İçindekiler
WhatsApp, bazı işletme özellikleri için ücret alacak
Bu hafta WhatsApp, uygulama içi alışveriş seçeneklerini genişletmeye odaklanacağını ve markalara, iş potansiyelini en üst düzeye çıkarabilmeleri ve etkileşimlerini yönetmeleri için yeni araçlar sunacağını duyurdu. Ek olarak şirket, bazı gelişmiş özellikler için kurumsal kullanıcılardan ücret de almaya başlayacağını ilave etti.
Öncelikle WhatsApp, 2020’de ticari faaliyetlerde büyük bir artış görüldüğünü ve platformun kullanıcıların ihtiyaçlarını önemli ölçüde giderdiğini söylüyor: “WhatsApp bu dönemde kolay ve kullanışlı bir kaynak haline geldi. Her gün 175 milyondan fazla kullanıcı, bir Business hesabına mesaj gönderiyor. Araştırmalarımız, kullanıcıların yardım almak istediklerinde işletmelere mesaj göndermeyi tercih ettiklerini, işletmelerle mesajlaşabildikleri durumlarda satın alma ihtimallerinin arttığını gösteriyor.”
WhatsApp’a göre, artan talebi tam teşekküllü bir şekilde karşılayabilmek adına işletmelere yardımcı olmak için yapılması gereken çok çalışma var. Bundan dolayı, son iki yıl içinde WhatsApp Business ve Business API ile yatırımlarına devam ettiğini ifade eden şirket, devam ettiği çalışmalarını da açıkladı:
- Alışveriş: Kullanıcıların doğrudan bir sohbetin içinden mevcut ürünlere göz atmalarını ve satın alma işlemi yapmalarını sağlayan yöntemleri artırıyoruz. Ayrıca, işletmelerin bu özellikleri mevcut ticaret ve müşteri çözümlerine entegre etmelerini kolaylaştırmak istiyoruz. Bu entegrasyon olanağı, bu dönemden en çok etkilenen küçük işletmelerin birçoğuna yardımcı olacak.
WhatsApp, işte tam bu noktada işletmelerin müşterilerle etkileşimini artırmak adına sunduğu bazı hizmetler için ücretlendirme yapacak. Şirketin açıkladığına göre bunu yapmaktaki sebebi, iki milyardan fazla kullanıcıya sunulan ücretsiz uçtan uca şifreleme ve diğer özellikleri sağlamak için kendine ait iş geliştirme modeli yaratmak.
“Sunduğumuz bazı hizmetler için kurumsal müşterilerden ücret alacağız. Böylece WhatsApp, iki milyardan fazla kullanıcıya sunduğumuz ücretsiz uçtan uca şifrelenmiş metin mesajı, sesli arama ve görüntülü arama özelliklerini sağlamaya ve genişletmeye devam ederken, kendine ait bir iş geliştirmeyi de sürdürebilecek.”
This is how easy we think messaging a business should be – seeing a store’s catalog in a chat, adding an item to your cart, placing your order and getting fast responses to questions. We are looking forward to bringing these experiences to more people on WhatsApp! pic.twitter.com/nkJyC3dOzg
— WhatsApp (@WhatsApp) October 22, 2020
İşletmeler mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetiyle yönetebilecek
Buna ek olarak WhatsApp, işletmelere WhatsApp’taki mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetleri aracılığıyla yönetmeleri için yeni bir seçenek de sunacak:
“İşletmelerin WhatsApp mesajlarını Facebook’un sunmayı planladığı barındırma hizmetleriyle yönetmelerini sağlayacak yeni bir seçenek sunacağız. Bu seçeneğin sunulması, küçük ve orta ölçekli işletmelerin, çalışanları nerede olursa olsun işe koyulmalarını, ürün satmalarını, envanteri güncel tutmalarını ve alınan mesajlara hızla yanıt vermelerini kolaylaştıracak.”
Hayata geçtiğinde WhatsApp’ın bu yeniliklerde ne kadar başarılı olduğunu göreceğiz. Özellikle bu şekilde bir politikayla bile para kazanamazsa Facebook’un önünde şimdilik başka bir seçenek yok gibi duruyor.