Sosyal medya

Otomotiv

Volkswagen iki yeni otomobilini ABD’de üretecek

Volkswagen

Volkswagen uzun vadede planlarından birini Amerika Birleşik Devletleri’ni elektriklendirmek olarak belirlemiş gibi görünüyor.


İlginizi çekebilir: Volkswagen’in konsept sürücüsüz aracı oldukça ilgi çekici gözüküyor

reklam
Aorus reklamı

Autocar’ın haberine göre Volkswagen, I.D. Buzz (markanın ikon haline gelen T1 modelinin elektrikli versiyonu) ve I.D. Crozz (elektrikli bir crossover tipi araç)  modellerinin ABD versiyonlarını ABD’de üretecek.

Alman otomobil devi, Tesla’nın elektrikli otomobilerine gelen yoğun talebin de etkisiyle elektrikli araç üretmeye başlayan uluslararası firmalardan yalnızca bir tanesi. Şirket son yıllarda özellikle Avrupa’da ve Çin’de yaptığı elektriklli otomobil atılımlarıyla adından söz ettirmeyi başarmıştı.

Adventure İstanbul

Volkswagen neden böyle bir karar aldı?

VW Kuzey Amerika Bölge Sorumlusu Hinrich Woebcken’in Autocar’a verdiği demeç ise şu şekilde:

 “Güçlü bir üretim artışı için, otomobillerin ABD’de üretilmeleri gerekiyor. İhraç yöntemi ile bizim için güçlü bir senaryodan söz edemeyiz. Elektrik kullanımını ABD’de yerelleştirmek, alışkanlık haline getirmek istiyoruz.”

Bu yöntem VW’in alışılagelmiş pazarlama yönteminden farklı olarak değişik kitlelere ayak uydurmak amacıyla ortaya çıktı. Bir otomobil modelinin aynı şekilde tüm dünyaya pazarlanması yöntemini izlememekle kalmayıp bu iki model (2022’de satışa başlanması planlanıyor) ABD vatandaşlarının ihtiyaçlarına ve isteklerine göre özel olarak tasarlanmış.

Volkswagen ID Crozz

İki yeni model kullanıcılara neler sunuyor?

I.D. Buzz isimli minibüs iki donanım seçeneğiyle sunulacak. Bunlardan ilki daha üst seviyede konumlanan, AWD destekli ve 270 mil menzili bulunan model iken ikincisi ise 200 mil menzili bulunan daha bütçe dostu olan model. I.D. Crozz isimli crossover da 275 mil menzilli tek donanım seçeneği ile sunulacak.

Tüm bunlar kağıt üzerinde oldukça tatminkar gözükse de asıl etkiyi otomobiller satışa başladıktan sonra göreceğiz çünkü halihazırda Amerika Birleşik Devletleri’nde şimdiden 50’yi aşkın elektrikli otomobil modeli kullanımda ve VW’in pastadan pay alabilmesi için ciddi yatırımlar yapması şart.

Teknoloji tutkunu bir dilbilimci

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Elektrikli ticari 2021 Opel Combo-e, 275 km menzil ile geliyor!

Hafif ticari bir model olan Opel Combo‘nun tamamen elektrikli bir versiyonu duyuruldu. Opel Combo-e olarak adlandırılan bu model, yaklaşık olarak 275 km seviyesinde bir menzile sahip olacak.


İlginizi çekebilir: Lancia, premium bir marka olarak geri dönebilir!

reklam
Aorus reklamı

Arka aksların arasında, zeminin altında konumlandırılan 50 kWh pillerden gücünü alan Combo-e, 134 beygir güç ve 260 Nm torka sahip bir elektrik motorundan gücünü alıyor.

Opel, aracın 0-100 km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlayabildiğini ve maksimum hızının ise 130 km/s olduğunu iddia ediyor. Ayrıca araç, 100 kW güç sunabilen şarj istasyonlarında 30 dakika sürede %80 dolulukta şarj etmenin mümkün olduğu söylendi.

Adventure İstanbul

Bu sonbahar aylarında Avrupa’da satışa çıkması beklenen Combo-e, iki farklı karoser seçeneğine sahip olacak. Bunlardan ilki giriş seviyesinde olan, 2785 mm dingil mesafesi ve 3090 mm uzunluğunda yükleri taşıyabilen, 4.4 metre uzunluktaki model. Bu model, 3800 litreye kadar taşıma hacmi, 800 kg’a kadar taşıma ve 750 kg çekme kapasitesine sahip.


Elektrikli araçlara meraklıysanız, sizler için özel hazırladığımız Hepsiburada alışveriş listesine buradan ulaşabilirsiniz.


Diğer model ise uzun şasili versiyon. Uzunluğu 4.75 metre olan bu model, 2975 mm dingil mesafesine, 3440 mm uzunluğunda yük taşıyabilme özelliğine ve 4400 litreye kadar taşıma kapasitesine sahip. Ayrıca Opel Combo-e’nin uzun şasili modelinin, beş kişiye kadar yolcu taşıyabilen versiyonlarının da geleceği söyleniyor.

Opel Combo-e, Android Auto ve Apple CarPlay destekleyecek. Güvenlik donanımları adına ise sürücü yorgunluğu algılama sistemi, yaya koruma özellikli ön çarpışma uyarısı, otomatik acil frenleme ve trafik işareti algılama gibi özellikler olacak. Opsiyonlar arasında ise geri görüş kamerası özellikli 8 inçlik bilgi-eğlence sistemi, aşırı yük uyarı sistemi ve  12 adet sensörle çevreyi algılayarak potansiyel çarpışma tespiti yapan Flank Guard sistemi bulunuyor.

Kaynak: Carscoops

 

Devamını oku

Genel

Lancia, premium bir marka olarak geri dönebilir!

Özellikle Delta HF Integrale modeli ile gönüllerde taht kuran Lancia, uzun süredir tabiri caizse hayatını pamuk ipliğine bağlı şekilde sürdürüyordu. 2011 yılından beri ürün gamındaki tek modeli Ypsilon ile sadece İtalya pazarında faaliyet gösteriyordu. Fakat yakın zamanda gerçekleşen FCA (Fiat-Chrysler Grubu) ve PSA (Peugeot Grubu) birleşmesiyle oluşan Stellantis şirketi, efsane İtalyan markayı tekrar hayata döndürmeyi düşünüyor.


İlginizi çekebilir: StoreDot, sadece 5 dakikada şarj olan lityum iyon pilini duyurdu!

reklam
Aorus reklamı

Lancia’nın bu yeni kurulan ittifak Stellantis’te, Alfa Romeo ve DS markaları ile aynı segmentte görülüyor.  Markanın, Fiat ve Abarth‘ın Avrupa, Ortadoğu ve Asya Bölgeleri Başkanı olan Luca Napolitano tarafından yönetileceği söyleniyor.

Peki bu durum Lancia’yı eski parlak günlerine geri getirecek mi? Aslında bu sorunun şimdilik kesin bir cevabı yok. En azından Stellantis tarafından henüz yapılan bir açıklama bulunmuyor. Fakat Lancia, şu sıralar SUV ve elektrikli araçların revaçta olduğu bu dönemde, parlak yıllarındaki modellerinin genlerini geri getirirse oldukça ses getirebilir. Yani model gamında sadece yenilenmiş bir Ypsilon ile ses getiremez gibi görünüyor.

Adventure İstanbul

Her yaştan otomobil tutkunlarına özel ürünlerin bulunduğu Hepsiburada alışveriş listemize ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.


Gözümüz kulağımız Stellantis’in yapacağı açıklamalarda. Stellantis, Alfa Romeo, Maserati gibi tasarım, performans ve sürüş keyfi konusunda tanınmış markaları bünyesinde barındırıyor. Eğer Lancia, geçmişine bağlı olan premium bir marka olarak geri dönerse piyasadaki rekabet ateşinin iyice harlanacağı su götürmez bir gerçek.

Kaynak: Carscoops 

 

Devamını oku

Genel

StoreDot, sadece 5 dakikada şarj olan lityum iyon pilini duyurdu!

StoreDot adındaki İsrailli bir girişim, elektrikli araçlar için geliştirdikleri pil hücreleri ile araçların şarj süresini 5 dakikaya indirdiklerini açıkladı.


İlginizi çekebilir: Novitec’ten 791 beygirlik Ferrari F8 Tributo modifikasyonu

reklam
Aorus reklamı

Şirket tarafından üretilen ürün örneklerde, geleneksel pil hücrelerinin anot kısmında kullanılan grafiti, metaloid nanopartiküller ile değiştirilmiş. Böylelikle grafitteki güvenlik, şarj döngüsü ömrü ve şişme gibi sorunların önüne geçildiği söyleniyor. Çin’de, EVE Energy tarafından üretilen bu piller ile StoreDot, elektrikli araçların 5 dakikada şarj edilebilmesini ticari bir standart haline getirmek istediklerini söyledi.

Adventure İstanbul

StoreDot CEO‘su Dr. Doron Myersdorf, “En seçkin bilim insanlarından oluşan ekibimiz, yenilikçi malzemeler ve hücre tasarımı ile hızlı şarjın doğasında bulunan güvenlik, döngü ömrü ve şişme gibi sorunların üstesinden geldi. Bugün duyurduğumuz teknolojinin seri üretime uygulanabilir hale gelmesi, bir kilometre taşı diyebiliriz. Bu teknolojiye sahip prototip pilin, bu yıl içinde piyasaya sürülmesini planlıyoruz.” dedi.

Dr Doron Myersdorf

5 dakikada şarj teknolojisi ile yakın zamanada buluşabiliriz

İsrailli şirket daha önceden iki tekerlekli bir elektrikli araç üzerinde bu şarj teknolojisini denemiş. Fakat görünen o ki, bu tip bir şarj performansı için şu an kullanılan şarj istasyonlarından çok daha güçlüleri gerekiyor. StoreDot, 2025 yılında şu anki şarj altyapısı ile bir arabayı,  5 dakikada 160 km menzil ekleyecek şekilde şarj etmeyi planlıyor.


Otomotiv sektöründe elektrikli geleceğe inananlar için seçtiğimiz ürünlerin bulunduğu Hepsiburada alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.


Myersdorf, “Beş dakikada şarj olabilen lityum iyon pil mantık dışı olarak görülüyordu. Biz ise bu imkansızlığın çözümünü bir laboratuvar prototipi ile değil, seri üretim öncesi örnekleri ile sizlere gösterdik. Bu da demek oluyor ki bu çözüm, uygulanabilir ve ticari olarak hazır bir halde.” diyor.

StoreDot’un 5 dakikada şarj olabilen pil örnekleri

StoreDot’un yaptığı bu pildeki nanopartiküller, iyonların hareketini grafitten daha verimli bir şekilde desteklediği belirtiliyor. Bazı kaynaklara göre bu nanopartiküllerin germanyum temelli olduğu ve üretiminin daha kolay olduğu söyleniyor. Fakat StoreDot’un esas hedefi, şu anki lityum iyon pillere göre daha ucuz maliyetlere sahip olan silikonu kullanmak.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler