Vivo, şirketin 2021 yılında elde ettiği başarıları ve gelecek yıl için hedeflediği yeni kilometre taşlarını kullanıcılarla paylaştı. Firma, geçtiğimiz yıl piyasaya sürdüğü yeni akıllı telefon modelleri ve gelişmiş görüntüleme tekniklerini tanıtmasıyla, 2021 yılındaki hedeflerini gerçekleştirdiğini belirtti. Vivo, 2021 yılında altı yeni ülkeye giriş yaptı ve hedeflediği bölgelerin satışlarında ilk üç sırada yer alıyor. Buna ek olarak şirket, yıl boyunca uluslararası spor etkinliklerine de sponsor oldu. Bu sayede firmanın tanınırlığı önemli ölçüde artış gösterdi.
İlginizi çekebilir: Microsoft Reklamları, Dünya Çapında 1 Milyardan Fazla Kişiye Ulaşıyor!
İçindekiler
Vivo, 2021 yılında hangi ülkelerde satışa başladı?
Şirket, 2021 yılında Peru, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Avusturya, Sırbistan ve Meksika’da satışlara başladı. Firmanın 2021 yılında başlattığı yayılma trendini 2022 yılında da göstermesi muhtemel gözüküyor. Popüler analist firma Gartner’e göre Vivo, 2021 boyunca büyüme ivmesini korudu. Firma, üçüncü çeyrekte yaptığı atılımlarla küresel akıllı telefon pazarında dördüncü sıraya yerleşti. Ayrıca Vivo, Filipinler, Malezya ve Hindistan dahil olmak üzere önemli pazarlarda ilk üçte yer alıyor. Cihazların piyasaya sürülmesinde yerelleştirme stratejisini sürdüren firma, yedi adet yeni üretim üssü kurdu. Yeni üretim tesisleri, Çin, Güneydoğu Asya ve Avrupa’da açılmasıyla oldukça büyük önem arz ediyor.
Vivo, yeni fabrikalarıyla birlikte yılda yaklaşık 200 milyon akıllı telefon üretiyor. Buna ek olarak şu anda dünya çapında 380.000’den fazla yetkili Vivo garanti servis merkezi ve perakende satış noktası bulunmakta. Firma, 2021 yılında optoelektronik alanında lider bir şirket olan ZEISS ile uzun süreli bir iş birliği anlaşması yaptı. Bu atılımla birlikte şirket, amiral gemisi akıllı telefonlarına gelişmiş görüntü yakalama teknolojilerini entegre etti. Vivo’nun ZEISS ile çalıştığı ilk cihaz, 2021’in başlarında piyasaya sürülen Vivo X60’tı. Firma, eylül ayında tanıttığı X70 serisi ile V1 görüntü işlemcisini de cihazlarında kullanmaya başladı. Ayrıca V21 serisi de selfie kameralarında OIS desteği ile gelerek akıllı telefonlarda yeni bir standardı ortaya çıkardı.
Vivo’nun alt markası olan iQOO ise şirketin pazardaki konumunu oldukça güçlendirdi. Vivo’ya göre iQOO 7, piyasadaki en iyi donanım ve yazılımı birleştiren cihaz. Bununla birlikte iQOO 7 Legend, benzersiz tasarımı ile Red Dot Product Design ödülünü aldı. Buna ek olarak Vivo, 2021’de UEFA ile uzun süreli bir ortaklık anlaşması imzaladı. Bu anlaşma ve FIFA ile gerçekleşen sponsorlukların ardından şirket büyük bir ivme kazandı. Şirket yetkilileri, bu ivmenin 2022 yılında da sürdürülmesi hedefinde olduklarını belirtti.