Sosyal medya

Sosyal Medya

Twitter, otomatik çeviri özelliğini test ediyor

Twitter

Twitter, kullanıcıların ana sayfada gördükleri tweet’i otomatik olarak kendi dillerine çevirebilmelerini sağlayan yeni özelliğini Brezilya’da test etmeye başladığını açıkladı.


İlginizi çekebilir: Twitter, devlete bağlı resmî hesapları etiketlemeye başladı

reklam
MSI reklamı

Twitter kullanıyorsanız, gördüğünüz yabancı dille atılmış tweetlerin hemen altında “Tweeti çevir” seçeneğinin yer aldığını biliyorsunuzdur. Bu özellik o tweeti saniyeler içinde kendi dilinize çevirebiliyor. Sosyal medya şirketi, şimdilerde çeviri özelliğinin kullanımını daha fazla kolaylaştırmak üzere çalışmalara başladığını açıkladı.

İlk olarak Brezilya’da test edilmeye başlanan otomatik çeviri işlevi sayesinde artık “Tweeti çevir” butonuna basmanıza gerek kalmadan, ana sayfanızdaki yabancı dille atılmış tweetler otomatik olarak sizin dilinize çevrilebilecek. Twitter, yeni özelliğini; “Takip ettiğiniz sohbetleri anlamayı kolaylaştırmak için, ana sayfanızda görünen diğer dillerdeki Tweetler için otomatik çeviriyi deniyoruz.” ifadeleriyle tanıttı. Ayrıca insanların farklı dillerdeki tweetleri çevirmesinin, şu haliyle çok zaman alabildiğini de vurguladı.

Twitter

Ayrıca sosyal medya şirketi, otomatik çeviriyi şu an Brezilya‘da iki farklı şekilde deniyor. Kullanıcıların bir kısmı, otomatik olarak Portekizce’ye çevrilen tweetlerin sadece çevrilmiş halini ekranda görecek; diğer kısmı ise, tweetin hem orijinal halini hem de çevrilmiş halini birlikte ekranda görecek. Ayrıca Twitter, çevrilen tweetlerin altında “Google tarafından çevrildi” veya “Microsoft tarafından çevrildi” şeklinde bilgilendirme mesajı da yer alacağını söyledi.

Öte yandan kullanıcıların, yine de tweeti orijinal halinde görmek istemeleri durumunda, çeviriyi iptal etme imkanı da var. Twitter muhtemelen en iyi çeviri deneyiminin nasıl olduğuna karar verememiş olacak ki, otomatik çeviri özelliğini iki farklı şekilde deniyor ve kullanıcılara çeviriyi geri alma imkanı da sunuyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İnternet

Facebook, Avrupa’dan ayrılmayı gündeme getirdi

Bu ayın başlarında, Avrupa Birliği gizlilik düzenleyicisi, Facebook’a, AB kullanıcıları hakkında veri aktarımlarının ABD’ye geri gönderilmesini askıya alma çağrısı yaptı. Emre göre, AB yetkilileri ABD Hükümeti’nin olası gözetim uygulamaları konusunda giderek daha fazla endişe duyuyor ve şimdi kullanıcı bilgilerinin akışını kısıtlayarak bu uygulamaları sınırlandırmaya çalışıyor. Bu durum Facebook’u esasen AB kullanıcı verilerini Avrupa‘da tutmaya ve ülkeler arasında veri paylaşımına yeni kısıtlamalar getirmeye zorluyor. Bu öneri, işleri Sosyal Ağ için giderek daha karmaşık hale getirmekle kalmayıp daha pahalıya mal oluyor.

İlginizi çekebilir: Facebook Messenger, Oculus Quest platformuna geliyor. 

reklam
MSI reklamı

Facebook’un cevabı ne oldu?

Facebook İrlanda’nın veri koruma başkanı olan Yvonne Cunnane, “Karar onaylanırsa, bu koşullarda, AB’de Facebook ve Instagram hizmetlerini sağlamaya nasıl devam edebileceğimiz çok açık değil.” şeklinde cevap verdi. Facebook ve Instagram’ın AB bölgesinde 410 milyondan fazla kullanıcı var ve hepsi, bu yeni düzenlemeye uyarsak, teorik olarak her iki platforma erişimlerini kaybedecek.

Tabii ki bu pek olası değil. Uygulama yalnızca çok fazla para ve pazar payı kaybetmekle kalmaz, aynı zamanda veri gizliliği önlemlerine yanıt olarak alınması gereken sert bir eylem olur. Daha olası bir senaryo Facebook’un yalnızca AB‘ye yönelik veri merkezleri kurmaya zorlandığının ortaya çıkması.

Facebook, Avustralya ile de benzer problemler yaşamıştı. Tüm büyük teknoloji platformları, yerel veri merkezlerini ve operasyonlarını barındırmak için daha düşük maliyetli ülkeleri kullanarak vergi yükümlülüklerini en aza indiriyor ancak yeni düzenlemeler her ülkede yerel kullanıcı verilerini tutmaya zorlarsa, bu aynı zamanda her birinde yerel yasalar uyarınca uygun şekilde vergilendirildiklerini görebilecek ana üsler kurmalarını da gerektirir. Uzun vadede ise bunun sonuçları büyük olabilir. Konuyla ilgili yeni düzenlemeler önerildi fakat Facebook şimdilik bunlara elinden gelen en güçlü şekilde karşı çıkıyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

İnternet

Facebook, telif hakkıyla korunan görsellerin takibi için Rights Manager’ı Genişletiyor

Facebook, artık hem Facebook hem de Instagram’da hak talebinde bulunulan içerik için görsel telif hakkı ihlallerini otomatik olarak algılayacak olan Rights Manager aracının genişletildiğini duyurdu.

İlginizi çekebilir: Facebook AR Effect geliştiricilere müjde

reklam
MSI reklamı

Facebook’dan gelen açıklama ne doğrultuda?

“İçerik oluşturucuların ve yayıncıların görüntü içeriklerini geniş ölçekte korumalarına ve yönetmelerine yardımcı olmak için görüntü eşleştirme teknolojisini kullanan Rights Manager‘ın yeni bir sürümü olan Rights Manager for Images’ı sunuyoruz. Sayfa yöneticileri oluşturdukları ve istedikleri içerik için bir uygulama gönderebilirve Rights Manager daha sonra Facebook ve Instagram’da eşleşen içeriği bulacaktır.”

Bu, Facebook’un bir süredir yürürlükte olan Instagram’daki IP ihlalleri raporları sürecini ve Facebook’un 2018′de geri eklediği video içeriği için Right Manager araçlarını genişletiyor. Rights Manager, yüklediğiniz görsel içeriğinizi Facebook platformlarındaki diğer kullanıcı yüklemelerine karşı çapraz referans vererek ve içerik sahiplerini olası ihlallere karşı uyararak çalışıyor. Rights Manager korumasını uygulamak için kullanıcıların bir form doldurması, içeriğin haklarını beyan etmesi ve ardından korunmasını istedikleri videoyu veya görüntü öğesini yüklemeleri gerekiyor. Onaylandıktan sonra Facebook, olası yeniden kullanımı tespit etmek için eşleştirme sistemini temel içeriğe uygulayacak.

Yeni süreç, daha fazla içerik türünü kapsayan bu cephede daha fazla kapasite sağlıyor ve bu da hak sahiplerinin Facebook platformlarında IP’lerini daha iyi korumalarına yardımcı olacak. Facebook da bu yılın başlarında müzik video paylaşımı için benzer bir işlem uyguladı. Bu yılın başlarında, bir ABD mahkemesi, Mashable’ı, Instagram’da yayınlanan bir fotoğrafının yerleştirilmesi nedeniyle Mashable’a dava açmaya çalışan fotoğrafçı Stephanie Sinclair aleyhine karar verdi.Mahkeme, Instagram’ın halka açık bir platform olması nedeniyle, Mashable’ın gönderiyi yeniden kullanma hakkına sahip olduğuna karar verdi. Dava, bazı hukuk alanlarının hala yetişmekte olduğu yeni medya dünyasının zorluklarından yalnızca birini vurguluyor. Ve bu yeni güncelleme böyle bir durumu çözmese de, hak sahiplerine içeriklerinin çevrimiçi kullanımını esasen kontrol etmeleri için daha fazla yol sunmaya devam ediyor ve bu da birçok dijital içerik oluşturucu için büyük bir yardımcı olabilir.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

İnternet

Facebook Post Composer’da yeni hashtag kullanım ölçümlerini genişletiyor

Facebook, gönderinize eklemek için ilgili etiketleri önerirken, gönderi oluşturucu içindeki yeni hashtag kullanım istatistikleri listesinin testini genişletiyor.

reklam
MSI reklamı

Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşılan bu örnekte görebileceğiniz gibi, önerilen etiket listeleri yalnızca tahmini metne dayalı en iyi etiketleri değil, aynı zamanda Facebook’ta bu etiketi kullanan kaç gönderi olduğunu da gösterir. Arama önerilerinde hashtag kullanımını gösteren Instagram’ın Keşfet listelerine benziyor

İlginizi çekebilir: Facebook Business Suite’i başlattı

Yeni düzenlemeler gerekli mi?

Facebook’un Instagram’a sahip olduğu göz önüne alındığında, bu tür bir işlem için kaynak koduna zaten erişimi var ve bunu Facebook composer özelliğine eklemek mantıklı görünüyor. Güncelleme, erişimlerin en üst düzeye çıkmasına yardımcı olmakla kalmayıp, kullanıcıların ve işletmelerin en popüler hashtag’lerden yararlanmasına da etki sağlıyor. Yakın zamanda Facebook, topluluk katılımını arttırmak ve hashtag kullanımına teşvik için, yeni, özel istemler ve trend tabanlı hashtag’ler üzerinde duruyor.

Güncellemeler, daha geniş bir sohbete girmenin ve Facebook’un hashtag kullanımını teşvik etmenin iyi bir yolu olabilir. İstatisiklere göre, hashtagler Facebook kullanıcıları tarafından hiçbir zaman gerçekten ilgi görmemiş olsa da, istatistiklere bakıldığında kullanım görüyorlar.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler

Donate

© EMY Medya. Kaynak gösterilerek ve bağlantı verilerek dijital ortamda alıntı yapılabilir.

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost tarafından verilmektedir.

LimonHost logosu