2017’nın ikinci çeyreğinde Turkcell Grubu hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza atmayı başardı.
2017 yılının ikinci çeyreğinde Turkcell, önceki döneme göre 28.5 büyüme ve yüzde 41.6 ek satışla son 10 yılın en yüksek değerlerine yükseldi. Turkcell’in net karı yüzde 69.2 yükseliş ile 704 milyon doları buldu. FAVÖK(Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kar verileri) ise 26.4 düzeyinde arttı.
İkinci çeyrek sonuçlarını New York Wall Street’teki Borsa Binası’nda yapılan basın toplantısında açıklayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu,“2015’te başlattığımız dönüşüm yolculuğunda 1 Nisan 2016’da ülkemizi 4.5G ile tanıştırdık ve gerçek anlamda dijitalleşmiş bir dünyanın kapısını açtık.
Bu süreçte müşterilerimizin göstermiş olduğu teveccüh, dijital odaklı iş modelimizle ne kadar doğru yolda olduğumuzu ortaya koydu. Şirketimiz ve sektörümüz adına bir kilometre taşı olarak gördüğümüz sonuçlarımızı, bugün, 17 yıldır kote olduğumuz New York Borsası’nda kapanış gongunu çalarak kutluyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu ise “Ülkemize güveniyoruz ve yatırımlarımıza devam ediyoruz. 2017 sonunda, 10 milyar TL’lik 3 yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Ayrıca bu çeyrek sonu itibariyle son üç yıllık faaliyetlerimiz neticesinde Hazine’ye lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığımız kaynak toplamı 19,2 Milyar TL’ye ulaştı.
Böylece 3 yılda Türkiye’ye sağladığımız toplam katkı 29,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Ülkemize güvenerek yaptığımız yatırımların karşılığında müşterilerimizin gösterdiği teveccüh attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor ve bizi daha da cesaretlendiriyor.” ifadelerinde bulundu.
Kaan Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterilerimiz seyretme, dinleme, okuma, eğlenme, haber alma, iş yapma ve anılarını biriktirmek için her geçen gün artan şekilde Turkcell servislerini tercih ediyor. Dijital dönüşüm yolculuğumuzun ilk büyük ve küresel ürünü BiP, dünyanın her yerinde 14,7 milyon kez indirildi; günde ortalama 1 milyon dakika sesli ve görüntülü arama rakamlarına ulaştı.
BiP, bu çeyrekte Avrupa’nın önde gelen oyun kuruluşu Orange Games ortaklığıyla kullanıcılarına “BiP’te Oyun” platformu sunarak zengin içeriklerine bir yenisini ekledi.
Dijital müzik platformumuz fizy, Türkiye’nin megastarı Tarkan’ın yeni albümünü sadece dinleyicilerle değil, canlı yayınlanan konserlerle izleyiciyle de buluşturan ilk kanal oldu. App Store’da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükselen fizy’de, günde ortalama 6 milyon adet şarkı dinlendi. Dergilik uygulamamız sektöre yepyeni bir soluk getirdi; raflarda satılan dergi sayısını katlayarak sadece Haziran ayında 2,1 milyon derginin okunduğu bir mecra haline geldi.
Televizyon platformumuz TV+’ın kullanıcı sayısı ise 1,5 milyona ulaştı. Küçük ekranda video seyretme deneyimini dönüştürme hedefimiz doğrultusunda, teknolojimiz, tekliflerimiz ve içeriklerimizin etkisiyle, TV+’ın mobil uygulamasında günlük ortalama video seyretme süresi 4.5G öncesi 7 dakikadan 51 dakikaya çıktı. Apple TV’de de yerini alan lifebox kişisel depo uygulamamız 4,9 milyon defa indirildi. Lifebox’a anılarını ve önemli belgelerini emanet eden müşterilerimiz Haziran’da 110 milyon dosya yüklerken 110 bin GB data kullandı.”
İçindekiler
Telekom ile nefes nefese yarış
Turkcell 2016 yılında 3 yıllık öngörüsü olarak belirttiği ve 2018’i işaret ettiği telekomünikasyon sektörü liderliğine, bir yıl öncesinde varabilir. Elbette Turk Telekom da inanılmaz hamlelerde bulunuyor. Büyük rakip Türk Telekom 2017’nin 2. çeyreğinde 4 milyar 292 milyon TL ciro açıkladı. Turkcell’in aynı dönemde elde ettiği grup konsolide ciro miktarı ise 4 milyar 316 milyon TL olarak gerçekleşti.