Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in , 2014 ikinci çeyrek sonuçlarını değerlendirdi. Konu hakkındaki basın bültenini aşağıda görebilirsiniz.
“Yeni teknolojilere odaklandı “mobil” ve “fiber” internetle büyüdü
Turkcell, 2014 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,4 oranında büyüyerek 2 milyar 923 milyon TL oldu. Bu büyümede %28 oranında artan mobil internet gelirinin ve %39 büyüyen Turkcell Superonline’nın katkısı etkili oldu. Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre %4 artışla 907 milyon TL, net kâr ise 492 milyon TL olarak gerçekleşti. Operasyonel verimlilik ve pazardaki başarı açısından önemli bir gösterge olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kâr) ise bir önceki yıla göre %4 artışla 521 milyon TL oldu. Zorlu rekabet ortamına rağmen Turkcell Türkiye, mobil internetteki hız ve kalitesi, inovatif servisleri ve eşsiz müşteri deneyimiyle 2014’ün ikinci çeyreğinde 404 bin faturalı abone kazandı. Böylece faturalı abonelerin toplam abone bazındaki oranı %41,9’a yükselirken faturalı abone sayısı 14,5 milyona ulaştı. Turkcell’in Türkiye’deki toplam abone sayısı ise 34,6 milyon oldu.
Ciliv: Teknoloji ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla büyüyoruz
Turkcell’in ikinci çeyrek sonuçlarını yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Mobil internetteki güçlü performansımız ve iştiraklerimizin de geçen yıla göre artan katkısıyla birlikte başarılı finansal sonuçlarımızı sürdürdük; teknoloji ve inovasyona odaklanarak yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam ettik. Eğitim alanında çığır açan ve Türkiye’de bir ilk olan Turkcell Akademi büyük ilgi görüyor. Yakın zamanda lanse ettiğimiz bir diğer ilkimiz Akıllı Otomobil Platformumuzla ise makineler arası iletişim (M2M) alanındaki liderliğimizi daha da güçlendirdik. Turkcell markalı uygulamalarımızın sayısı “Süper Esnaf” ve “Turkcell Çocuğum ve Ben” servislerinin de eklenmesiyle 40’ı aştı. Hedefimiz yılsonuna kadar yaklaşık 2 milyar TL yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek” dedi.
Turkcell Superonline güçlü büyümede hız kesmiyor
Turkcell’in başarılı sonuçlarında grup şirketlerinin performansları etkili oldu. Turkcell İştiraklerinin gelirleri %16,7 artışla 627,2 milyon TL olurken, Grup gelirlerine katkısı %21,5’e yükseldi. Gelirleri ikinci üç ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre %39 büyüyerek 309,4 milyon TL’ye ulaşan Turkcell Superonline, AVFÖK’ünü %30,2 arttırdı. İkinci çeyrekte, 39 bin yeni abone ile Turkcell Superonline’ın fiber internet abone sayısı 653 bine ulaştı. Bununla birlikte, Turkcell Superonline’ın ADSL kullanıcıları da dahil olmak üzere bu çeyrekte toplam 90 bin yeni abone kazanmasıyla toplam abone sayısı 1 milyonu aştı. Fiber yatırımlarına devam eden Turkcell Superonline’nın fiber ağı yaklaşık 1,9 milyon haneye ulaştı.
Mobil internet kullanımını 5 yılda 78’e katladı
Turkcell’in mobil internet gelirleri ikinci çeyrekte 434 milyon TL’ye ulaştı. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne geçen 5 yılda, Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 78 kat artarken megabyte başına ortalama birim fiyat ise %96 oranında azaldı.
Akıllı telefon kullanıcısı 11 milyona dayandı
Mobil internet gelirinin artmasında ikinci çeyrekte 676 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlaması etkili oldu. Turkcell’in akıllı telefon penetrasyonu, 10,9 milyona ulaşan akıllı telefon sayısıyla birlikte %35’e çıktı.
En çok T50 sattı, ilk 4G’li yerli telefon üretimi için düğmeye basıldı
Türkiye’nin operatör markalı ilk 4G’li akıllı telefonu Turkcell T50 de satışa sunulmasıyla birlikte yoğun ilgi gördü. Bilgisayarların gücünü uygun fiyata cebe taşıyan Turkcell T50, Temmuz ayında Turkcell şebekesinde en çok satan akıllı telefon oldu. 2013’te Turkcell T40 ile Türkiye’nin ilk akıllı yerli telefonuna imza atan Turkcell, T50’nin Türkiye’de üretimi için düğmeye basarak bu öncülüğünü sürdürmeyi hedefliyor. Turkcell, Türkiye’nin ilk yerli 4G destekleyen akıllı telefonunun üretimine önümüzdeki günlerde başlayacak. Turkcell’in ilk giyilebilir teknoloji ürünü olan akıllı bileklik T-Fit de bu hafta satışa sunuluyor.
Turkcell Akademi’ye 1 milyon 300 bin ziyaret
Turkcell’in “bilgiyi milyonların erişimine açmak” amacıyla dijitalleştirdiği Turkcell Akademi, 6 ayda 1 milyon 300 binin üzerinde ziyaret edildi ve kendini geliştirmek isteyen herkesin başvurduğu önemli bir kaynak haline geldi. İçlerinde İngilizce, sınavlara hazırlık, profesyonel gelişimin de olduğu birçok kategoride toplam 14 bin saat eğitim izlendi ve 100 binden fazla kişi başlangıç, 25 bini aşkın kişi orta, 15 binin üzerinde kişi ise ileri seviyede dil eğitimlerini tamamladı. 300 binin üzerinde aday ise KPSS’ye Turkcell Akademi ile hazırlandı.
· Turkcell, 2014’ün ilk yarısında büyümesini sürdürdü. Geçen yıla göre %2,4 oranında artan Grup gelirleri 2 milyar 923 milyon TL’ye ulaştı
· Grup AVFÖK’ü %4 artışla 907 milyon TL oldu. AVFÖK marjı ise %31,0’e çıktı
· Büyümedeki itici güç %28 oranında artan mobil internet gelirleri ve %39 oranında büyüyen Turkcell Superonline oldu. Abone başına ortalama mobil internet kullanımı 5 yılda 78’e katlandı
· Akıllı telefon kullanıcı sayısı 11 milyona dayandı. Temmuz ayında en çok satan Turkcell T50 oldu. T50’de yerli üretim için düğmeye basıldı
· Turkcell Grup’un yılsonu hedefi yaklaşık 2 milyar TL’lik yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek
İçindekiler