Sosyal medya

Otomotiv

Triumph ve Williams, %100 elektrikli Project TE-1’i duyurdu

Triumph ve Williams Advanced Engineering, ortak projeleri olan Project TE-1‘in prototipini paylaştı. Project TE-1, herhangi bir modelin dönüşümüyle değil, sıfırdan elektrikli bir motosiklet olarak tasarlandı.


İlginizi çekebilir: Yeni VW Golf R Variant, neredeyse kamuflajsız yakalandı!


Project TE-1, dış görünüş itibarıyla çok da alışık olmadığımız bir çizgide değil. Fakat esas fark yandan bakınca ortaya çıkıyor. Motorun yerine gelen batarya ve elektrik motoru göze çarpıyor. En büyük değişiklik ise egzozun olmayışı oluyor. Malum, geleneksel motosikletlerin en havalı parçalarından birisi egzoz.

 

Williams, pilin özel tasarlandığını ve ağırlık merkezini göz önüne alarak şasiye yerleştirildiğini söylüyor. Ayrıca batarya paketine eklenen özel bir kontrol sistemi bulunuyor. Böylelikle hem ağırlık tasarrufu hem de daha optimize bir pil sunulabileceği bildiriliyor.

Project TE-1, hafiflik ve yüksek performansı bir arada sunacak

Triumph ve Williams henüz fazla bir detay açıklamadı. Fakat pazar liderinin hedeflediği menzil değerlerini sunabilen ve hızlı şarj özellikli 360V bir elektrik sistemi olacağını açıkladılar. Ayrıca motosikletin %0‘dan %80‘e şarj süresinin 20 dakikanın altında olacağı da belirtildi.

Elektrik motoru ise Integral Powertrain şirketinin imzasını taşıyor. Şu anda satın alınabilecek en kompakt ve en hafif motor olduğu iddia edilen ünite, yalnızca 10 kg ağırlığa sahip olmasına rağmen 174 beygir güç üretebiliyor.

Project TE-1, elektrikli güç aktarma organı için özel geliştirilen merkez ve arka olmak üzere iki parçalı bir şasiye sahip. Ayrıca Triumph, motosikletin geliştirme süreci esnasında sezgisel bir gaz tepkisi ve doğal bir hissiyata sahip geri kazanım frenlemesini hedeflediklerini söylüyor.

2019 yılında başlatılan bu proje için Triumph CEO‘su Nick Bloor, “Esasında bu proje, sürücülerin Triumph’tan beklentilerini tam olarak karşılayacak elektrikli bir motosiklet olacak. TE-1, gelecekteki elektrik odaklı ürün stratejimizin temellerini oluşturacak. Gerçek bir Triumph karakteriyle, performanslı ve gündelik kullanım arasında mükemmel bir denge kuracak.” dedi.

Kaynak: Carscoops


Elektrikli araçlara meraklıysanız, sizler için seçtiğimiz ürünlerin bulunduğu Hepsiburada listemize buradan bakabilirsiniz.


 

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomotiv

VW’nin bebek SUV modeli Taigo tanıtıldı

SUV pazarında her segmentte en az bir adet oyuncusu bulunan VW, küçük sınıf SUV’larına bir yenisini daha ekledi. Taigo adındaki bu modeli, Polo’nun SUV hali olarak nitelendirebiliriz. T-Cross‘un coupe versiyonu olarak da görülen aracın, küçük sınıf SUV pazarında VW’nin elini ne kadar güçlendireceğini ise zaman gösterecek.


Gündemden diğer bir başlık: Gelecekte, her Mercedes modelinin %100 elektriklisi de olacak


VW Taigo aslında yeni çıkmış bir model değil. Aslında kendisi, Güney Amerika pazarında Nivus adıyla geçen yıldan beri satılıyor. Gerçek bir SUV olduğu konusunun bazı çevrelerce tartışıldığı Taigo için VW, küçük otomobil segmentinde piyasaya sürülen ilk coupe SUV olduğunu söylüyor. VW T-Cross’un da kullandığı MQB A0 mimarisini kullanan Taigo, 4270 mm uzunluk ve 1757 mm genişliğiyle T-Cross’tan daha uzun ve daha geniş bir yapıda. Ayrıca aracın aks aralığı 2566 mm ile Polo ve T-Cross’tan çok ufak bir farkla daha uzun. VW Taigo’nun arkaya doğru alçalan tavan çizgisi sebebiyle bagaj hacmi 438 litrede kalmış. Mimari kardeşi olduğu T-Cross’ta bu değer 455 litre.

VW Taigo’nun kabini ve motor seçenekleri

VW Taigo’nun kabinine baktığımızda ise güncel Polo modeli ile neredeyse aynı olduğunu görüyoruz. Araçta, kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay özellikli 6.5 inç veya 9.2 inç boyutlu ekranlarla alınabilen en son nesil VW MIB3 bilgi-eğlence sistemi yer alıyor. Tamamen dijital gösterge paneli ise bu bilgi-eğlence sistemine eşlik ediyor. Dokunmaya duyarlı klima paneli ve birçok sürüş destek donanımını bünyesinde barındıran IQ.Drive paketi de Taigo’da alınabilir donanımlar arasında.

Avrupa pazarında satışa sunulacak olan Taigo’da sadece benzinli motorlar yer alacak. Bunlar üç silindirli 1.0 litre hacmindeki, 95 ve 110 beygirlik seçeneklere sahip olan 1.0 litrelik turbolu motorlar ve dört silindirli 1.5 litrelik 150 beygirlik turbolu motor olacak. 95 beygirlik seçenek 5 ileri manuel şanzıman ile gelirken, diğer seçenekler altı ileri manuel veya yedi ileri DSG şanzıman ile satışta olacak.

VW Taigo’nun fiyatı ve satış tarihi

Resmi fiyat listeleri henüz açıklanmamış olan VW Taigo, 2021’in son çeyreğinde satışa çıkacak. Teslimatlar ise 2022’nin başlarında yapılacak. Taigo’nun fiyat listesi hakkındaki öngörüler, T-Cross’tan biraz daha pahalı olacağı yönünde. Yani, ülkemizde de satışı bulunan T-Roc ile benzer bir fiyatlandırmada olacağını söyleyebiliriz.

Kaynak: Carscoops

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Otomotiv

Gelecekte, her Mercedes modelinin %100 elektriklisi de olacak

Mercedes, gelecek planlarını açıkladığı bir etkinlikte, mümkün olan tüm pazarlarda tamamen elektrikli bir marka olacağını söyledi. 2025 yılından itibaren model yelpazesindeki her yeni modelin, %100 elektrikli bir versiyona sahip olacağı belirtildi. Ayrıca bu haber ile birlikte, yalnızca elektrikli araçlara özel olan üç yeni mimarinin de tanıtılacağına dair söylentiler de temel kazandı.


Gündemden diğer bir başlık: Yeni nesil Opel Astra tanıtıldı!


Mercedes-Benz AG ve Daimler AG‘nin CEO‘su Ola Källenius, “Son yıllarda, özellikle Mercedes-Benz’in rekabet ettiği premium segmentte, elektrikli otomobil dönüşümü büyük hız kazandı. On sene içerisinde bir kırılma noktasıyla karşı karşıya kalacağız. Bu kırılma noktasından itibaren bütün sektör elektrik üzerine kurulu olacak ve biz ise bu şartlara hazır olacağız.” dedi.

Alman üretici, 2020-2030 yılları arasında yapacağı elektrikli araç ar-ge yatırımları için 40 milyar € gibi bir bütçe ayırıyor. Bu hareket ile Mercedes, söz konusu kırılma noktasından eli daha güçlü bir şekilde geçmeyi planlıyor.

Mercedes’in elektrik çağındaki yeni vizyonunu temsil eden EQXX konsepti

Mercedes’in elektrikli araçları için kullanacağı üç yeni mimari

İlk mimari, Mercedes’in binek araçlar için tasarladığı MB.EA. Şirket, tüm orta ve büyük boyutlu araçlarda da kullanılacağını söylüyor. Ölçeklenebilir ve modüler bir yapıya sahip bu mimari, şirketin gelecekteki elektrikli model gamının yapı taşı olacak.

İkinci mimari ise en çok ilgi çekmesi beklenen AMG.EA mimarisi. Adından da anlaşılacağı üzere yüksek performanslı elektrikli araçlarda, yani Mercedes-AMG modellerinde yer alacak.

Son mimari ise VAN.EA oluyor. Adından da anlaşılacağı üzere minibüs ve hafif ticarilerde kullanılmak üzere tasarlanan bu mimari ile Mercedes, şehirlere daha temiz bir gelecek vadediyor.

Mercedes’in planları arasında gündelik hayatta 1000 km menzil sunabilen bir elektrikli otomobil üzerinde çalışıyor. Bu araç ile 100 km‘de tek haneli kWh cinsinden tüketim hedefleniyor. Örnek vermek gerekirse Tesla Model 3, 100 km’de 14.9 kWh tüketime sahip bir araç. Göründüğü üzere Mercedes, işi oldukça iddialı bir noktaya çekecek ve bu konuda Mercedes-AMG F1 takımının Güç Aktarma Birimi’ndeki uzmanlardan yardım alacak.

Haberin başında dediğimiz gibi 2025 yılından itibaren her modelin %100 elektrikli bir seçeneği ile karşımıza çıkacak Alman üretici. Bu da markanın batarya ihtiyacını oldukça yükseltecek. Bu sebeple hali hazırdaki dokuz pil fabrikasına ek olarak, dünyanın çeşitli noktalarına ortaklarıyla birlikte sekiz pil fabrikası daha açmayı hedefliyor.

 

Mercedes, bir süredir ortaklarıyla birlikte yüksek enerji yoğunluklu hücreler ve katı hal pilleri gibi teknolojileri içeren yeni nesil bataryalar üzerinde çalıştığını söylüyor. Yakın zamanda yüksek performanslı eksenel akışlı elektrik motorları uzmanı İngiliz şirket YASA‘yı satın alan Alman şirketin, karşımıza daha verimli elektrikli aktarma organlarıyla çıkması bekleniyor.

Tüm bu gelecek planları için Mercedes, 2020 yılında belirlediği kar planlarına bağlı kalacak. Bazı çalışanlarına erken emeklilik planları sunsa da şirket, elektriğe geçişte kaybedilme ihtimali olan içten yanmalı motorlarda uzman iş gücü kaybını önlemek için çalışanlarının büyük bir kısmını yeniden eğitecek. Bu süre zarfında Mercedes’in model yelpazesindeki her segmentte birer adet %100 elektrikli model olacağını söylüyor.

CEO Källenius, “Bu geçişteki en büyük görevimiz, müşterilerimizi bu geçiş sırasında yeni ürünlerimizin güvenilirliği konusunda ikna etmek. Mercedes-Benz’in bu görevdeki başlangıcını, amiral gemisi elektrikli modelimiz EQS yapacak.” diyor.

Kaynak: Carscoops

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval