Tesla‘nın bu yılın ilk yarısında 564.743 adet Model S, 3, X ve Y sattığı ve bu rakamların geçen yılın ilk altı ayına kıyasla yüzde 46,3’lük bir artış anlamına geldiği belirtiliyor. Tesla’nın ABD’deki satışlarının şirketin global satış rakamının yaklaşık yüzde 49‘unu oluşturduğu görülüyor. Rakamlar ayrıntılı olarak incelendiğinde ise Ford Mach-E‘nin Model S ve Model X‘ten daha fazla satmış olduğu anlaşılıyor.
İlginizi Çekebilir: Samsung, Kamera Modülleri İçin Tesla ile Görüşüyor!
Elektrikli araç üreticisi Tesla, ABD’de yılın ilk altı ayında 274.588 araç sattı. Bu rakam şirketin global satış rakamının yaklaşık yüzde 49′unu oluşturuyor. New York Times, Tesla’nın ikinci çeyrekteki üretim azalışına koronavirüs salgını sırasında Şanghay fabrikasının iki aylık kapanmasının neden olduğunu belirtiyor.

Tesla’nın Berlin’deki fabrikasının bu kapanma döneminde açıldığı ve bir önceki çeyrekte Avrupa’da hiç satılmayan Model Y’nin üretimine kaç adet eklendiği ise bilinmiyor. New York Times’ın raporunda Tesla bazı rakipleriyle de karşılaştırılıyor (bu karşılaştırma biraz saçma olsa da). Raporda küresel bir tedarik zinciri darboğazı yaşanmasına rağmen Tesla’nın üretiminin artmaya devam ettiği belirtiliyor. General Motors’un ABD’deki ikinci çeyrek araç satışının bir önceki yıla göre yüzde 15 azaldığı, Toyota’nın ABD satışlarında da yüzde 23’lük bir düşüş olduğu belirtiliyor.
Hem General Motors’un hem de Toyota’nın Çin’deki fabrikalarında muhtemelen Tesla’ya benzer üretim sorunları yaşadıkları biliniyor. Tesla’nın elektrikli araç sektöründeki rakipleri hızla artarken, ABD’deki ve diğer bölgelerdeki satış rakamlarını karşılaştırmak daha aydınlatıcı olacaktır.

Bu rakamlar araba tutkunları için neden önemlidir? ABD otomobil satışları, özellikle ürün döngülerine göre düşünüldüğünde, arz-talep ve herhangi bir indirim yapılıp yapılmayacağına dair iyi bir gösterge olabilir. Bir modelin uzun vadede ne zaman ve nasıl değiştirileceği konularında da fikir sahibi olmanızı sağlayabilir. Bu rakamlar gelecekteki model eğilimlerini göstermeleri açısından da önemlidir (On yıl kadar önce SUV satışlarının sedan satışlarını geçeceğini öngörmek kolaydı).
Aynı zamanda Detroit Üçlüsü’nün 2006’dan 2009’a kadar finansal olarak nereye ulaştıklarına dair de oldukça iyi bir göstergeydi (Detroit Üçlüsü: Amerika’da Ford, General Motors ve Chrysler’ın oluşturduğu büyük otomotiv üreticileri olarak bilinir).
Tesla’nın ikinci çeyrek global satış rakamları ise analistlerin beklentilerinin altında gerçekleşti. Şirket, halkla ilişkiler departmanını 2020’nin sonlarında kapatarak bilgi almayı ekstra zorlaştırmıştı. Üretim ve teslimat rakamlarının yer aldığı raporları beklenen tarihlerde yayınlamamaları da hiç sürpriz değil.

İçindekiler
Ford
Ford birkaç yıldır satışların raporlama tutarlılığıyla uğraşıyor. Ford’un satış rakamlarında son durum ise şöyle: Haziran 2022’de Haziran 2021’e göre satışların yüzde 31,5 arttığını belirtmekte acele etseler de yılbaşından bugüne satışları yüzde 8,1 düşüşle 915.820 olarak gerçekleşti. Bu rakam Haziran ayı sonu tahmininin ise yaklaşık 10.000 adet altında.
ABD’de en çok satan Ford F-Serisi‘nin satışları yılın ilk yarısında yüzde 17,3 düşerek 299.345 adet olarak gerçekleşirken, Mustang Mach-E satışları yüzde 36,2 artarak 17.675‘e yükseldi. Bu satış rakamları üretimin 2021’in ilk yarısına birkaç hafta kala başladığı düşünülürse yüksek kabul edilebilirler. Tesla, 2022’nin ilk yarısında globalde toplam 30.886 adet Model S ve X sattıysa, Ford Mach-E muhtemelen burada her ikisini de model bazında 2500 adet geçmiş görünüyor. Tesla, ABD’deki satış rakamlarını yayınlasaydı bunu kesin olarak söyleyebilirdik.
Volkswagen
Volkswagen‘in satış rakamları ise şöyle: Audi ve Porsche’nin 2022’nin ilk yarısı için ABD satışları 2021’in ilk yarısına göre yüzde 29,8 düşüşle 259.362 olarak gerçekleşti. Volkswagen’in satışları yüzde 32,2, Audi‘nin yüzde 31,4 düşerken Porsche‘un ise yüzde 11,7 düştü.