Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Otomotiv

Tesla, milyon millik yeni bataryasıyla ucuzlayacak!

Fosil yakıtlı otomobillere göre pek çok avantajı bulunan elektrikli otomobiller, pahalı fiyatlarından ötürü istenilen ölçüde yaygınlaşamıyor. Tesla ise geliştirdiği yeni batarya teknolojisi sayesinde elektrikli araçların en büyük dezavantajını ortadan kaldırmak istiyor!


İlginizi çekebilir: İtalya’daki Apple mağazaları, 19 Mayıs’ta yeniden açılıyor

reklam

Tesla, düşük maliyetli yeni bataryası ile milyon mil mesafeyi hedefliyor!

Batarya maliyetlerini düşürmek üzere çalışmalarda bulunan Tesla, konu hakkında batarya kontrol sistemi ve pil üreticisi CATL ile uzun süredir çalışıyor. Reuters’a göre, iki şirket düşük kobalt içeren ve hiç kobalt bulunmayan yeni batarya teknolojileri üzerine yoğunlaştı. Bu teknolojilerden ilki olan NMC piller, nikel ve manganez yoğunluğunu artırarak kobalt oranını %20’ye kadar düşürüyor. Lityum demir fosfat (LFP) piller ise NMC pillere göre daha pahalı olmasına karşın içerisinde kobalt içermiyor. Verilen bilgilere göre NMC ve LFP piller sayesinde batarya paketinin maliyeti kilowatt başına 80 dolara kadar düşürülebilecek.

tesla batarya

Tesla ve CATL’ın geliştirdiği yeni pillerin en büyük avantajının ise uzun kullanım ömrü olacağı belirtiliyor. Geleneksel lityum-iyon pillerin 400.000 kilometreye kadar kullanım ömrü sunduğu biliniyor. Verim kaybı düşük olan yeni piller ise 1 milyon milden fazla (Yaklaşık 1.6 milyon km) ömür sunarak maliyet bakımından benzinli otomobillerin önüne geçecek.

Elon Musk, iddialara göre bu ayın sonunda “Batarya Günü” adlı özel bir etkinlik düzenleyecek. Bu etkinlikte Tesla araçlarda kullanılacak yeni batarya paketinin de duyurulması planlanıyor. Öte yandan yıl sonuna kadar seri üretime geçeceği belirtilen pillerin ilk etapta Model 3’ün Çin versiyonunda kullanılması bekleniyor.

MSI reklamı

İnternet ile ilk karşılaşmam, 2000'li yılların başlarında 146 çevirmeli ağ bağlantısı sayesinde gerçekleşti. Teknolojiyle aram zaman içerisinde koyulaştı ve şimdi de HWP bünyesinde en güncel haberleri sizlere aktarıyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Bunu da yapmışlar: Ferrari 360 Modena “Limuzin”

Araba alım satım işleri günlük hayatın sıradan olaylarından birisi. Fakat bir ilan var ki bu sıradan gidişat Avustralya‘da alt üst oldu. Karşınızda 399 bin 999 Avustralya Doları fiyata sahip, Ferrari 360 Modena Limuzin!


İlginizi çekebilir: Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

reklam

Her 360 Modena modeli gibi Maranello‘da üretilmiş bu sürüş makinesi, normal haliyle elbette ki çok seviliyordu. Fakat her şey, aracın 2012‘de İngiltere‘den Avustralya‘ya getirilip, ortadan ikiye ayrılmasıyla başladı.

Görsellere ilk bakıldığında “kesin ip var” dedirten bu limuzin 360 Modena, aracın orijinal kasasının alüminyum olmasından mütevellit, gövde uzantıları da alüminyumdan yapılmış. Fakat uzatılan tavan, yan paneller ve arkadaki martı kanadı kapılar, aracı hafifletmek maksatlı fiberglastan yapılmış.

Bu proje sonunda normalde 2 kişi taşıyabilen araç, 8 kişiyi taşıyabilir bir kapasiteye ulaşmış. Kabinde iki tane televizyon, gümbürtülü bir ses sistemi, renkli ortam aydınlatması ve mini bar bulunuyor.

Üzerinde 360 Modena’nın standart motoru bulunan bu araç, 400 beygir gücündeki 3.6 litre atmosferik V8‘e sahip. Fakat şanzıman olarak Subaru Liberty GT‘nin aktarma organını kullanıyor.

Bu proje, ilk yapılan 360 Modena limuzini değil. İki yıl önce ABD‘de yapılan ve 95 bin $ fiyata satışa çıkarılan sarı renkli bir 360 Modena limuzin, maalesef ki alıcı bulamadı. Avustralya’daki bu diğer örnek ise yaklaşık 400 bin Avustralya Doları değerindeki etiketi ve 65 bin km‘lik geçmişiyle farklı bir kadere sahip olabilecek mi? İlgililer için aracın ilanını da buraya bırakıyorum.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

Hyundai, kabin içi hava kalitesini iyileştiren yeni klima sistemini duyurdu. Bu sistem ilk olarak, Hyundai Grubu’nun global modellerinden önce Güney Kore‘deki belirli modellerde kullanılacak.


İlginizi çekebilir: Kia’nın yeni elektriklisi, Tesla Model 3 ile birlikte test ediliyor!

reklam

Yeni klima sisteminde Üfleme (After-Blow), Çoklu Hava (Multi-Air) ve İnce Toz Ayırıcı (Fine Dust Indicator) olarak üç ayrı klima modu yer alıyor. Üfleme modunda, sistem üzerinde yer alan bir çeşit buharlaştırıcı ile klima içerisinde oluşan suyu kurutarak, klima üzerinde küf oluşumu engelleniyor. Bu mekanizma aracın motoru durdurulduktan sonra çalışıyor. Normal klimalardaki buharlaştırıcı ile bu işlem 30 dakika sürerken, Hyundai’nin sisteminde bu süre 10 dakikaya kadar iniyor. Böylelikle klima içinde kalan nem ile zararlı mikropların çoğalması için uygun ortam, daha çabuk yok ediliyor.

Çoklu Hava modunda ise bildiğimiz hava menfezlerine ek olarak sürücü ve yolcu koltuklarına eklenen yeni çoklu hava yuvalarından hava dağıtılıyor. Bu mod ile gürül gürül bir hava akımı yerine, hafif bir esinti ile daha sakin ve sessiz yolculuklar hedefleniyor. Kendi kişisel fikrim, bu tip “sakin ama etkili” bir klima sistemiyle ekstra konforun yanı sıra, özellikle elektrikli araçlarda, araç menzilinin uzunluğuna katkı sağlayacağını da düşünüyorum.

Gelelim bu yeni sistemin en dikkat çeken modu olan İnce Toz Ayırıcı’ya. PM 2.5 seviyesindeki (boyutu 2.5 mikrometre veya daha küçük olan parçacıkların sınıfı) ultra ince partiküllerin yoğunluğunu ve havanın kirlilik seviyesini ölçebilen bu modda, eğer havadaki partikül seviyesi eşik değeri aşılırsa bu mod devreye giriyor. Bu mod aktifken hava sirkülasyonu yapılıyor ve havadaki nemi azaltmak için klimanın gücü 3 ve 8 arasında otomatik olarak değiştiriliyor. Eğer bu prosedür de işe yaramazsa araç sahibinin klima filtrelerini değiştirmesi, kirli koltuk veya paspasları temizlemesi gibi uyarılar veriliyor.

Kaynak: Carsoops

MSI reklamı
Devamını oku

Haber

2021 Peugeot 3008 tasarım detayları sızdırıldı!

C sınıfının iddialı SUV modelleri arasında yer alan Peugeot 3008, önümüzdeki dönemde makyajlı yüzü ile yollarda olmaya hazırlanıyor. Makyajlı 3008’in tasarım görüntüleri ve motor detayları, markaya yakın kaynaklar tarafından sürpriz bir şekilde ortaya çıkarıldı!


İlginizi çekebilir: Konami oyun bilgisayarı üretmeye başladı!

reklam

Peugeot 3008, fark yaratan makyajlı yüzü ile ortaya çıktı!

İkinci jenerasyonu ile 2016 yılında duyurulan Peugeot 3008, aykırı tasarımı sayesinde pek çok otomobil tutkununun beğenisini kazanmayı başardı. Artık Fransız SUV’un makyaj zamanı yaklaşırken, ortaya çıkan görüntüler de bu makyaj operasyonunun detaylarını doğruluyor. Bir Peugeot forumunda yayınlanan görsellere göre özellikle aracın ön yüzünde önemli yenilikler bekleniyor.

Makyajın ağırlıklı olarak etkilediği ön bölüm, tıpkı yeni 208 ve 508 modellerinde olduğu gibi keskin hatlara kavuşmuş. Daha geniş bir ızgara alanına sahip olduğu görülen yeni 3008’de tampona doğru ince şekilde inen LED aydınlatma dikkat çekiyor. Ön farlara ek olarak konumlandırılan bu alanda gündüz farları ve sinyal grubu bulunuyor. Ayrıca GT-Line donanımında olacağı düşünülen yan havalandırma girişleri de aracın ön yüzündeki yenilikleri tamamlıyor.

Peugeot 3008’in arka bölümündeki yenilikler ise daha sınırlı şekilde tutulmuş. Stop grafikleri yenilenirken, egzoz uçları da daha geniş bir görünüme kavuşacak. Bunun yanı sıra iç mekandaki farklılıklar arasında daha büyük bir ekrana sahip olan bilgi-eğlence sistemi ve mavi renkli ambiyans aydınlatması bulunuyor.

2021 Peugeot 3008, kaputunun altındaki mevcut motor seçeneklerini korumaya devam edecek gibi görünüyor. 130 beygir gücündeki 1.2 litrelik benzinli ünite giriş seviyesinde yer alırken, 180 beygirlik 1.6 litre PureTech motor ona eşlik ediyor. Dizel tarafında ise 130 beygirlik 1.5 litre ve 180 beygir 2.0 litre BlueHDi motor güç verecek. Ayrıca 180 ve 200 beygir güç üreten iki plug-in hibrit opsiyonu da motor seçeneklerini tamamlayacak.

MSI reklamı
Devamını oku