Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Basın Bülteni

Senin Hikayen Uygulaması Çocukları Okumaya Teşvik Ediyor

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

90’lı yıllarda çok popüler olan kendi hikayeni seç kitaplarının mobile uyarlanmış olan Senin Hikayen – Hayvanat Bahçesi Macerası uygulaması yayınlandı.

Uygulamayı geliştiren ve hikayeyi yazan Uğur Atmaca, çocuğu olacağını öğrendikten sonra kendi çocukluğunda çok sevdiği hikayelerden bu uygulamayı geliştirdi. Uygulamanın amacı çocukların tablet ve telefon ile geçirdiği zamanı daha eğitici ve öğretici hale getirmek.

Hikayenin başkahramanı her kendi hikayeni seç kitaplarında olduğu gibi okuyucu. Okuyucular hikayenin nasıl gelişeceğine ve sonlanacağına karar veriyor. Hikayenin 99 sayfası ve 25 farklı sonu mevcut. Kitapta yaklaşık olarak 50 farklı hayvan yer alıyor. Hikayenin bazı bölümlerinde ejderha, tek boynuzlu at ve denizkızı gbi masalsı kahramanlar yer alıyor. Uygulama Türkçe olarak yayınlandı ve hikaye bir taraftan da İngilizceye çevriliyor.

reklam
MSI reklamı

Hayvanat bahçesinde gezmeye giden kahramanın arkadaşları ile beraber başına gelmeyen kalmıyor. Hikayenin kahramanı boğulan bir hayvanı kurtarıyor, konuşabilen bir hayvana yardım ediyor ya da nesli tükenmiş hayvanların yeniden üretilmesine tanıklık ediyor.

Uygulamanın iOS sürümünü buradan, Android sürümünü ise buradan indirebilirsiniz.

Star Wars hayranı, Sherlock Holmes düşkünü, fantastik ve bilim kurgu meraklısı, teknoloji takipçisi. Fransızca nasıl öğretilir onu öğreniyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Xiaomi Yetkili Servis Merkezi İstanbul/Kadıköy’de açıldı!

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Xiaomi Yetkili Servis Merkezi, Genpa ortaklığıyla İstanbul Kadıköy’de açıldı.


İlginizi çekebilir; Prime üyelerine özel, Xiaomi ürünlerinde 100 TL’ye varan indirim

reklam
MSI reklamı

Xiaomi Yetkili Servis Merkezi açıldı!

“Xiaomi Yetkili Servis Merkezi” konseptiyle İstanbul/Kadıköy’de açılan merkez, Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyor. Xiaomi kullanıcılarına en iyi servis deneyimini sunmayı hedefleyen merkezde, Xiaomi Türkiye garantili tüm telefonlara ve Genpa Teknik Servis Hizmet Kapsamında olan Xiaomi aksesuar ve ekosistem ürünlerine yönelik hizmet veriliyor. Sadece Xiaomi ürünlerine hızmet verecek olan bu merkez, Genpa İcra Kurulu Başkanı Gökhan Erdem ve Xiaomi Türkiye Ülke Müdürü Usher Liu‘nun katılımıyla İstanbul Kadıköy/Hasanpaşa’da açıldı.

Ürün satışının da yapılacağı servis merkezinde bir de deneyim alanına da yer verilmiş. Bu sayede müşteriler, Xiaomi’nin en yeni telefonlarını, aksesuarlarını ve ekosistem ürünlerini cihaz bekleme sırasında da deneyimleme ve satın alma fırsatı bulacak.

Kadıköy Xiaomi Servis Merkezi hafta içi 09:30-19:00, Cumartesi günleri ise 10:30-19:00 saatleri arasında hizmet verecek.

Fahrettin Kerim Gökay Caddesi, Baycan Han No:39-41/b, 34722 Kadıköy” adresinde bulunan servis ve satış merkezine 0212 359 0559 numaralı telefondan Xiaomi Kadıköy Servis merkezine ulaşılabilecek.

Devamını oku

Basın Bülteni

Bakanlık, scooter yönetmeliği üzerinde çalışmaya başladı

SEAT EXS KickScooter
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bugün düzenlediği toplantıda, uzun süredir beklenen scooter düzenlemeleriyle alakalı çalışmaya başladığını açıkladı. Yapılacak düzenleme çerçevesinde, elektrikli bisiklet ve scooter’ların özellikle trafik akışına zararının önlenmesi amaçlanıyor.


İlginizi çekebilir: Elektrikli 2021 Mercedes-Benz EQS, test edilirken yakalandı!

reklam
MSI reklamı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bugün Bakan Adil Karaismailoğlu ve sektördeki diğer katılımcılarla ortaklaşa bir Mikro Hareketlilik Odak Grup Toplantısı düzenledi. Toplantıda elektrikli araçların Türkiye’deki yaygınlığından ötürü ulaşımdaki önemi vurgulandı. Ayrıca bakanlık, e-scooter’lar ile alakalı yapılması planlanan düzenlemelerden da bahsetti.

Bu bağlamda ilk olarak, faaliyet izni almak için başvuruda bulunan e-scooter firmalarının, mobil uygulamasının olması ve sunucularının da Türkiye’de olması isteniyor. Ayrıca şu anda dünya genelinde kullanılmakta olan 4.6 milyon adet e-scooter sayısının, 2024 yılına kadar 6 katına çıkabileceğinin de ifade edildiği bu toplantıda, mikro hareketlilik araçlarının çevreciliğinden de bahsediliyor. Buna göre araçların, dünya çapında gerçekleşen yıllık bazda 1.7 milyar ton karbon salınımını azaltacağı söyleniyor.

Scooter yönetmeliği

Mikro Hareketlilik Odak Grup Toplantısı’nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu çeşitli açıklamalarda bulundu. Bakanın ifade ettiğine göre şu an ülkemizin nüfusunun %92′sinden fazlası şehirlerde ve ilçe merkezlerinde yaşıyor ve dolayısıyla e-scooter’lar, bu açıdan ulaşımda kendine büyük bir yer ediniyor. Ayrıca araç ve şirketlerin şu anda lisanslarının olmamasının önemli bir engel oluşturduğunu da ifade eden Bakan Karaismailoğlu, bu engellerin aşılması noktasında kamu ve özel sektörün iş birliği içinde olmasının öneminin altını çizdi.

İşte tüm bu iş birliklerini sağlamak ve sorunları çözmek için sektörde belirli standartlar oluşturulacağını söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, “Vatandaşlarımızın hem güvenliğini hem de en iyi standartlarda hizmet almasını sağlıyoruz.” diye konuştu.

Scooter yönetmeliğinin ilk detayları beli oldu

Bakanlık scooter

Toplantıda Bakan Adil Karaismailoğlu, yaş sınırı, güvenlik araçlarının kullanılması ve hız sınırı dahil olmak üzere e-scooter’ların ulaşımdaki yerine dair ilk düzenlemelerden bahsetti. Buna göre, şehirler arası yollar ve azami hız sınırı 50 km/saat üzerinde olan kara yollarında e-scooter’ların kullanılmaması isteniyor. Diğer düzenlemeler ise şu şekilde:

  • E-scooter’ı aynı anda birçok kişi kullanamayacak
  • E-scooter’da sadece kişisel eşyalar taşınacak
  • Yayaları, engellileri ve yaşlıları zor duruma sokmayacak şekilde kullanılacak
  • Kask, dizlik, reflektör ve ceket gibi güvenlik ekipmanlarının kullanılması istenecek
  • Firmalar, çağrı merkezi veya mobil uygulama üzerinden kullanıcıya destek sağlayacak
  • Görüntü kirliliğine sebep olmayacak şekilde kullanılması gerekecek

Bunlara ek olarak e-scooter’ların her şehirde toplu taşıma araçlarıyla uyumlu bir şekilde kullanılması yönünde de planlamalar yapılması, yönetmeliğin öngördüğü düzenlemeler arasında yer alıyor. Bir diğer önemli konu ise yerlilik. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, e-scooter’larda kullanılacak donanım ve yazılımların tamamen yerli olmasını teşvik edecek. Ayrıca yerli ürün kullanan firmalara da kolaylık sağlanacak.

Türkiye’de 3 milyon e-scooter kullanan kişi var

Scooter

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’nın açıkladığına göre şu anda Türkiye’de 35 bin adet e-scooter kullanan 3 milyonu aşkın kişi var. Üstelik e-scooter’lar, salgın dönemi hasebiyle insanların alternatif ulaşım aracı arayışına girmesinden dolayı trafikte büyük bir ivmeyle yaygınlaşmaya devam ediyor. İşte Bakan Karaismailoğlu da tam bu duruma dikkat çekerek, içinde bulunduğumuz dönemin şartları gereğince yenilikçi adımlarla çalışmalarına hız verdiklerini ifade etti.

Esasında düzenlemelerin tek sebebi, e-scooter’ların salgın döneminde yaygınlaşması değil. Böyle bir atılımın gelmesini zaten bekliyorduk, ancak salgın dönemi bu düzenlemenin hızlanmasını tetikledi. Diğer taraftan e-scooter’lar, gürültüsüz olmaları ve karbon emisyonu bakımından da son derece çevre dostu olduğu için benimseniyor. Konuşmasında bu hususa da dikkat çeken Bakan, mikro hareketlilik araçlarının yaygınlaşmasına yardımcı olmak ve seyahatin belli standartlar çerçevesinde güvenli bir şekilde yapılması amacıyla ilk çalışmalara başladıklarını söyledi.

İlgili çalışmalarda dikkat edilecek önemli husus, e-scooter’ların şehir içinde yol güvenliğine etkileri ve altyapısal birtakım koşulların belirlenmesi noktasında olacak. Bakan Karaismailoğlu, bu konu üzerinde özellikle durduklarını belirterek, ortaya koydukları vizyonun, yol kapasitelerinin verimli kullanılması, çevreye verilecek potansiyel zararların azaltılması ve trafik güvenliğini artırma noktasında olduğunu kaydetti.

Devamını oku

Basın Bülteni

MediaMarkt Startup Challenge için başvurular başladı

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

MediaMarkt Türkiye tarafından gerçekleştirilen girişim projesi “MediaMarkt Startup Challenge” başvuruları başladı. Geleceğin teknolojilerini kurgulayan şirketlerle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri bir araya getirmeyi hedefleyen projeye başvurular, mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden 11 Eylül tarihine kadar devam edecek. Kazananlar ise 20 Ekim tarihinde açıklanacak.


İlginizi çekebilir: Vivo X50 Lite kutusundan çıkıyor (Vivo’nun TR’deki ilk telefonu!)

reklam
MSI reklamı

MediaMarkt Startup Challenge’ın önceki yıllarının kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümleri ve Udentify’ın yüz tanıma/takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü ise çeşitli MediaMarkt mağazalarında kullanılmaya başlandı.

Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın gerçekleştirdiği “MediaMarkt Startup Challenge” projesinin üçüncü dönemi için başvurular başladı. Perakende dünyasında, inovatif değişikliklerle fark yaratan ve dönüştüren uygulamaları hayata geçirmeyi amaçlayan proje kapsamında girişimciler, 11 Eylül tarihine kadar başvurularını yapabilecek. Başvurular mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden gerçekleştirilecek.

MediaMarkt

Dijitalleşmeyi iş süreçlerine adapte edebilen ve perakende sektörüne yönelik çözümler geliştiren projeler arasından istenilen kriterlere uygun 10 proje ise, 20 Ekim günü dijital olarak düzenlenecek MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde uzman jüriye sunumunu yapacak.

Startuplara projelerini Avrupa’da hayata geçirme fırsatı

MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde ilk üçe giren projeleri oldukça cazip ödüller bekliyor. Birinci olan proje, Münih’te gerçekleşecek Plug and Play Retailhub Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak.

MediaMarkt

İkinci olan proje ise MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama fırsatı ve Kategori Mağazacılığı Derneği’ne çözümlerini sunma hakkı elde edecekken; üçüncü olacak proje de yine MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama imkanına sahip olacak.

Kazanan projeler MediaMarkt ile iş birliğine başladı!

Bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek MediaMarkt Startup Challenge’ın ilk yılının kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümü bugün MediaMarkt Türkiye’nin Ümraniye, EMAAR ve Metropol mağazalarında çoktan kullanılmaya başlandı. BuyBuddy, müşteri davranışlarını gerçek zamanlı olarak kasada beklemeksizin ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlayan bir IoT cihaz sunuyor. Aynı yılın diğer bir başarılı projesi Udentify ise MediaMarkt Türkiye’nin Kozyatağı, EMAAR, MOI, Brandium, Denizli ve Ankara Antares olmak üzere 6 farklı mağazasında kullanılırken proje, yüz tanıma ve takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü sunuyor. Aynı zamanda bu firmalar Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta kendilerini tanıtma fırsatı buldu.

Geçtiğimiz yıl düzenlenen MediaMarkt Startup Challenge 19’un kazananı kişisel eşyayı fiziksel olarak; şehir merkezi, AVM, plaj, konser salonu gibi belirlenen mekanlarda güvenli olarak saklamaya yarayan Bagaj adlı mobil uygulama olmuştu. Şu anda Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta olan girişimin önümüzdeki günlerde MediaMarkt’ta pilot çalışmalarını hayata geçirmesi planlanıyor.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler