PlayStation 3 oyunlarının PlayStation 5’te oynanabilmesi için yapılan çalışmalar, konsolun Cell işlemcisi nedeniyle önemli teknik engellerle karşılaşıyor. Bu durum, Sony’nin mevcut nesil konsolu PlayStation 5 PS3 oyunlarında sorun yaşayabilir.
İçindekiler
PlayStation 5 PS3 oyunlarını native oynatamayabilir
Digital Foundry’deki teknoloji uzmanları, Sony’nin PlayStation 3’ün yerel emülasyonu hakkında değerlendirmelerde bulundu. PlayStation 3’ün Cell işlemcisinin SPU (Synergistic Processing Units) yardımcı işlemcileri, geriye dönük uyumluluğu ciddi şekilde zorlaştırıyor. Bu işlemciler, modern x86 işlemcilere iyi bir şekilde uyum sağlamıyor ve SPU’ları yoğun şekilde kullanan oyunlar, RPCS3 emülatörü aracılığıyla PC’de olduğu gibi performans sorunları yaşayabiliyor.
PlayStation 3 oyunlarının büyük bir kısmı, özellikle Sony’nin birinci parti oyunları, Cell işlemcisinin tam gücünden yararlanıyor. Bu oyunların modern bir sistemde emüle edilmesi, SPU’ların karmaşıklığı nedeniyle zorlaşıyor. Digital Foundry, Killzone 2 gibi oyunların bu teknik zorluklar nedeniyle muhtemelen PlayStation 5’te emüle edilemeyeceğini belirtiyor. Ancak, SPU’ya çok fazla güvenmeyen daha basit ve küçük oyunların uyumluluğu sağlanabilir. Bu da geriye dönük uyumluluğun amacını tam olarak karşılamayabilir, çünkü oyuncular genellikle daha karmaşık ve popüler birinci parti oyunları oynamak istiyor.
İlginizi Çekebilir: PlayStation: 30 FPS iyiydi neden 60 FPS’e geçildi?
Buna rağmen, bazı PlayStation 3 oyunları, PlayStation 5’te oldukça iyi çalışabilir ve hatta orijinal donanımdan bile daha iyi performans gösterebilir. Özellikle, Cell işlemcisinin ana çekirdeğini kullanan bazı kötü portlar, modern donanımda daha iyi performans ve iyileştirilmiş görüntü kalitesi sunabilir.
Digital Foundry, teknik açıdan daha karmaşık olan birinci parti PlayStation 3 oyunlarının her birinin üzerinde ayrı ayrı çalışılabileceğini düşünüyor. Bu oyunlar, amaçlanan donanımdan çok farklı donanımlarda çalıştırılarak, SPU’lara olan bağımlılık yerine GPU hesaplaması yapılabilir. Bu da oyunların modern sistemlerde daha verimli çalışmasını sağlayabilir.
Şu anda, PlayStation 3 oyunları yalnızca oyun akışı aracılığıyla PlayStation 5’te oynanabiliyor. Bu durum, oyuncular için tam bir geriye dönük uyumluluk deneyimi sunmuyor. Ancak, Japon şirket Sony’nin, eski sistemde yayınlanan mükemmel oyunlardan bazılarının modern donanımlarda oynanabilmesini sağlamak için çalışmalara devam ettiğine dair umutlar var. Eğer bu alanda bir atılım yapılabilirse, PlayStation 5 kullanıcıları geçmişin efsanevi oyunlarına yeniden kavuşabilir.
Sony’nin bu zorlukları aşmak için nasıl bir yol izleyeceği ve gelecekteki güncellemelerle bu sorunu nasıl çözeceği merakla bekleniyor. Oyuncular, PlayStation 3’ün efsanevi oyunlarını PlayStation 5’te yüksek performans ve görsel kaliteyle oynayabilmeyi dört gözle bekliyor.