Sosyal medya

Haber

Nokia, yeni COVID-19 algılama sistemine yoğun talep olduğunu açıkladı

nokia covid-19

Nokia, bir kişinin COVID-19 semptomları gösterip göstermediğini, maske takıp takmadığını belirleyebilmek için termal kamera ve gerçek zamanlı video analizi kullanan otomatik bir COVID-19 algılama sistemi oluşturdu.


İlginizi çekebilir: Nokia telefonların Android 11 güncelleme takvimi açıklandı

reklam
Aorus reklamı

Nokia, COVID-19 algılama sistemini 2 aydır kullanıyor

Finlandiyalı şirket, COVID-19 algılama sistemini Hindistan’ın Chennai kentindeki fabrikasında ağustos ayından bu yana kullanıyor. Tesiste şu ana kadar 200 binden fazla kişiye COVID-19 taraması yapılmış durumda.

COVID-19 salgınının başlangıç aşamasında Hindistan yönetmeliklerine uymak adına bir süre kapatılan fabrikada, an itibarıyla 1.000 kişi çalışıyor. Şirketin mantıksal analiz ve IoT (nesnelerin interneti) başkanı Amit Shah’ın Reuters’a verdiği demeçte; sistemlerinin bir kişinin yüksek ateşi olup olmadığını, yüzünde maskesinin bulunup bulunmadığını direkt olarak tespit ettiğini ve ivedilikle operasyon merkezini uyardığı söyledi.

Adventure İstanbul

nokia covid-19

Gizlilik koşullarını sağlayan sistem, kişilerin yüzlerini bulanıklaştırabiliyor. Tesisin farklı konumlarına yerleştirilebilen sistem tek bir merkezden izlenebiliyor. Böylelikle her kontrol noktasında bir görevli bulunmasına gerek kalmıyor.

Nokia fabrikalarında ve Ar-Ge merkezlerinde söz konusu sistemin halihazırda kullanıldığını belirten Amit Shah; Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Asya’daki okullar ve diğer kamu kurumları başta olmak üzere tüm sektörlerden yoğun bir talep olduğunu ve satış görüşmelerinin tüm hızıyla devam ettiğini belirtti.

nokia covid-19
Şirket; gözetim, güvenlik tehditleri ve cihaz bakımı gibi ek hizmetlerin müşteri talepleri doğrultusunda dahil edilerek daha gelişmiş bir paket sunabileceklerini de açıkladı.

Teknoloji meraklısı bir biyolog.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dizi/Film/Kitap

Netflix dizisi 50m2 yayınlandı: Konusu ve oyuncuları!

Netflix Türkiye, kara mizah türündeki orijinal dizisi 50m2 yani Elli Metrekare’yi yayınladı. Sekiz bölümden oluşan dizinin yapımcılığını BKM Film üstlenirken, senarist koltuklarındaysa Selçuk Aydemir ve Burak Aksak oturuyor.


İlginizi çekebilir: Netflix 200 milyon aboneye ulaştı

reklam
Aorus reklamı

Son yayınladığı Türk dizisi Bir Başkadır sayesinde Türkiye’deki popülerliğine büyük bir ivme kazandıran Netflix, bugün itibarıyla da yeni bir Türk dizisiyle izleyicilerin karşısına çıktı. Elli Metrekare olarak okunan ve 50m2 şeklinde de yazılan kara mizah türündeki dizinin başrolünde Engin Öztürk bulunuyor. 8 bölümden oluşan 50m2’nin yapımcılığınıysa BKM Film üstleniyor.

Elli Metrekare (50m2) dizisinin senarist ve yönetmen koltuğunda Burak Aksak’ın oturduğunu vurgulamamızda çok büyük fayda var. Zira Burak Aksak, aynı zamanda Leyla ile Mecnun gibi bir başyapıtı ülkemize kazandırmış ve bu nedenle de gönüllerde taht kurmayı başarmıştır. Hatta eminim ki çoğu Netflix kullanıcısı, sırf Burak Aksak yüzünden 50m2’yi uzun süredir heyecanla bekliyor.

Adventure İstanbul

Senaryosuna Selçuk Aydemir’in de eşlik ettiği, Burak Aksak’ın ilk Netflix projesi olan 50m2 (Elli Metrekare) dizisini buradaki bağlantıya tıklayarak hemen şimdi izleyebilirsiniz. Bu arada dizinin sekiz bölümden oluşup, her bir bölümün ortalama 40 dk. olduğu bilgisini ekleyelim. Yani bir oturmaya tamamını izlemek istiyorsanız, gününüzün 5 saatini feda etmeniz gerekecektir.

Netflix 50m2 elli metrekare

50m2 (Elli Metrekare) oyuncuları kimler?

50m2 dizisinin başrollerini Engin Öztürk, Aybüke Pusat ve Cengiz Bozkurt olmak üzere üç usta oyuncu paylaşıyor. Kürşat Alnıaçık’ın da aralarında olduğu Elli Metrekare oyuncu kadrosunda Tolga Tekin, Özgür Emre Yıldırım, Hasan Yalnızoğlu, Murat Kılıç, Gaye Gürsel, Yiğit Kirazcı, Tuğçe Karabacak, Cansu Dağdelen, Tuncay Beyazıt gibi isimler bulunuyor.

Elli Metrekare dizisinin konusu nedir?

İkinci bir şansı elde etmek kolay ama onu değerlendirmefk sandığımızdan daha zordur. Gölge, kendisini büyüten Servet Nadir’in kirli işlerini yapmaktadır. Çocukluğuna dair hiçbir şey hatırlamayan Gölge, kendisini geçmişe bağlayan fotoğrafın peşinde koşmaktadır. Fotoğraftakilerin kim olduğunu araştırdıkça aslında bir yalanın içinde yaşadığını anlar. Servet Nadir’in sırlarıyla beraber kaçan Gölge, Güzelce Mahallesi’ndeki 50 metrekarelik terzi dükkânına sığınır. Mahalleli onu ölen terzi Adil’in oğlu Adem zanneder. Karanlık geçmişinin köşeye sıkıştırdığı Gölge’nin gidecek başka bir yeri yoktur ve yeni kimliğiyle 50 metrekarelik terzi dükkânında yaşamaya başlar. Ne kadar zor olsa da mahalle Gölge’yi, Gölge de mahalleyi değiştirecektir.

Devamını oku

Apple

Apple TV 6, 2021 yılında karşımıza çıkabilir

Yazan:

2020 yılında ortalıkta dolaşan bazı söylentiler, Apple TV 6 cihazının geleceğini işaret ediyordu. Daha sonra bu durum gerçekleşmedi ve 2020 yılı sona erdi. Fakat bir süredir bu cihazın 2021 yılı içerisinde ortaya çıkacağı söylentileri ortada dolaşıyor. Bugün de The Verifier adlı güvenilir bir kaynak, bu söylentiyi konu olan yeni bir haber paylaştı. Böylelikle yeni Apple TV 6’nın bu yıl karşımıza çıkma ihtimalinin arttığını söylemek mümkün.


İlginizi çekebilir: Apple TV, Google TV ile Chromecast’lere geliyor

reklam
Aorus reklamı

Apple TV 6 özellikleri nasıl olacak?

Fakat bu kaynağın haberinde Apple TV 6’nın en yeni Apple donanımlarıyla birlikte geleceğinin söylendiğini görüyoruz. Bu da 5nm’lik A14X Bionic işlemcisine işaret ediyor. Hatta Mart ayında gelmesi beklenen yeni iPad Pro’ların da bu işlemciden güç alması bekleniyor. Daha önceki bazı söylentilerde ise yeni Apple TV’nin A12X işlemcisine sahip olacağı bilgisi yer alıyordu. Fakat A14X işlemcisini işaret eden söylentiler daha kuvvetli görünüyor diyebiliriz.

Belirtilenlere göre Apple TV 6, artık daha gelişmiş grafiklere sahip oyunlar da sunacak. Hatta Apple Arcade+ adlı bir oyun kontrolcüsünün de Apple tarafından eşzamanlı olarak geliştirildiği söyleniyor. Fakat bu aksesuarın 2021 Apple TV ile birlikte sunulup sunulmayacağı bilgisi henüz bulunmuyor. Bu bilgilerle de Apple’ın 2021 yılında resmen oyun sektörüne giriş yapacağını şimdiden söyleyebiliriz.

Adventure İstanbul

İlginizi çekebilecek bazı uygun fiyatlı ürünleri eklediğimiz Hepsiburada listemizi de ziyaret edin!


 

Devamını oku

Diğer

Microsoft yılın son çeyreğinde rekor gelir elde etti!

Microsoft

Microsoft, geçtiğimiz 31 Aralık’ta 2. çeyreği biten mali yılın son raporlarına göre dev bir atılım yaparak 43,1 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Bu sayı geçtiğimiz senenin aynı döneminde 36,9 milyar dolan olan sayının %17 daha üstünde. Microsoft’un CEO’su Satya Nadella’ya göre, kırılan bu rekor, Microsoft’un dünyanın dijital gelişimi karşısında ne kadar sağlam bir konumda olduğunun bir kanıtı. Markanın rekorda en çok önce çıkan ürünlerine dair detaylar haberimizin devamında…


Eğer bir oyuncu laptopuna ihtiyacınız varsa, içinde özenle seçtiğimiz fiyat/performans canavarı bilgisayarlar olan bu liste tam size göre!

reklam
Aorus reklamı

Microsoft, XBox ile bireysel ürünlerde rüzgar estirdi

Microsoft

Evlerde geçirdiğimiz bu dönem bireysel ürün kullanıcılarının da Microsoft ürünlerine olan ihtiyacını arttırdı. Ancak bireysel ürünlerin en çok dikkat çekeni, tahmin edilenin aksine, Office ürünleri değil, XBox konsol ve servisleri. XBox ailesi, konsol ve içerik satışlarında dev bir sıçrama göstererek, gelirini geçen yıla göre %51 arttırdı. Öyle ki, satışlardaki bu sıçrama, Microsoft’un donanım ürünü satışlarından elde ettiği geliri neredeyse 2 katına çıkardı.

Adventure İstanbul

Genel ürün grubu olarak gelirleri 15,1 milyar dolara ulaşarak %14 artan bu kategorinin öne çıkanlarını listeledik:

  • Microsoft OEM dediğimiz, içinde Microsoft’un yüklü olarak geldiği cihazlardan Microsoft’un elde ettiği gelir %1 arttı.
  • XBox içerik ve servislerinden elde edilen gelir %40 arttı.
  • Office programlarının bireysel abone sayısı 47,5 milyona ulaştı ve gelirleri %7 arttı.
  • Surface cihazlarından elde edilen gelir %3 arttı.
  • Online reklamlardan elde edilen gelir ise %2 arttı.

İlginizi çekebilir: Microsoft, yeni reklamında Apple’ı hedef aldı!


Kurumsal Microsoft çözümlerinin saltanatı devam ediyor

Microsoft

Pandemi nedeniyle çoğu iş yerinin evden çalışma düzenine geçmesi ve okulların online eğitime dönmesi ile birçok kurumun yazılım ihtiyaçları arttı. Bu durumda da tabi ki en çok satan kurumsal yazılımlar, zaten yaygın bir biçimde kullanılan Microsoft ürünleri oldu. Toplamda %34’lük artış gösteren kurumsal ürün gelirlerinde dikkat çekenler ise şöyle:

  • Sunucu ve Cloud (bulut) yazılımlarından elde edilen gelir toplamda %26 arttı ve en büyük atılım %50 ile Azure ürünlerinde görüldü.
  • Kurumsal Windows lisanslarından elde edilen gelirde %10 artış görüldü.
  • Kurumsal Microsoft Office ürünlerinin sağladığı gelir %11 artarken, bu kategorinin en çok kazandıranı ise %21 artış sağlayan Office 365 oldu.
  • LinkedIn gelirlerinde %23’lük bir artış görüldü.
  • Dynamics adlı müşteri ilişkileri  ve işletme kaynak yönetimi (CRM ve ERP) kategorisindeki ürün ise %21 gelir artışı sağladı ve en yüksek büyüme %39’la Dynamics 365’te görüldü.

Kaynak: WindowsCentral

Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler