Haftanın Seçkisi

Realme 15 Pro

Realme 15 Pro özellikleri sızdırıldı! Realme 15 Pro böyle olacak

14 Temmuz 2025
Skoda

Skoda’dan 2025 satış rekoru!

13 Temmuz 2025
Solvia, SAP Public Cloud ve Business AI ile Şirketlerin Dijital Stratejilerini Yeniden Kurguluyor

Solvia, SAP Public Cloud ve Business AI ile Şirketlerin Dijital Stratejilerini Yeniden Kurguluyor

8 Temmuz 2025
Samsung Galaxy Watch 8

Samsung Galaxy Watch 8 tanıtıldı! İşte fiyatı ve özellikleri!

9 Temmuz 2025
Porsche Taycan Black Edition

Porsche Taycan Black Edition tanıtıldı! İşte tasarımı ve özellikleri!

13 Temmuz 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

NETFLIX 10 Yılda İlk Defa Kullanıcı Kaybetti!

Yazı: Eren İmdat
20 Nisan 2022
Kategori: Genel, Haber, İnternet, Uygulama
Okuma süresi: 2 dakika
Netflix

Netflix dün üç aylık raporunu yayınladı ve Ocak-Mart ayları arasındaki veriler pek iç açıcı görünmüyor. Yayın şirketi 2,5 milyon yeni abonenin bu sene içerisinde katılmasını bekliyordu, ancak bunun yerine takvim yılının ilk üç ayında 200.000 abone kaybetti.


Bakmakta fayda var: Android’in Nearby Share Uygulaması Cihazlarınız Arasında Paylaşımı Çok Daha Kolaylaştıracak!


Şirketin 200 bin abone kaybetmesi Netflix’in %25 hisse kaybetmesine de neden oldu. Netflix CEO’su Reed Hastings, kişisel olarak “reklamcılığın karmaşıklığına” karşı olduğunu ve “aboneliğin basitliğini” tercih ettiğini, ancak aynı zamanda “tüketici seçimlerine değer veren bir hayran” olduğunu, yani şirketin reklamlarla daha ucuz bir izleme planı sunmayı düşündüklerini söyledi.

netflix

2021’deki aynı Ocak-Mart döneminde Netflix, 4 milyon ödeme yapan abonesi olduğunu belirtmişti ancak şimdi yalnızca 0,5 milyon abonesi olduğunu raporda gösterdi. Bununla birlikte platform Rusya’dan çekildiğinden beri 700.000 kullanıcısını kaybetti ve net müşteri kaybına neden oldu. Bu kayıp Netflix’in Ekim 2011’den bu yana ilk kaybı oluyor.

Şirketin önündeki ana problemin fiyat kısmındaki daha erişebilir olmamasından kaynaklandığı belirtiliyor. Reuters ise ABD’deki 100 milyon hanenin Netflix için zaten ödeme yaptığını ve şirketin diğer pazarlardaki payını arttırması gerektiğini söylüyor. HBO Max ve Disney gibi rakipler arasında da kıyasıya bir rekabet bulunuyor.

netflix

Tüm büyük yayın hizmetleri daha yavaş bir büyüme bekliyor; Netflix, özellikle “Stranger Things” ve “Ozark” gibi büyük yapımların geri dönmesine rağmen önümüzdeki üç ay içinde 2 milyon daha fazla kişinin ödemeyi bırakacağını tahmin ediyor.

Bu rakamlar şirket için şok edici bir düşüşe neden oldu ve Netflix hisseleri Salı günkü raporun ardından %26 değer kaybederek 40 milyar dolarlık değeri bir anda yok oldu.  Bu düşüş diğer rakiplerinde de meydana geldi; henüz Türkiye’de aktif olmayan Roku %6, Walt Disney %5, Warner Bros Discovery ise %3,5 oranında hisse kaybına uğradı. Netflix, Ocak ayında yavaş bir abone artışı beklediğini belirttiğinden beri değerinin yarısını kaybetti.

Eren İmdat

Eren İmdat

Teknolojiyle içli dışlı, özellikle mobil teknolojiler üzerine hevesli bir o kadar da öğrenmeye açık Hardware Plus editörü ve yazarı.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya