Sosyal medya

Genel

Nasıl YouTuber Olunur?

YouTube’da fenomen olmak, çok takip edilen bir YouTuber olmak son yıllarda özellikle gençlerin en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Sosyal medya platformlarında magazin dünyasının ünlü isimlerinden bile daha fazla popüler olan YouTuber’ların sayısı gittikçe artıyor. Ancak her YouTuber da fenomen olamıyor tabii. İyi bir YouTuber olmak için çok dikkat etmeniz gereken bazı püf noktalar var. İşte bu yazımızda YouTube’da güçlü ve çok takip edilen bir kanala sahip olabilmeniz için yapmanız gerekenleri sizler için sıraladık. Hazırsanız haydi başlayalım.

reklam
Aorus reklamı

Bakmakta fayda var: Xiaomi-ABD mahkemesinde son karar açıklandı!


1) YouTube’da kanal açma ve reklam alma işlemleri

youtuber

Öncelikle işin resmi ve teknik boyutunu ele almak istedik. Çünkü bu adımları tamamlamadan YouTube’a video yüklemeniz ve dolayısıyla reklam alarak para kazanmaya başlamanız mümkün olmayacaktır.
YouTube’da kanal açabilmek çok kolay ve ücretsiz. Google hesabınız ile YouTube’da oturum açmanız ve “kanal oluştur” butonuna tıklayıp ayrıntıları inceleyerek işlemi tamamlamanız yeterli. Kanal oluşturduktan sonra kanalınıza video yüklemek için teknik olarak hazır sayılırsınız. Bu arada; açtığınız kanala, yükleyeceğiniz videoların içeriğine uygun olacak şekilde, dikkat çekici ve etkili bir isim bulmanız takipçi sayınızın kısa sürede artması açısından oldukça önemli. Akılda kalan ve YouTube kullanıcılarının arama kriterleriyle örtüşen bir isim daha kolay ulaşılır olmanızı sağlayacaktır.
YouTube videolarınıza reklam alma işlemi ise öyle hemen olmuyor maalesef. Öncelikle kendinize Google AdSense hesabı açıp bu hesabı YouTube kanalınız ile ilişkilendirmeniz gerekiyor. Reklam türünü belirleyip gerekli ayarları yaptıktan sonra YouTube’un abone sayısı, izlenme süresi, videolarınızın ve kanalınızın görüntülenme sayısı ile ilgili kriterlerini de sağlamanız gerekiyor. YouTube İş Ortağı Programı olarak geçen para kazanma sistemine katılmak için kanalınızın son 12 ay içinde herkese açık olarak en az 4.000 saat izlenmiş ve 1.000 aboneye sahip olması gerekiyor. Ayrıca tüm bunları sağlamış olsanız da Google AdSense para aktarımı için 100 dolar olan alt limitin aşılmasını bekleyecektir. Yani sizin anlayacağınız ilk bir sene bu işten para kazanmayı pek düşünmeyin derim.

2) Kanalınızın amacı ve konusu ile başarı kriteriniz

YouTube’da videolarınızın beğeniyle izlenmesini, kullanıcılar tarafından takip edilmeyi ve kanalınıza abone olunmasını sağlamak istiyorsanız videolarınızda hangi konuda ve hangi amaçla paylaşım yapacağınız ve bu paylaşımlarla kimlere ulaşmayı hedeflediğiniz oldukça önemlidir. Çünkü belirlediğiniz konunun ya da alanın net olması gerekir, böylece videolarınızı takip eden kullanıcılara iletmek istediğinizi daha açık ve doğru bir şekilde aktarabilirsiniz. Ayrıca videolarla neyi amaçladığınızı bilmeniz sizi hedefinizden saptırmayacak, paylaşımlarınızın hangi yönde devam etmesi gerektiğini belirleyecektir. Kendinize başarı çıtaları koymanız da YouTuber olma yolundaki gelişim serüveninizi takip etmenizi ve varsa eksiklerinizi ve yanlış yaptığınız şeyleri görmenizi sağlayacaktır.
YouTube’da net bir konu veya alan belirlemek çok önemli. Kapsamı belli olmayan ve sürekli değişen konular takipçi sayınızın artmasını engelleyeceği gibi videolarınızın izlenme süresini de kısaltacaktır. Ayrıca paylaşımlarınızın konusunu ve içeriğini belirlerken sizin için başarının ne anlama geldiği de önemli bir faktör. Çok kısa sürede takipçi sayınızın rekor seviyelere ulaşmasını beklemeniz motivasyonunuzu olumsuz etkileyebilir. İyi bir hareket planı ile yükselen bir grafik çizmeniz sizin için daha olumlu sonuçlar doğuracaktır.

3. Güncel gelişmeler, teknik destek ve uygun ekipman

youtuber

İyi bir YouTuber olmak için mutlaka yapmanız gerekenlerden biri de özellikle sanal dünyada yaşanan gelişmeleri günü gününe takip etmektir. Sanal dünya derken tabi ki kanalınızdan bahsediyorum. Yaptığınız paylaşımlarınıza ve yüklediğiniz videolara yapılan yorumları takip ederek bunlara cevap vermeniz takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirecektir. Ayrıca, izlenme ve abone sayılarınızı kontrol etmeniz işinizi daha çok sahiplenmenizi sağlayacaktır. Bunlardan başka dünyada yaşanan diğer gelişmeleri takip etmeniz de sizin için faydalı olur. Nitekim, takip ettikleri kişinin yaşanan gelişmelere duyarlı bir birey olduğunu düşünmeleri takipçiler açısından önemlidir.
YouTube’da kaliteli işler çıkarabilmek için iyi bir analize ve kapsamlı istatistiki bilgiye ihtiyaç vardır. Tabii bunu yapmak ve bunlara erişmek sosyal medya platformlarında çok vakit geçirmekten ziyade bilgisayar ve internet dilini iyi bilmeyi ve yazılımla içli dışlı olmayı gerektiriyor. Ama dert etmeyin, ben yazılımdan anlamam derseniz, bu işi sizin yerinize yapabilecek birçok eleman var.
Özellikle SEO alanında ülkemizde son yıllarda daha fazla girişimci yetişiyor. Alanında uzman kişilerden oluşan bir teknik ekibiniz varsa bu konuda sırtınız yere gelmeyecek demektir. Onlar sizin yerinize tüm teknik alt yapıyı kuracak, hatta videolarınız konusunda da size çok yardımcı olacaklardır. Özellikle video düzenleme konusunda çok iyi değilseniz hiç canınızı sıkmayın, bu işi de gayet iyi yapıyorlar. Ki video düzenleme, YouTube’a yükleyeceğiniz videolar için olmazsa olmaz bir şey.
Ayrıca YouTube’a yükleyeceğiniz videoların kalitesi, izlenirliğinizin ve takip sayılarınızın artması açısından çok önemli. Bu da videoları siz çekip yüklüyorsanız iyi bir kameraya sahip olmanız anlamına geliyor.
Hem sizin çektiğiniz videolar için hem de mevcut videolar üzerinde yapacağınız düzenlemeler için video edit’leme dediğimiz işlem en önemli işlem diyebiliriz. Şimdi bu konuyu biraz daha detaylandıralım.

4. Video düzenleme

youtuber

Video düzenleme, YouTube’a yüklenen birçok videoda fark edeceğimiz işlemlerden biridir. Hemen hemen her videoda ya ses, ya renk ya da efekt düzenlemesine rastlarız. İşte video üzerinde bilgisayar programları kullanılarak yapılan bu kurgu işlemlerinin hepsi video düzenleme işlemiyle gerçekleştirilir.
Video edit’leme olarak da geçen bu terim, kısaca videoda yapılan düzenlemeler anlamına gelmekle birlikte bu işlem çok detaylandırılabilir ve çok farklı işlemler içerebilir. Videonun akışının düzenlenmesi, videoya ses efekti veya müzik eklenmesi, videonun hızının, tarzının veya bakış açısının değiştirilmesi gibi birçok işlem başarılı bir şekilde gerçekleştirildiği takdirde video daha ilgi çekici hale getirilebilir. Böylece daha çok ve defalarca izlenen videolar oluşturulabilir. Bu noktada örneğin Movavi Video Editor benzeri bir uygulama ile çok profesyonel tarzda videolar oluşturmanız mümkün olacaktır.
Unutmayın ki yükleyeceğiniz kaliteli videolar kanalınızın ve dolayısıyla da sizin takipçi sayınızı artıracak ve sıkı takipçileri olan bir YouTuber olmanız için size büyük avantajlar sağlayacaktır.

5. Reklam ve iletişim

Reklam deyince aklınıza hemen para kazanmak gelmesin. Burada kastettiğimiz reklamın başrolü kanalınız ve onu yöneten sizsiniz. Evet, doğru okudunuz. Başrolde kanalınız var ve reklamı da siz çekiyorsunuz. Aslında ekliyorsunuz desek daha doğru olur. Tamam tamam, daha açık yazayım o halde. “Videolarınızın arasında ve sonunda kanalınızı ve kendinizi reklam edin.” diyorum kısaca. Nasıl mı, çok basit. Videolarınıza yazıyla “Lütfen kanalıma abone olun.” gibi kısa cümleler ekleyebilir veya sesli videolarınızda bunu söyleyebilirsiniz. Hatta ara ara izleyicilerinize videolarınızı beğendikleri, sizi takip ettikleri ve yorum yazdıkları için teşekkür etmeyi de ihmal etmeyin.
YouTuber olmanın püf noktalarından biri de takipçilerinizle olan ilişkilerinizi sıkı tutmanızda gizli. Takipçilerinizle ilgilenin ve onlara samimi olduğunuzu hissettirin. Özellikle videolarınızda soracağınız sorulara yorumlarda cevap vermelerini istemeniz ve buradan takipçilerinizle yapacağınız yazışmalar aranızdaki bağları kuvvetlendirecektir. Böylece takipçilerinizle güzel bir iletişim kurabilirsiniz ve onlar da bir sonraki videonuzu sabırsızlıkla beklerler.
Sonuç olarak iyi bir YouTuber olmak istiyorsanız kararlı ve samimi olmanız şart. Ayırca, YouTube’da tutunabilmek için yalnızca kullanıcılar için değil, YouTube’un kuralları için de özen göstermeniz gerekir. Dikkat edin, kabul ettiğiniz şartlar ve yükleyeceğiniz videolarla ilgili yasal sorumluluklarınız YouTuber olma hayalinize sekte vurmasın. Unutmayın ki YouTube, kullanıcılardan daha fazla YouTuber’ları takip ediyor.
Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere YouTuber olma yönünde hepinize başarılar ve sağlıklı günler diliyorum.

Bu içerik Movavi’nin katkılarıyla hazırlanmıştır.

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Alaattin Çağıl’ın Kaleminden

Yazan:

Alaattin Çağıl’ın kaleminden olan ‘Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Nasıl Olunur?’ kitabı, özellikle dijital kanallarda kariyerine yön vermek isteyen, püf noktalara sahip olmak isteyen okurların dikkatini çekecek cinsten!

reklam
Aorus reklamı

Göz atmak isteyebilirsiniz: MicroStrategy BTC rezervlerine yenilerini ekledi!


İlgili kitabı sosyal medya pazarlaması yapmak isteyen arkadaşlara bir ışık tutmak, sosyal medya çalışmalarına hali hazırda devam eden kişilerin kendilerini geliştirmesine katkı sağlamak ve temelde bu işin mantığını, algoritmasının aktarmak üzere kaleme alınmış. Özellikle sosyal medya veya dijital medya pazarlaması hizmeti verecek kullanıcıların, kurumların ne yapabileceklerine dair oldukça katkı sağlayacak detaylar sunuyor.
Dijital çağla beraber ,dijital stratejinin, sosyal medya kullanımı ve uzmanlığının oldukça önemli olduğunu göz önüne alırsak, her detayı irdeleyen, doğru ve şeffaf bir şekilde aktarılan bilgilerle siz de dijital stratejinizi oluşturabilirsiniz.

Alaattin Çağıl Kimdir?

1994 yılında İzmir’de dünyaya gelen Alaattin Çağıl, küçük yaşlardan itibaren bilgisayar teknolojileri ile iç içe büyüdü. Sosyal medya reklam içeriği üretme ye başladıktan sonra Sosyal Medya Uzmanlığı ve Danışmanlığı kariyerine ilk adımı atmış oldu. Bu alanda ilerlemeler kaydettikten sonra Dijital Medya Ajansını açtı. Ayrıca Dijital Strateji ve Yazarlık da yapmakta olan Çağıl; daha önce Turkcell, Hardware Plus Dergisi gibi ve çeşitli dergi/gazetelerde yazarlık yaptı. Temmuz 2017’de Uluslararası Sosyal Medya Derneği Ege Bölge başkanı seçildi. 2017-2018 yıllında alanı nin en iyisi seçilerek Altın Palmiye ödülüne layık görüldü. İşinde aktif olarak ve bir şeyler yapmayı seven birisi olarak kariyerini başarıyla ve ödüllerle sürdürmeye devam ediyor.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Nasıl Olunur?, kitabına ulaşmak için tıklayın!

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

Kaydedilmeden Kapanan Word Dosyası Kurtarma

Yazan:

Hemen hemen hepimiz, Word belgesinde hazırladığımız yazıları hata yaparak, unutarak ve ya yanlışlıkla hatta bazen de elimizde olmayan nedenler yüzünden (elektrik kesintisi gibi) kaydetmeden kapatabiliyoruz. Uzun zaman ayırdığınız çalışmalarda kaydetmeden kapadığımız dökümanlar oldukça can sıkıcı olabiliyor. Öyleyse güzel haberi paylaşalım. Kaydetmeden kapattığınız Word dosyasını kurtarmanın bir yolu var.

reklam
Aorus reklamı

Göz atmak isteyebilirsiniz: Bu yaz itibariyle Android’e yeni özellikler geliyor


İlk olarak Word uygulamasını açın sonrasında ıuygulamanın sol üst köşesinde bulunan ‘dosya’ sekmesine tıklayın.
Sonrasında açılan menüde ‘Bilgi seçeneğine tıklayın.
Bilgi butonuna tıkladıktan sonra açılan sayfada ‘Belgeyi Yönet’ seçeneğine tıklayın.
Bu aşamada karşınıza iki farklı seçenek çıkacak. Kaydedilmeyen Word dosyasını kurtarmak için ‘Kaydedilmemiş Belgeleri Kurtar’ seçeneğine tıklayın.
Bu aşamada açılacak olan klasörde daha önce üzerinde çalıştığınız ancak kaydetmediğiniz dokümanlar karşınıza çıkacak. Kaydetmek istediğiniz belgeyi seçtiğiniz takdirde kurtarma işlemini de gerçekleştirmiş olacaksınız.
Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

Xiaomi’den dikkat çeken “Sahne Senin” Projesi.

Yazan:

Sektöre girdiği günden bu yana hızla büyüme sağlamayı sürdüren Xiaomi yine bir ilke imza attığını duyurarak yeni tanıttığı amiral gemisi Mi 11 modeli için Bağdat Caddesi Erenköy mevkiindeki bir billboard’da ünlü mural sanatçısı Kien ile bir çizim çalışması gerçekleştirdi. Yaklaşık 4 gün süren çizim ve renklendirme çalışmaları 12 Haziran Cumartesi günü tamamlandı. Halkın dikaktini çekmeyi başaran bu çalışma Haziran sonuna kadar Bağdat Caddesi’nde sergilenmeye devam edecek.

reklam
Aorus reklamı

Göz atmak isteyebilirsiniz: PES 2021’de TÜRKİYE vs. GALLER | PES 2021 HEDİYELİ! | TCL P8M 4K LED TV


Ana teması tamamen sürrealist olan bu çalışmada birbirinden farklı renkli öğeler kullanılarak hem Xiaomi’nin dinamik yapısına vurgu yapıldı hem de kreatif bir görsel şölen ortaya çıkarıldı. Çizimin ortasında büyük bir astrranotun elinde Mi 11, hemen yanında ise uzay gemisinden süzülen bir ışığın yarattığı bir sanal podyum yer alıyor. Ayrıca sağ ve sol taraflarda ise gezegen, roket ve dondurma gibi öğeler de kullanılarak hem yaz teması hem de uzay ve teknoloji teması işlendi.

 

Billboard’ın sağ tarafında sokağın içine bakan cephede ise Mi 11 görseli ve sloganı kullanılması gözlerden kaçmadı. Video ve fotoğraf özellikleriyle birçok kullanıcının ilgisini çekmeyi başaran Mi 11, kullanıcılara “Sahne Senin” sloganı ile modelin bu alanda iddiasını vurguladığını gösteriyor.

Projeye dair ünlü mural sanatçısı Kien: ” Xiaomi markası için tasarladığım mural genel hatlarıyla eğlence, yaz ve teknoloji temaları üzerine kurulu. Kien olarak kendi görsel kodlarım arasında en sevdiğim öğelerden biri olan astronotu, bu çalışmada hero olarak kullandım. Renkli bir fonda gördüğümüz astronotun elinde Mi 11 var. Astronot bizim teknoloji algımızı pekiştiriyor. Ayrıca insanların fotoğraf çekilirken güzel anlar yakalamaları için, duvarın çeşitli bölgelerine uzayda bulunan çeşitli obje ve grafik metaforlar yerleştirdim. Yukarıda bulunan küçük uçan dairemizden yayılan ışık hüzmesiyle insanların sahnede duracağı alanı işaretlemiş ve interaksiyona geçebilecekleri bir alan yaratmış oluyoruz” diyerek açıklama yaptı.

Havaların da güzelleşmesi ve sokağa çıkma kısıtlamalarının azalmasıyla birlikte  kalabalıklaşan Bağdat Caddesi’nin merkezinde bu dev kreatif çalışma, insanların yoğun ilgisini çekmeyi başardı. Önünde fotoğraf çektiren birçok kişi ile, Xiaomi burada bir kez daha genç ve dinamik yapısını son kullanıcı ile buluşturmayı başarmış görünüyor.

Xiaomi Corporation Hakkında

Xiaomi Corporation, Nisan 2010’da kuruldu ve 9 Temmuz 2018’de Hong Kong Borsası’nın Ana Piyasası’nda yer aldı (1810.HK). Xiaomi, temelinde bir IoT (Nesnelerin İnterneti) platformuna bağlı akıllı telefonlar ve akıllı donanımlara sahip bir internet şirketidir. İnovasyona ve kaliteye eşit derecede önem veren şirket, kullanıcılara en iyi kaliteyi sunan ürünler sunmak ve en iyi operasyonel verimliliği elde etmek için uğraş vermektedir. En son yenilikçi teknolojilerde herkesin daha iyi bir yaşam sürmesi için adil fiyatlara sahip mükemmel ürünler geliştirmektedir. Şu anda dünyanın en büyük üçüncü telefon markası olan Xiaomi, akıllı telefonlar ve dizüstü bilgisayarlar hariç 324,8 milyondan fazla cihazı birbirine bağlayan platformuyla dünyanın önde gelen tüketici IoT (AI+IoT) platformunun sahibidir. Xiaomi ürünleri şu anda dünya genelinde 100’ün üzerinde ülkede ve bölgede satılıyor. Şirket, 2020 yılının Ağustos ayında geçtiğimiz yıla kıyasla 46 sıra yükselerek Fortune Global 500 listesine 422’nci sıradan ikinci kez girdi. Xiaomi, aynı zamanda İnternet şirketleri arasında 7’inci sırada yer aldı. Xiaomi, Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index ve Hang Seng TECH Index ve Hang Seng China 50 Index’te yer almaktadır.

Xiaomi hakkında ayrıntılı bilgi almak için tıklayın.

Mi 11 Ailesine hepsiburada üzerinden ulaşmak için tıklayın!

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval