Sosyal medya
MSI reklamı

Genel

Mobil oyun geliştiricilerin yüzde biri pazara hükmediyor

Dünya genelinde mobil oyun ve uygulama araştırmasının 2019 yılı üçüncü çeyrek sonuçları açıklandı. Bu verilere göre mobil uygulama geliştiricilerin yalnızca yüzde biri 9.1 milyar indirme sayısına ulaştı.

İlginizi çekebilir : Samsung Avrupa pazarında yükselişine devam ediyor

reklam

Bağımsız araştırma şirketi Sensor Tower, 2019 yılı üçüncü çeyrek mobil oyun ve uygulama araştırma sonuçlarını yayınladı. Mobil taraftaki ( Google Play Store & Apple App Store ) toplam uygulama yayımcılarının yalnızca %1’lik kısmı toplam indirme sayısının %80 oranına sahip olduğu görüldü. 24.2 milyar indirilmenin 6 milyon indirmesini  %99 ‘luk bölüm elde ederken, yalnızca %1 oranındaki yayımcılar %80 oranındaki paya sahip oldu. 2018 yılında iki platformda indirilme sayısı 3.4 milyon oranında iken 2014-2018 yılları arasında %65’lik bir artış yakalanmıştı. Toplamda  792.000 uygulama geliştiricisi ile yürütülen araştırmada, 2019 3.çeyrekte 682 milyon yeni indirme sayısı ile istatistikte %1 oranda pay sahibi.

Mobil Oyun

Uygulamanın  yanı sıra mobil oyun alanında da araştırmalarını yürüten Sensor Tower, benzer sonuçları bu alanda da listeledi. 108.000 geliştirici arasında yapılan araştırmada tüm yayımcılarının yalnızca %1 ‘lik kısımının 9.1 milyar indirme sayısı ile genelde %82 oranında pay aldığı belirtildi.  Mobil uygulamalarda gelirler incelendiğinde ise bu oranların arttığı gözlemlendi. 2019 üçüncü çeyreğinde mobil uygulamalardan elde edilen 22 milyarlık gelirin %93 ‘lük bir kısımını (20.5 milyar dolar) %1 ‘lik orana sahip geliştirici ekibi kazandı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Audi Q5’in ateşli RS Q5 modeli geliyor olabilir!

Audi Q5‘in piyasadaki geçmişi 2008 yılına kadar dayanıyor. Geçtiğimiz günlerde makyajlanan Q5‘ten sonra birçok kişi RS Q5 modeli ile ilgili konuşmaya başlamıştı.


İlginizi çekebilir: Yeni Mercedes-Benz GLA Türkiye’de!

reklam

Aradan geçen 12 seneden sonra Audi’nin, RS versiyonu için çalıştığına dair bir söylenti bulunuyor. Audi’nin Almanya‘daki orta boy SUV ürün sözcüsü Michael Crusius‘a bu konu hakkında birçok soru sorulmuş, fakat hiç bir detay açıklığa kavuşmamıştı. Crusius, “Bu konudaki soruları görmek heyecan verici fakat henüz cevaplayamayacağımız birkaç sorudan birisi de bu. Gelecekteki olası modellerimiz hakkında konuşamıyoruz.” şeklinde konuşmuştu. Fakat bu olasılığı yalanlamadı da. Yani RS Q5 isimli bir canavar üzerinde çalışılıyor olabilir.

BMW X3 M ve Mercedes-Benz AMG GLC 63 ile rekabet edeceği düşünülen aracın SUV dışında, coupe SUV şeklinde de gelmesi bekleniyor. Böylelikle BMW X4 M ve Mercedes-Benz GLC 63 Coupe ile de rekabet edebilecek.

Olası bir RS Q5‘te kullanılması beklenen motor ise RS5‘te yer alan 2.9 litrelik çift turbolu V6 TFSI ünite. Bu motor 444 beygir güç ve 600 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzıman ile eşlenmesi beklenen sistemin dört çeker Quattro sistemi ile gelmesi bekleniyor.

SQ5 modeli halen daha Q5 ailesinin en tepesinde yer alıyor. 0-100 km/s hızlanması 4.7 saniye olan bu uysal canavar, 349 beygir güç ve 500 Nm tork değerlerine sahip 3.0 litrelik V6 motordan gücünü alıyor.

Kaynak: Carscoops

NOT: Görseller makyajı Audi Q5’e aittir.

Devamını oku

Aksesuar

Qualcomm akıllı saatler için tasarladığı yeni işlemcileri tanıttı!

Qualcomm

Qualcomm yeni akıllı saat işlemcileri Wear 4100 ve 4100+’ı tanıttı. İşlemcilerin özelliklerine bakıldığında akıllı saatleri performans olarak bir sonraki seviyeye taşıyacak gelişme işlemci tarafından geldi diyebiliriz.

İlginizi çekebilir: 4000 – 5000 TL arası en iyi akıllı telefonlar (2020 – v2)

reklam

Qualcomm akıllı saatler için tasarladığı yeni yonga setleri tanıtıldı!

Qualcomm akıllı saatler için tasarlanmış iki yeni işlemciyi piyasaya sürdü. Snapdragon Wear 4100 ve Wear 4100+ olarak isimlendirilen işlemciler Google’ın Wear OS olarak isimlendirilen akıllı saatler için tasarlanmış işletim sistemine güç verecek. Qualcomm yeni tanıtılan çiplerin selefi olan Wear 3100 2018’de tanıtılmıştı. Yeni yonga setlerinin akıllı saat pazarında ciddi bir performans zıplaması yapması bekleniyor. Çünkü Wear 3100 28nm üretim teknolojisine sahipken yeni tanıtılan işlemciler 12nm üretim teknolojisine sahipler. Boyutun küçülmesi ile birlikte çipin ihtiyaç duyduğu enerji miktarı azalıyor ve bu son kullanıcı için daha fazla verimlilik anlamına geliyor. Ayrıca çip 12nm üretim teknolojisinin getirdiği bir avantaj olarak daha fazla transistör ile paketlenebilir ve bu da son kullanıcı için daha fazla işlem gücü anlamına geliyor.

Qualcomm

Qualcomm Wear 4100 yongalarını kullanan yeni akıllı saatlerin Wear 3100’ü kullanan modellere göre %85 performans artışı, %25 daha az güç tüketimi ve grafik performansında 2.5 kat artış beklediğini iddia ediyor. Tüm bu teknik kazanımlara baktığımızda akıllı saatlerin daha akıcı bir deneyim sunacağını , daha iyi çoklu görev performansı vereceğini ve daha uzun pil ömrüne sahip olacağını söyleyebiliriz. Wear 4100 ve 4100+ her iki işlemci de 4 adet Cortex A53 çekirdeğe sahip. Fakat 4100+ bu çekirdekleri daha küçük bir işlemci ile sunuyor. Cortex A53, arka plan görevlerinin çoğunu rahatlıkla gerçekleştirebilir ve cihaz aktif kullanılmadığında cihazın düşük güç moduna geçmesini sağlar.

Yeni İşlemci ile gelecek ilk akıllı saat hangisi olacak?

Snapdragon Wear 4100’ü kullanan ilk markaların hagileri olduğu belli oldu. OnePlus, Oppo ve Vivo gibi markaların sahibi olan BBK Electronics’in sahip olduğu Imoo’dan yeni bir çocuk saati Wear 4100 ile gelecek. Yeni tanıtılan işlemciyi kullanacak olan diğer bir şirket ise uygun fiyatlı Wear OS akıllı saatler yapan Çinli Mobvoi olacak. Şirket Snapdragon 4100 destekli TicWatch Pro 3’ü de yıl sonuna doğru piyasaya sürecek.

Wear 4100

Devamını oku

Genel

Yeni Mercedes-Benz GLA Türkiye’de!

Mercedes‘in kompakt SUV sınıfındaki ilk modeli GLA‘nın ikinci nesli, bu aydan itibaren ülkemizde satışta olacak.


İlginizi çekebilir: 2021 VW Tiguan, hibrit GTE ve R versiyonuyla birlikte tanıtıldı!

reklam

Yeni GLA, sadeleşen çizgileriyle, modern ve sportif karakterini ortaya çıkaran bir dış tasarıma sahip. Ön kısımda tek çıta üzerinde yer alan büyük Mercedes yıldızı, yeni LED farları ve kaputun üzerindeki “güç kubbeleri” dikkat çeken detayların başında geliyor. Arkaya doğru gittikçe eğimi artan tavan çizgisi ve yüksek omuz çizgisi aracın dinamik duruşunu güçlendiriyor. Ayrıca siyah plastik eklentili çamurluklar, aracın off-road karakterine vurgu yapıyor.

Arka tasarıma geldiğimizde ise bizi iki parçalı far grubu karşılıyor. Farların iki parçadan oluşması, bagaj kapağının daha geniş bir şekilde açılmasını sağlıyor. Bu da yeni GLA’nın kullanışlılığını arttıran bir detay oluyor.

Yeni GLA’nın kabininde ise ön konsol, sürücü ve yolcu tarafı olarak ayrılan bir tasarıma sahip. Sürücü tarafı ve orta konsolda geniş ekranlı sistem baskınken, yolcu tarafına şık tasarımlı döşemeler hakim. Söz konusu iki ekranlı sistem iki adet 7 inçlik veya biri 7 ve diğeri 10.25 inç veya iki adet 10.25 inçlik olmak üzere üç farklı şekilde alınabiliyor. MBUX bilgi-eğlence sistemi standart olarak sunulurken, isteğe bağlı olarak kullanıcı tarafından kişiselleştirilebiliyor. Yüksek görüntü kalitesi ve grafikler, ön camda sanal gösterge paneli, arttırılmış gerçekliğe sahip navigasyon, öğrenme yeteneği ve “Hey Mercedes” komutu ile etkinleşen sesli komut sistemi MBUX’un özelliklerinden birkaçı.

Yeni GLA’nın boyutlarındaki değişiklikler

Yeeni GLA, eski nesline göre 14 mm daha kısa, 30 mm daha geniş, 104 mm daha yüksek ve dingil mesafesi 30 mm daha uzun ebatlara sahip. Eğimli tavan çizgisinden dolayı arka baş mesafesi 6 mm azalmış. Fakat arka bacak mesafesi 116 mm artmış. Aracın arka koltukları 40:20:40 oranında katlanabiliyor. Ayrıca bagaj hacmi 421 litreden, 435 litreye çıkmış.

Yeni GLA’daki motor seçenekleri

GLA 200 şeklinde ülkemizde satılacak olan motorun performans değerleri ise şöyle:

  • 1332 cc, 4 silindirli, benzinli
  • 120 beygir güç (5500 dev/dk) ve 250 Nm tork (1620-4000 dev/dk)
  • 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman
  • Ortalama yakıt tüketimi 5,9 litre/100 km
  • 0-100 km/s hızlanma değeri 8.7 saniye 
  • Maksimum hız 210 km/s

Yeni GLA’daki sürüş destek ve güvenlik ekipmanları

Mercedes’in en son sürüş destek ve güvenlik ekipmanları, yeni GLA’da da yer alıyor. Sürüş Yardım Paketi bünyesinde, acil durum manevrası, acil durum şerit yardımcısı, araçtan çıkış kör nokta uyarısı ve yaya geçidindeki kişilerin algılanması gibi özellikler barındırıyor.

DISTRONIC sistemi ile duran aracı algılayarak fren yapabiliyor. Aktif park yardımcısı ve navigasyon ile birlikte dur-kalk trafikte otonom olarak duruyor ve öndeki araca bağlı olarak otomatik olarak tekrar harekete geçiyor. Ayrıca ECO sürüş modunda “süzülme” fonksiyonunu da devreye sokuyor.

Aktif direksiyon yardımcısı sistemi ise Otomobil durduktan sonra merkezi kilitleri açarak acil durum çağrısı yapan SOS fonksiyonu ile aktif acil durdurma yardımcısı, navigasyon ile birlikte aktif şerit değiştirme yardımcısı, sıkışık trafikte 60 km/s altındaki hızlarda acil durum şerit yardımcısı gibi fonksiyonları bünyesinde barındırıyor.

PRE-SAFE PLUS sistemi ise olası bir çarpışma riskini algılıyor. Çarpışma riskinin devam etmesi halinde sistem olası bir arkadan çarpma sonrası, oluşması muhtemel savrulmayı önlemek üzere sabit duran otomobile fren kuvveti uyguluyor.

Yeni Mercedes GLA’nın fiyatları

Yeni GLA şu an Progressive ve AMG olarak 2 farklı donanıma sahip. GLA 200 Progressive paketi 412 bin 500 TL ve GLA 200 AMG paketi ise 454 bin TL‘den alıcılarını bekliyor.

Kaynak: Mercedes-Benz Türkiye

Devamını oku