Microsoft, geçtiğimiz 31 Aralık’ta 2. çeyreği biten mali yılın son raporlarına göre dev bir atılım yaparak 43,1 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Bu sayı geçtiğimiz senenin aynı döneminde 36,9 milyar dolan olan sayının %17 daha üstünde. Microsoft’un CEO’su Satya Nadella’ya göre, kırılan bu rekor, Microsoft’un dünyanın dijital gelişimi karşısında ne kadar sağlam bir konumda olduğunun bir kanıtı. Markanın rekorda en çok önce çıkan ürünlerine dair detaylar haberimizin devamında…
Eğer bir oyuncu laptopuna ihtiyacınız varsa, içinde özenle seçtiğimiz fiyat/performans canavarı bilgisayarlar olan bu liste tam size göre!
İçindekiler
Microsoft, XBox ile bireysel ürünlerde rüzgar estirdi
Evlerde geçirdiğimiz bu dönem bireysel ürün kullanıcılarının da Microsoft ürünlerine olan ihtiyacını arttırdı. Ancak bireysel ürünlerin en çok dikkat çekeni, tahmin edilenin aksine, Office ürünleri değil, XBox konsol ve servisleri. XBox ailesi, konsol ve içerik satışlarında dev bir sıçrama göstererek, gelirini geçen yıla göre %51 arttırdı. Öyle ki, satışlardaki bu sıçrama, Microsoft’un donanım ürünü satışlarından elde ettiği geliri neredeyse 2 katına çıkardı.
Genel ürün grubu olarak gelirleri 15,1 milyar dolara ulaşarak %14 artan bu kategorinin öne çıkanlarını listeledik:
- Microsoft OEM dediğimiz, içinde Microsoft’un yüklü olarak geldiği cihazlardan Microsoft’un elde ettiği gelir %1 arttı.
- XBox içerik ve servislerinden elde edilen gelir %40 arttı.
- Office programlarının bireysel abone sayısı 47,5 milyona ulaştı ve gelirleri %7 arttı.
- Surface cihazlarından elde edilen gelir %3 arttı.
- Online reklamlardan elde edilen gelir ise %2 arttı.
İlginizi çekebilir: Microsoft, yeni reklamında Apple’ı hedef aldı!
Kurumsal Microsoft çözümlerinin saltanatı devam ediyor
Pandemi nedeniyle çoğu iş yerinin evden çalışma düzenine geçmesi ve okulların online eğitime dönmesi ile birçok kurumun yazılım ihtiyaçları arttı. Bu durumda da tabi ki en çok satan kurumsal yazılımlar, zaten yaygın bir biçimde kullanılan Microsoft ürünleri oldu. Toplamda %34’lük artış gösteren kurumsal ürün gelirlerinde dikkat çekenler ise şöyle:
- Sunucu ve Cloud (bulut) yazılımlarından elde edilen gelir toplamda %26 arttı ve en büyük atılım %50 ile Azure ürünlerinde görüldü.
- Kurumsal Windows lisanslarından elde edilen gelirde %10 artış görüldü.
- Kurumsal Microsoft Office ürünlerinin sağladığı gelir %11 artarken, bu kategorinin en çok kazandıranı ise %21 artış sağlayan Office 365 oldu.
- LinkedIn gelirlerinde %23’lük bir artış görüldü.
- Dynamics adlı müşteri ilişkileri ve işletme kaynak yönetimi (CRM ve ERP) kategorisindeki ürün ise %21 gelir artışı sağladı ve en yüksek büyüme %39’la Dynamics 365’te görüldü.
Kaynak: WindowsCentral