Sosyal medya

Otomotiv

Karsan’ın da dahil olduğu ABD posta aracı (USPS) ihalesi sonuçlandı

2021 ABD Posta Servisi (USPS) Aracı
reklam

ABD‘nin ikonik posta araçlarını birçok filmde görüyoruz. Bu araçların şaşırtıcı noktası ise çocukluğumuzdan beri aynı kalmış olmaları. ABD Posta Servisi’nin (USPS) açıklamasına göre de bu araçların çoğunluğu 30 yıl civarı bir süredir kullanımda. USPS, bu sebepten dolayı da bu araçların yenilenmesi için geçtiğimiz yıllarda bir ihale başlatmıştı. Bu ihale, uluslararası bir ihale oldu ve aralarında ülkemizden Karsan‘ın da bulunduğu çok çeşitli firmalar yer aldı.


İlginizi çekebilir: Amazon Key Servisi ile Kargolar Evin İçerisine Kadar Geliyor

reklam

Bu ihale nihayet sonuçlandı. Kazanan firma ise Kanadalı askeri araç üreticisi Oshkosh Defense oldu. Oshkosh, aracın orijinaline sadık kalan bir tasarım ile karşımıza çıktı. Aynı zamanda bu yeni posta araçlarının hem benzinli hem de elektrikli seçeneklerinin bulunacağı belirtildi. Tabii elektrikli versiyonların oranının toplamda sadece %10 olacağı da belirtilenler arasında yer alıyor. Ayrıca bu araçların yollara çıkması 2023 yılını da bulacak. Bu araçların %90’lık benzinli versiyonlarının, ilerleyen yıllarda elektrikli veya hibrit araçlara dönüştürülebilecek şekilde tasarlandıkları da belirtiliyor.

Eski nesil USPS araçlarına ait bir görsel.

reklam
Aorus reklamı

Eski USPS Aracı

Yeni USPS araçları nasıl özelliklere sahip olacak?

USPS’in bu yeni araçlarıyla daha fazla kargo alanı, klima, güvenlik donanımları ve daha düşük yangın riski gibi temel hedeflerin bulunduğu da açıklanıyor. Oshkosh firması da bu doğrultuda bu yeni araçlara ön ve arka çarpışma engelleyicisi, geri görüş kamerası ve 360 derece kamera gibi çok çeşitli donanımları eklemiş. Ayrıca aracın büyük tutulan ön cam alanı sayesinde de sürücüye gayet iyi bir görüş alanı sunulmuş.

Oshkosh Defense’in USPS ile 482 milyon dolarlık bir anlaşma yaptığı ve 10 yıllık bir süreçte 50.000 ile 165.000 adet arasında üretim gerçekleştirme sözü verdiği belirtiliyor. Oshkosh firması, bu araçların ihale aşamasındayken Ford ile ortak çalışıyordu. Bu firmanın seri üretim hâlinde de Ford ile ortak çalışıp çalışmayacağı ise bilinmiyor.


İlginizi çekecek bazı uygun fiyatlı ürünleri eklediğimiz Hepsiburada listemizi de ziyaret edin!


 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomotiv

GM yeni batarya tesisi için LG ile iş birliğine gidiyor!

Yazan:

general motors, elektrikli araç, yeni logo
reklam

GM ve LG Kimya Amerika’da 2. pil tesisini açacaklarını duyurdular. Şirket yakın zamanda logosunu değiştirmişti ve elektrikli araç vurgusunu güçlendirmişti. General Motors’un 2040 yılına kadar karbon nötr olma hedefi bu adımlarla gerçekleşeceğe benziyor.


Benzer kategoride haber önerisi; Yeni Dacia Sandero Stepway, Euro NCAP’ten 2 yıldız aldı!

reklam

GM iş birliklerini genişletmeye devam ediyor

Cuma günü General Motors ve LG Kimya ABD’nin Tennessee eyaletinin Spring Hill şehrinde 2023 sonlarında yeni bir pil fabrikası açacağını duyurdu. Bu yatırım yaklaşık 2.3 milyar dolar boyutunda. Şirket, 2019 yılında Ohio, Lordstown’da 2.3 milyar dolarlık bir pil üretim tesisini duyurmuştu. İnşaatın hemen başlayacağı ve yaklaşık 1300 kişiye iş fırsatı oluşturacağı gelen bilgiler arasında.

LG Energy Solution Başkanı ve CEO’su Jong Hyun Kim, yeni tesisin şirketlerin “araştırma, ürün geliştirme ve üretimden ham bileşenlerin tedarikine kadar her şeyi mümkün kılan sağlam ve istikrarlı ABD merkezli tedarik zincirleri oluşturmasına” izin vereceğini söyledi.

reklam
Aorus reklamı

Analistler ne söylüyor

Bazı analistler, özellikle Morgan Stanley’den Adam Jonas, önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkması beklenen yeni elektrikli araçların miktarına kıyasla hücre kapasitesinden kaynaklanan potansiyel bir eksiklik konusuna dikkat çekti. Piyasaya çıkmaya hazırlanan çok fazla elektrikli araç görünse de pil tesisi tarafında bunu karşılayacak bir durum var gibi görünmüyor.

gm, batarya, pil, lg

Reuters’a konuşan kaynaklar, Spring Hill pillerinin Cadillac Lyriq elektrikli SUV için kullanılacağını söylüyor. GM, Lyriq’in GM’nin Ultium adlı yeni ölçeklenebilir pil mimarisi tarafından destekleneceğini duyurdu. Ultium’a dayanan piller, 400 mil veya daha fazla sürüş menziline izin verebilecek. 50 ila 200 kWh arasında değişen bir güç sunacak. Cadillac Lyriq, önümüzdeki yıldan itibaren bir Spring Hill fabrikasında monte edilecek.

gm, batarya, pil, lg, hummer, cadillac

Ultium, GM’nin bu yıl GMC Hummer EV pikapta piyasaya sürülmesi beklenen yeni nesil pil platformu. İlk araçların Ohio fabrikasından yapım aşamasında olan Ultium pil hücrelerini içermesi beklenmiyor. Bu teknolojiler elbette zamanla diğer markaların araçlarında kullanılması için satılabilir. Ancak şu an marka kendi geleceği açısından kendi teknolojisini oluşturmayı hedefliyor.

GM, yanmalı motorları arkasına alarak Kuzey Amerika’daki en büyük otomobil üreticisi oldu. 2040 yılına kadar karbon nötr bir şirket haline gelmek için elektrikli araç üretimini artırması bekleniyor. Ayrıca 2035 yılına kadar hafif ticari dizel ve benzinli araç satışlarını durdurma hedefini tutturması gerekiyor.

Şirket, 2025 yılına kadar 30 yeni elektrikli aracın geliştirilmesi ve üretimi için 27 milyar dolar harcama sözü vermişti ve hatta logosunu daha çok elektrik prizine benzeyecek şekilde yeniden tasarlamıştı.

Elbette bu sözü tutabilmek ve hem müşterileri hem yatırımcıları memnun edebilmek kolay bir iş olmayacak. Özellikle markalar yönlerini elektrikli araçlara çevirmişken General Motors’un ne yapacağını merakla bekliyoruz.

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

%100 elektrikli amiral gemisi sedan, Mercedes EQS tanıtıldı!

reklam

Tesla Model S‘in doğrudan rakibi olan, Alman üreticinin amiral gemisi elektrikli modeli Mercedes EQS tanıtıldı. Geçtiğimiz günlerde 56 inç boyutunda üç adet ekrandan oluşan Hyperscreen paneli ile dikkatleri çeken, artık tamamen ortaya çıktı.


Benzer kategoride haber önerisi: Yeni Dacia Sandero Stepway, Euro NCAP’ten 2 yıldız aldı!

reklam

2019 yılında tanıtılan Vision EQS konsepti üzerinden geliştirilen EQS, Mercedes’in en üst kalite sınıfı olan S-Sınıfı‘na elektrikli bir alternatif olarak karşımızda. Şimdiye kadar hepimizin zihninde oluşmuş “Mercedes lüksü” kavramının biraz dışında bir tasarıma sahip olduğu ilk görüşte fark ediliyor.

Ön ve arkada yer alan LED far grupları, Mercedes EQ ailesindeki diğer modeller gibi LED şeritler ile birleştirilmiş. Elektrikli motorlar, içten yanmalı motorlar kadar çok yer kaplamadığı için aracın tekerlekleri olabildiğince uçlara yerleştirilmiş. Ayrıca aracın gövdeye gömülebilen kapı kolları da dikkat çekiyor.

reklam
Aorus reklamı

Yeni Mercedes EQS’nin teknik detayları

İlk başta EQS 450 ve dört çeker EQS 580 4Matic olarak satışa çıkacak olan aracın, ilerleyen zamanlarda 715 beygirlik bir AMG versiyonuna kavuşacağına dair söylentiler de bulunuyor.

Giriş seviyesindeki EQS 450, 330 beygir güç ve 570 Nm tork değerlerine sahip. Tek elektrik motorundan gücünü alan bu model, 2480 kg‘lık gövdesini 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlıyor. EQS 580 ise çift elektrik motoru ile 516 beygir güç ve 855 Nm torka sahip. Eklenen ikinci elektrik motoru ile bu model 2585 kg ağırlığa ulaşıyor. Fakat artan ağırlığına rağmen 0-100 km/s hızlanması 4.3 saniyeye düşüyor.

Yeni Mercedes EQS, 0.20 Cd sürtünme katsayısına sahip. Yeni nesil pil teknolojisi ile WLTP döngüsüne göre 770 km menzile sahip. Tabi bu menzil değeri, 107.8 kWh‘lik versiyon için geçerli. İlerleyen zamanlarda 90 kWh‘lik daha küçük bir versiyonun geleceği de söylendi. Ayrıca aracın hızı 210 km/s‘de sınırlandırılmış. EQS, 200 kW gücündeki şarj istasyonlarında, 15 dakikalık şarj ile 300 km menzile sahip olabiliyor.

Mercedes EQS’nin teknolojileri

S-Sınıfı’nın elektrikli muadili olarak tanıtılan bir modelden beklenti, tabi ki de en üst düzeyde. EQS ise bu beklentileri boşa çıkartmıyor. Arttırılmış gerçeklik destekli head-up display, opsiyonel olarak alınabilen 10 derece dönebilen arka tekerlekler gibi güncel S-Sınıfı’ndaki teknolojiler, EQS’de de mevcut. Söz konusu arka tekerleklerin dönebilmesi ile bu dev gibi araç, A-Serisi hatchback kadar manevra yeteneğine sahip oluyor.

Tam otonom sürüşe de imkan tanıyan araç (Almanya’da 60 km/s’ye kadar yasal bir hale geldi), siz araca yaklaştığınızda (sensörler ile çevrenin güvenli olduğu algılanırsa) kapıları kendi başına açabiliyor. Siz bindikten sonra fren pedalına basarak, kapıya hiç dokunmadan kapatabiliyorsunuz.

Mercedes EQS’nin standart donanımında, yeni S-Sınıfı ile aynı dijital gösterge panelini ve bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Bu ekranlar sırasıyla 12 inç ve 13 inç boyutlara sahip. Tabi araç hem elektrikli hem de S-Class seviyesinde olunca, etkileyici bir opsiyonu da unutmamışlar. 56 inç boyutundaki Hyperscreen adındaki opsiyonel bir bilgi-eğlence sistemi de düşünülmüş. Bu sistem ile daha büyük bir ekran değil, tam anlamıyla bambaşka bir ön konsol almış oluyorsunuz diyebiliriz.

24 GB RAM ve 8 çekirdekli işlemcisiyle 56 inçlik, en son nesil MBUX yazılımına sahip Hyperscreen, esasında 3 ayrı ekranın birleşmesinden oluşuyor. Bunlar sürücü tarafındaki 12 inçlik gösterge paneli, orta kısımda 18 inçlik bilgi-eğlence ekranı ve ön yolcu tarafındaki 12 inçlik ekran. Evet, ekran boyutlarını toplayınca 56 inç etmiyor. Fakat bu, ekranlarla birlikte bütün panelin boyutu olarak hesaplanmış. Ayrıca arka koltuklar için de 12 inçlik iki adet ekran opsiyonu da var. Son MBUX versiyonlarındaki “Hey Mercedes” komutu ile aktive olan sesli asistan artık 27 farklı dili algılayabiliyor.

Elektrikli bir araç olmasından dolayı motor sesi bulunmayan EQS için 3 farklı motor sesi de ayarlanabiliyor. Bunlar, sakin bir havadaki Silver Waves, bilim kurgu tadındaki Vivid Flux ve patlayan volkan benzeri bir heyecandaki Roaring Pulse. Bu arada bir güvenlik özelliği olarak otonom sürüş esnasında bir kamera ile sürücü takip ediliyor. Eğer ki sürücünün baktığı algılanırsa otomatik olarak yolcu ekranı karartılıyor. Mercedes Bey, konfor ve teknolojiyi bol kepçeden sunsa da bazı güvenlik ihmallerine karşı tedbiri de elden bırakmamış.

Mercedes’in 2022‘den önce tanıtacağını duyurduğu 10 elektrikli araçtan birisi olan EQS, yaklaşık 92 bin €‘dan başlayan bir fiyat listesine sahip. Ayrıca Mercedes, EQS’in herhangi bir Coupe ve Cabrio modele sahip olmayacağını vurguladı.

Kaynak: Carscoops, Carwow.co.uk

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Genel

Yeni Dacia Sandero Stepway, Euro NCAP’ten 2 yıldız aldı!

reklam

Avrupa‘da satılan otomobillerin güvenliğini değerlendiren kuruluş olan Euro NCAP, en son güvenlik karnelerini paylaştı. Son test edilen araçlar Yeni Dacia Sandero, elektrikli VW ID.4 ve elektrikli Skoda Enyaq iV oldu. Fakat bu üçlü arasından en çok dikkat çeken ise yeni Sandero. Çünkü diğer iki aracın standart güvenlik ekipmanı ile 5 yıldız aldığı testlerde o, yalnızca 2 yıldız alabildi.


Benzer kategorideki haber önerisi: SEAT’ın performans odaklı markası CUPRA Türkiye’de!

reklam

Romanyalı üreticinin bir süre önce tamamen yenilediği Sandero, yetişkin güvenliğinde %70, çocuk güvenliğinde %72 ve genel toplam olarak 2 yıldız aldı. Aracın en çok puan kaybettiği yer ise yaya koruma ve güvenlik destek sistemleri. Bu kısımlardan sırasıyla %41 ve %42‘lik başarı oranına sahip. Tabi Euro NCAP’in derecelendirmesinin böyle olması gözünüzü korkutmasın. Çünkü aracın, sadece çarpışmalardaki koruması üzerinden bir puanlama yapılsaydı 4 yıldız almasının muhtemel olduğu söyleniyor. Son değerlendirme kriterlerinde elektronik destek sistemleri, yolcu güvenliği puanını arttırmada çok önemli bir hale geldi. Yoksa aracın, tabiri caizse “kağıt” gibi olduğu bir durum bulunmuyor. Test videolarındaki burulmaları ve hasarları gördüğünüzde siz de kötü olmadığına hak vereceksiniz. Fakat günümüzde bu yıldız sayısının, araç satışlarına oldukça önemli bir kriter olduğu da su götürmez bir gerçek.

reklam
Aorus reklamı

Euro NCAP: Dacia, fiyat kırmaya çalışırken güvenlikten ödün vermemeli

Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen (Evet, adamın soyadında bile rate var), “Güvenlik konusunda her geçen gün büyük ilerlemeler kaydedilen bir dönemdeyiz. İstenmeyen durumların önüne, yüksek teknolojiler kullanılarak geçilmeye çalışılıyor. Dacia, kendi pazarını oluşturmuş ve ona yönelik çalışmalarını oldukça iyi yöneten bir şirket. Fakat iki yıldızlı bir değerlendirme, düşük maliyetli ürünler için bile oldukça düşündürücü bir sonuç. Kameralı sistemlerin olmayışı, pazara aykırı ve üzücü bir durum. Fakat bu durumun, Dacia’nın yeni güvenlik yönetmeliğine uyması için oldukça göze batan bir uyarı olduğunu düşünüyorum.” diyor.

VW ID.4 ve Skoda Enyaq iV, değerlendirme sonuçlarıyla övgü aldı

Haberin başında da söylediğimiz gibi Dacia Sandero, VAG’ın iki elektrikli SUV modeli olan VW ID.4 ve Skoda Enyaq iV ile aynı zamanda test edildi. ID.4, yetişkin yolcu korumasında %93, çocuk yolcu korumasında %89, yaya güvenliğinden %76 ve güvenlik ekipmanlarından %85 puan aldı. Enyaq iV ise yetişkin güvenliğinde %94, çocuk güvenliğinde %89, yaya güvenliğinde %71 ve güvenlik ekipmanlarında %82 başarıya ulaştı.

van Ratingen, “Skoda ve VW, güvenlik konusunda nelerin yapılabileceğini açıkça gösteriyor. Müşterilerine sunabildikleri bu yüksek seviyedeki güvenlik için kendilerini tebrik ediyoruz.” dedi.

Yeni Dacia Sandero’nun özelliklerini kısaca hatırlayalım

2004‘ten beri satışta olan bir model olan Sandero, dünya çapında 2.1 milyonluk satış adedine sahip. Çıktığı ilk günden beri 2. nesil Clio‘nun mimarisini kullanan araç, en son neslinde Renault-Mitsubishi-Nissan Grubu‘nun CMF-B mimarisini kullanmaya başladı. Bu mimari, en son nesil Clio‘da da kullanılıyor.

Aracın motor seçenekleri 1.0 litrelik 3 silindirli (12 Valf) ünitelerden oluşuyor. Giriş seviyesinde 1.0 SCe 65 beygirlik motor, 5 ileri manuel şanzımanla satılıyor ve sadece normal Sandero‘da alınabilir. 1.0 TCe 90 beygirlik motor ise hem 6 ileri manuel hem de X-Tronic (CVT) şanzımanla alınabiliyor. Bu seçeneği hem Stepway hem normal modelde alabiliyorsunuz. Son seçenek ise sadece 6 ileri manuel ile satılan, fabrika çıkışı LPG’li 1.0 ECO-G 100 beygirlik ünite.

Yeni Sandero Ailesi‘nin diğer tüm ayrıntılarına ve fiyat listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Euro NCAP, Carscoops, Dacia, Motor 1 TR

 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval

HWP COIN’den Haberler