Instagram ‘ın içerik üreticileri artık gönderilerinde etiketleri ürünleri doğrudan satışa sunabilecek!
İlginizi çekebilir: Samsung: Arızanın nedeni kalıtsal hata değil
İçerik üreticilerinin sıklıkla; kullandığı ürünlerden bahsetmek zorunda kaldığını fark eden Instagram , yeni bir uygulama için kolları sıvadı. Yüksek takipçi sayısı olan tanınmış hesapların, etiketledikleri ürünlerin satış sayfasına doğrudan yönlendirme yapacak alışveriş özelliğinin geleceği duyuruldu. Şu anda sadece şirket hesaplarına açık olan uygulama, içerik üreticiler için de yakında kullanıma başlayacak. Ancak bireysel hesaplar için kullanıma açılmayacağı söyleniyor.
Kullanıcılar, içerik üreticilerinin paylaşımlarındaki ya da hikayelerdeki etiketlere tıklayarak; doğrudan ödeme sayfasına yönlendirilerek beğendikleri ürünü satın alabilecekler. Şimdilik sadece ABD’de test aşamasında olan bu uygulamadan sonra, hikaye üzerinden bağış yapma projesinin de kullanılma açılması bekleniyor.
Şimdilik, bu özellik için Facebook herhangi bir komisyon almayacak. Böylece içerik üreticilerinden satış için herhangi bir ücret kesintisi de olmayacağı belirtiliyor. Asıl amacın; insanların yorumlar kısmında, içerik üreticisinin kullandığı ürünleri soruyor olması ve şirketin bunu fark ederek daha kolay hale getirmeye çalışması olduğu söylendi. Bir Instagram sözcüsü, “İnsanlar, yorumlarda ürünleri sorarak alışveriş yapıyorlar. Ürünleri etiketleme özelliği sayesinde, içerik üreticileri takipçilerinin aradığı ürünleri bulmalarına yardımcı olurlar ve içinden geçenleri paylaşmaya geri dönebilirler.” dedi. Ayrıca bu tanınmış kişilerin, alışveriş etiketlerinin kullanımı hakkındaki bilgileri almasını sağlayarak; bu işten para kazanan insanların uzun vadeli marka işbirlikleri konusunda iyi anlaşmalar yapmasını sağlayacağı düşünülüyor.
Instagram ‘ın yeni özelliği; büyük takipçi kitlesi bulunan Gigi Hadid, Kim Kardashian West, Kris Jenner, Kylie Jenner ve Leesa Angelique isimlerinin hesaplarında denenecek.