Sosyal medya

Otomotiv

Honda SUV e:concept, firmanın gelecek SUV’lerine ışık tutuyor

Honda SUV e:concept

Honda, Pekin Otomobil Fuarı 2020 kapsamında SUV e:concept adını verdiği bir elektrikli konsept SUV tanıttı. Çin Hükumeti, corona virüs salgınını kontrol altına alabildiği için de Pekin Otomobil Fuarı (Auto China 2020), yoğun kontroller eşliğinde de olsa gerçekleştirilebiliyor.


İlginizi çekebilir: Honda, 2021’den sonra Türkiye’de otomobil üretmeyecek!

reklam
MSI reklamı

Honda SUV e:concept özellikleri

Tamamen elektrikli bir motora sahip olduğu belirtilen bu fütüristik tasarımlı SUV, Honda’nın daha önceki elektrikli ufak şehir otomobili Honda e‘ye tasarım anlamında pek benzemiyor. Honda e’nin tanıtımı esnasında yani geçen yıl ise bazı Honda yetkilileri, bu ufak şehir otomobiliyle aynı platformu kullanan elektrikli bir kompakt SUV’nin de geleceğini belirtmişlerdi. İsminden de anlaşılabileceği üzere o tanıtımda bahsedilen kompakt SUV, Honda e:concept olarak karşımıza çıktı diyebiliriz.

Tasarımını incelediğimizde oldukça uzun bir kaput kısmına sahip olduğunu gördüğümüz aracın yerden yüksekliği de bir kompakt SUV’ye göre gayet iyi görünüyor. İnce LED farlar ise araca lüks ve fütüristik görünüm katmış. Konsept versiyonu 2 kapılı olan aracın seri üretime gireceği hâlinde 4 kapılı bir şekle bürünmesi de bekleniyor.

Honda SUV e:concept

Aracın motorunun ise Honda e adlı ufak şehir otomobiliyle aynı, yani 152 beygir güç üreten elektrik motoru olması bekleniyor. Motorun arkada konumlanacağı düşünüldüğü için de önde uzun tutulan kaput alanı harika bir bagaj hacmi yaratabilir. Tabii bu aracın Honda e’ye göre ağırlık değeri daha fazla olacağı için Honda’nın 35.5 kWh’lık batarya paketini büyütmesi de gerekiyor.

Hatchback kardeşinde yani Honda e’de olduğu gibi bu araçta da 50 kW hızlı şarj desteğinin bulunması ve aracın bu sayede %80 şarj doluluk oranına sadece 30 dakikada ulaşabileceği de beklenenler arasında. Honda, bu elektrikli SUV konseptinin iç mekanını göstermese de Honda e’deki gibi konsol boyunca uzanan bir ekran ailesi görmeyi bekliyoruz.

Honda e’deki bu ekran ailesi, Honda’nın en güncel Connect arayüzüne sahip olduğu için de yapay zeka asistanı, akıllı telefon bağlantısı ve uzaktan güncellemeler (over-the-air updates) gibi şeyleri sunuyor. Son olarak Honda’nın bu konsept SUV’sinde gelişmiş otonom sürüş özelliklerine yer vereceğini belirttiğini de paylaşmış olalım.

Kaynak: Autoexpress.co.uk

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Yeni 2021 Isuzu MU-X tanıtıldı!

Isuzu, ülkemizde genelde kamyonet ve ticari araç türevi araçlarıyla tanınıyor. Fakat markanın birkaç yıldır MU-X adında bir SUV modeli de bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde ise bu MU-X modelinin yeni jenerasyonu Tayland’da tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: Makyajlı 2021 Renault Megane Sedan tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Tayland’da PPV (Passenger Pickup Vehicle) olarak sınıflandırılan aracın, 2021 Isuzu D-Max‘in SUV hali olduğunu da söylemek mümkün. MU-X iki farklı motor seçeneğine sahip. İlk seçenek olan 1.9 litre hacmindeki RZ4E kodlu dört silindirli turbo dizel motoru ile araç, 150 beygir güç (3500 dev/dk) ve 350 Nm torka (1800-2600 dev/dk) sahip. Bu ünite, altı ileri manuel veya altı ileri otomatik şanzıman ile yalnızca arkadan çekişli bir şekilde alınabiliyor.

Diğer seçenek ise 3.0 litre hacmindeki 4JJ3 kodlu dört silindirli turbo dizel ünite. 190 beygir güç (3600 dev/dk) ve 450 Nm torka (1600 – 2600 dev/dk) sahip. Bu ünite ise yalnızca altı ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş ile birlikte alınabiliyor.

Isuzu, MU-X’e, D-Max modelinden ayıran tasarım detayları eklemek için oldukça mesai harcamış. Ön kısımdan baktığımızda D-Max ile aynı olduğunu söylemek mümkün. Fakat farklı ön-arka far grupları ve farklı yan profili ile araç, eski nesline kıyasla daha modern bir duruşa sahip olmuş.

Aracın kabininde de D-Max ile olan benzerlikleri görmek mümkün. Fakat üst donanım paketleri ise MU-X, biraz daha lüks bir görünüşe sahip diyebiliriz. Elektrikli park freni, elektrikli bagaj kapağı, ortam aydınlatması gibi yeni donanımlar ile araç, D-Max’ten kendini ayırıyor. Ayrıca Isuzu, MU-X’in, geliştirilmiş kabin içi ses izolasyonu dışında, D-Max’ten daha stabil bir sürüş ve daha fazla konfor sunduğunu söylüyor.

Yeni Isuzu MU-X’in ülkemizle ilgili operasyonları hakkında henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

Makyajlı 2021 Renault Megane Sedan tanıtıldı!

Uzun süredir 4. nesli ile satışta olan Renault Megane’ın, bahar aylarında hatchback ve station modelleri makyajlanmıştı. Şimdi ise makyajlanma sırası ülkemizde üretilen Megane Sedan‘a geldi.


İlginizi çekebilir: 2021 Fiat Egea Ailesi, yeni Egea Cross modeliyle birlikte tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Megane hatchback ve station modelinde de olduğu gibi sedan modelde de tasarım değişikliklerini, ancak küçük detaylarda görebiliyoruz. 2021 Megane Sedan, yeni tasarıma sahip C şekilli gündüz farları ile birlikte, artık hem ön hem de arka farlarında LED teknolojisini sunmaya başladı.

Aracın ön kısmına baktığımızda yenilenen tampon ve ızgara üzerinde yer alan krom detaylar göze çarpıyor. Yan tarafa baktığımızda ise açıkça kendini belli eden farklar ise yeni jant takımları (16 ve 18 inç arasında değişen) ve kapı kolu aydınlatmaları oluyor. Aracın arka kısmında ise yenilenen LED arka farlar ve arka tamponda yer alan sahte krom egzoz uçları yer alıyor.

Makyajla birlikte Megane, kabininde ve donanımlarında ne gibi yenilikler sunuyor?

İç mekanda yapılan yeniliklerin başında GPS navigasyonu da destekleyen 10.2 inçlik dijital gösterge paneli  ve yeni 9.3 inçlik dikey bir EasyLink bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Android Auto ve Apple CarPlay’i desteği sunan EasyLink, ses tanıma, Google üzerinden adres arama, yakıt fiyatları ve gerçek zamanlı trafik bilgisi gibi yeteneklere sahip.

Renault, sürüş ergonomisini arttırmak adına direksiyon simidinde yer alan sürüş destek kontrolcülerini bir araya getirmiş. Kendiliğinden kararan çerçevesiz dikiz ayna, klima kontrolcülerindeki krom kaplamalar ve yeni döşemeler ise araçtaki diğer yenilikler arasında bulunuyor. Ayrıca sürücünün konforunu arttırmak adına, elektrikli olarak ayarlanabilen bir sürücü koltuğu da gelmiş.

Sezgisel bir kullanım için basitleştirilen ayarlar, yeni ortam renkleri ve motor sesi için R-Sound uygulaması gibi yeni yeteneklere sahip MultiSense sürüş modlarında da ayarlamalar yapılmış. Söz konusu modlar ise Eco, Comfort, Sport ve MySense olarak adlandırılmış.

Makyajlı Megane Sedan’ın motor seçenekleri neler?

İlk olarak ailenin benzinli üyeleriyle başlayalım. Bunlardan ilki, yeni üç silindirli 1.0 TCe  turbo benzinli motor. Altı ileri manuel şanzıman ile eşleştirilen bu ünite 113 beygir güce sahip. Diğer üye ise altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzımanla alınabilen, 140 beygirlik 1.3 TCe ünite.

Dizel tarafında ise tek seçenek bulunuyor. Bu seçenek, 115 beygir gücündeki 1.5 litrelik Blue dCi motor. Bu motor, altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzıman ile alınabiliyor. e-Tech plug-in hibrit sistemin durumu hakkında ise herhangi bir bilgi yok.

Start&Stop özellikli adaptif hız sabitleyici, yaya algılamalı aktif acil durum fren sistemi, arka çapraz trafik uyarısı ve otomatik tutma işlevine sahip elektronik park freni gibi sürüş destek sistemlerinin de araçta yer aldığını da söyleyelim.

Makyajlı Megane’ı, 2021’in başında yollarda göreceğiz.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

2021 Fiat Egea Ailesi, yeni Egea Cross modeliyle birlikte tanıtıldı!

Fiat‘ın uzun zamandır piyasada olan Egea ailesi makyajlandı. Makyajla birlikte aileye, Egea Hatchback’in yükseltilmiş hali olan Egea Cross modeli de eklendi.


İlginizi çekebilir: 2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan, 800 beygirlik Audi TT RS!

reklam
MSI reklamı

Aracın dış tasarımına baktığımızda, ön kısımda küçük ama etkili değişimler görüyoruz. Değişen Fiat logosu, yenilenen ızgara, sis farlarının etrafındaki yeni çerçeve ve en dikkat çeken kısım olarak yeni LED ön farlar bulunuyor.

Aracın arka tarafına doğru baktığımızda ise yeni LED arka farlar haricinde dikkat çeken bir değişim bulunmuyor. Ayrıca yeni tasarımlara sahip 16 ve 17 inç büyüklüğünde jantlar da makyajla birlikte gelen değişiklikler arasında bulunuyor. Önceden de belirttiğimiz üzere, bu bir makyaj olduğu için çok büyük değişiklikler pek fazla miktarda değil.

Makyajlı Egea Ailesi’nin kabinine baktığımızda ise bir dizi yenilik bizleri karşılıyor. 7 inçlik yeni dijital gösterge paneli ve 10.25 inçlik UConnect 5 bilgi-eğlence sistemini merkeze alan kabinde, yeni bir direksiyon simidi ve yeni bir vites topuzu yer alıyor.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma, ayak hareketiyle açılabilir elektrikli bagaj kapağı, şerit takip yardımcısı, kör nokta uyarı sistemi, trafik levhası tanıma ve kablosuz şarj bölmesi gibi yenilikler de makyajla birlikte Egea’da sunulmaya başlanmış. Ayrıca Okyanus Mavisi ve Egea Cross’a özel turuncu tonlarındaki bir renk ise makyajla birlikte Egea’nın renk seçenekleri arasına katıldı.

Ailenin yeni üyesi Egea Cross

Hatchback, sedan ve station wagon karoserleriyle hayatımıza giren Egea, artık Egea Cross adında bir seçeneğe daha sahip. Günümüzün yükselişteki crossover pazarına kayıtsız kalmak istemeyen Fiat, markanın en çok satılan üyelerindenbirine böyle bir seçenek ekleyerek kendine yer edinmek istiyor gibi görünüyor. Esasen hatchback modelin yaklaşık 4 cm yükseltilmiş hali olan  Egea Cross, plastik dodikler, gümüş tavan rayları, gri renkli aynalar ve arazi tipi tasarıma sahip tamponlar gibi detaylara da sahip.

Egea Cross, üç farklı donanım paketiyle satışa çıkacak. Bunlar City Cross, Cross ve Cross Plus şeklinde isimlendirilmiş. Fiat Türkiye’nin söylediğine göre Egea Cross‘un giriş seviye donanımlı modeli, %50’lik ÖTV diliminde kalacak.

Makyajla birlikte Egea’ların performans verileri nasıl oldu?

Yeni 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli FireFly motor, 100 beygir güç ve 190 Nm tork değerlerine sahip. 1.4 litrelik benzinli motor ise 95 beygir güç ve 127 Nm tork değerlerini korumuş. Ayrıca Fiat, 1.0 litrelik yeni motorun, emisyon ve tüketim değerleriyle gurur duyduğunu da belirtti.

Dizel tarafında ise 1.6 litrelik Multijet motor, 10 beygirlik artışla artık 130 beygir güce sahip. Tabi 1.6 litrelik Multijet‘in 95 beygirlik bir seçeneğinin de  olduğunu belirtelim. Şanzıman seçenekleri ise eskisi gibi 6 ileri manuel ve 6 ileri DCT olarak korunmuş.

Makyajlı Egea’lar, Ocak 2021‘de satışa çıkacak. Fakat fiyatlandırma ile ilgili henüz bir bilgi bulunmuyor.

Kaynak: Carscoops, Motor1 TR, Fiat Türkiye

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler