Sosyal medya
MSI reklamı

Otomotiv

Karşınızda 480 km menzilli ilk elektrikli Mustang: Ford Mustang Mach-E

Ford markasının elektrikli araba serisinin yeni varisinin duyurusunu resmen gerçekleştirdi. Otomobil sektörünün köklü markalarından biri olan Ford’un Mustang serisinin crossover tipi aracı olan Mac-E, tek yakıt dolumuyla 480 km yol yapabiliyor.


İlginizi çekebilir: Ford, kendini frenleyen alışveriş arabasını duyurdu

reklam

Ford’un Los Angeles’taki devasa tanıtımından sonra Ford Mustang Mach-E elektirikli crossover (jeep tipi) aracını sonunda tanıtımını gerçekleştirdi. Evet, doğru duydunuz kesinlikle Mustang markasının altına konumlandırılacak. Şirket bu algının arkasına güveniyor.

Geleneksel Mustang’in çok ötesinde bir araç olacak!

Mustang’in geleneksel tasarımını modern inceliklerle birleştirmeyi hedefleyen firma, bu marka altında ilk elektrikli aracını tanıtmış oldu. Geleneksel 2 kapılı araç algısını, ailenin yeni üyesiyle birlikte değiştirmeyi, geliştirmeyi hedefliyor.

Bunların dışında, benzer isimleri giydirmek için süreç uzatılabilir. Mach-E’nin kasa tipinin Mustang’ten etkilendiği oldukça bariz gözüküyor. Şişkin çamurluklar, üçlü çubuk stop lambaları ve sert dizayna sahip farlar, tasarım detaylarında bizi karşılıyor. Yeni ızgara stili, Ford’un diğer crossover serisi araçlarıyla benzerlik taşıyor.

Ford

Designed with SUV-size proportions to seat five adults comfortably, the Mustang Mach-E leaves plenty of space for your friends, kids and cargo.

İç dizaynı, diğer ellerde Teslayı yakalıyor gibi gözüktü. Konsol, düzenli ve oldukça kalite hissiyatını yansıtıyor. Hafa menfezleri öndeki şerite gizlenmiş. Ortada ise, 15.5 inç dokunmatik panele sahip bir kısım karşılıyor. Panel içerisinde, eğlence sisteminden tutun, araç içi ısı bilgilerine ve araç içi kontrolünü sağlayabileceğiniz birçok bilgi yer alıyor.

Otomobilde yer alan direksiyonun önünde hayalet ekrana sahip 10.5 inçlik bir panel mevcut. Bu panelde hız ve devir göstergesi ayrıca aracın motor şanzımanın sıcaklığı ve elektrikli araçlarda kullanılan kWh cinsinden yakıt durumu bilgisi veriliyor.

Ford

Mustang Mach-E GT ve GT Performans Serisi

Mustang Mach-E GT ve GT Performans Serisi olarak iki ayrı versiyondan oluşacak otomobil ile gücün doruklarına ulaşmanız sağlanacak. 459 beygir ve 612 tork gücünde olan canavarlarıın her ikisinde de aynı teknik donanıma yer verilecek. Performans versiyonu, normal seriye oranla magnetorheological süspansiyon denen Mustang’in son kullanıcı için geliştirdiği sistemle donatılacak.

Ford

GT Performans Serisi, Ford mühendislerinin aktardıklarına göre 0-60’a 3 saniye içerisinde ulaşabiliyor. Bu da SUV tipi araçlar için ağır kasalarından dolayı oldukça iddialı görünüyoor.

Son olarak firma, müşterilerine araçla birlikte iki adet 240 volt değerlerine sahip şarj aleti de sunulacak. Ev içerisinde bulundurulacak şarj cihazının, aracı saat başına 51km dolum yapması gerekiyor. Yani 10 saat içerisinde, herhangi bir şarj istasyonuna gitmeden aracınızın şarj işlemini gerçekleştirmeniz mümkün hale geliyor.

Mac-E DC hızlı şarj uyumluluğu sayesinde, 150kW değerlerinde şarj işlemi gerçekleşebiliyor. Böylece 38 dakikada %10’dan %80’e ulaşmanız mümkün hale geliyor.

Ford, 500 dolar fiyatından Mac-E serisini ön siparişe şu anda sundu. Fakat, Mac-E’nin showroomda gösterime açılmasını bekleyebilirsiniz. İlk olarak, Mustang serisi otomobilin daha ucuz yollu versiyonu Mustang Mac-Es’in 2020 yılının sonuna doğru piyasada görülmesi bekleniyor.

Yüksek performanslı GT serisi otomobilin ise 2021’in yaz ayına kadar pazarda görmemiz pek mümkün görünmüyor. Otomobilin baz modelinin vergi indirimlerinden ve hedeflerden önceki fiyatı 43,895 dolar olması bekleniyor.

 

 

 

Teknolojiyle içli dışlı olmayı seven, yapay zeka teknolojilerine hayran, kendi halinde bir yazar.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Alonso, F1’e geri dönüyor! Hem de Renault’la birlikte!

Renault ile iki kez F1 dünya şampiyonluğu yakalayan Fernando Alonso, F1’e geri dönüyor. Alonso’nun geri dönüşü, Renault tarafından doğrulandı.


İlginizi çekebilir: Tesla, 5. seviye otonom sürüşe “neredeyse” hazır!

reklam

Dünya şampiyonluklarını 2005 ve 2006 yıllarında kazanan Alonso, Esteban Ocon ile birlikte Daniel Ricciardo‘nun yerini alacak.

Fernando Alonso 2018 yılında Formula 1’den ayrılmıştı. O zamandan beri Toyota‘ya pilotluk yapıyordu. 2019 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası‘nı ve 2019‘daki 24 saatlik Le’Mans‘ı kazandı. Alonso ayrıca Dakar Rallisi‘nde Toyota ile yarıştı ve Indy 500‘de de boy göstermişti.

Alonso, “Renault benim ailem. Onlarla olan,  F1’deki iki dünya şampiyonluğumu en sevdiğim anılarım olarak hatırlarım. Şimdi ise tekrar birlikteyiz. Bu büyük bir gurur kaynağı ve muazzam bir duygu. Kariyerime başlama şansımı veren takım, şimdi bana en üst seviyeden F1’e geri dönme imkanı sunuyor. Renault, eskiden yaptığımız gibi podyumlara dönmek istiyor. Tıpkı benim gibi.” şeklinde açıklamada bulundu.

Bu gelişme hakkında Renault Sport Racing Genel Müdürü Cyril Abiteboul, “Alonso’nun takımımıza geri dönüşü Renault Grubu’nun F1’e bağlılığını sürdürme ve zirveye geri dönme planımızın bir parçası. Onun ekibimizdeki varlığı, hem spor adına hem de markamız için oldukça müthiş bir durum. Esteban ve Alonso ile birlikte Renault F1 takımı, 2022 sezonuna en iyi şekilde hazırlanmak için mücadeleye başladı.” dedi.

 

 

Devamını oku

Genel

Tesla, 5. seviye otonom sürüşe “neredeyse” hazır!

Şangay‘da her sene düzenlenen, Dünya Yapay Zeka İstihbarat Konferansı (WAIC) esnasında Elon Musk, Tesla‘nın otonom sürüşte 5. seviyeye neredeyse hazır olduğunu söyledi.


İlginizi çekebilir: Yeni 2021 Toyota Corolla Cross tanıtıldı!

reklam

Bu, şu anda satışta olan Model S/3/X/Y’lerin sürücüden tamamen bağımsız şekilde kendini sürebileceği anlamında geliyor. Musk, ” Seviye 5 veya tamamen bağımsız sürüşlerin olacağına inanıyorum ve bu beklediğimizden çok daha çabuk gerçekleşecek. Bu sene içerisinde Seviye 5 otonom sürüş çalışmalarımızı tamamlayacağımızı düşünüyorum.” dedi.

Ayrıca Amerikalı üreticinin, otomobillerde daha gelişmiş bilgisayar sistemleri kullanabilmek için yeni ısıtma ve soğutma sistemleri üzerinde de çalıştığı söyleniyor.

Musk her ne kadar güvense de sektörde büyük bir kesim, otonom arabalara bu denli güvenmenin şimdilik doğru olmadığını düşünüyor. Çoğu ülkenin yollarındaki kalitenin yeterince iyi olmayışı, bu güvensizliğin en büyük sebeplerinden biri. Çukurlar, şeritleri belirgin olmayan yollar gibi etmenler, otonom sürüşün güvenilirliğini azaltıyor.

Kaynak: Autonews Europe

 

Devamını oku

Genel

Yeni 2021 Toyota Corolla Cross tanıtıldı!

Toyota, günümüz müşterilerinin ilgi odağı SUV ve crossover modellerine bir seçenek daha ekledi. Karşınızda Toyota Corolla Cross! Bu modelle RAV4‘ü büyük bulan, C-HR‘ı da ufak bulanlara bir çözüm üretilmek istenmiş.


İlginizi çekebilir: Audi Q4 Sportback e-tron konsepti tanıtıldı!

reklam

Toyota Corolla Cross, Tayland’da tanıtıldı. Fakat bu cümleden sonra kafalarda oluşacak malum soruya da şimdiden cevap verelim: Aracın, global pazarda satışa çıkma ihtimali oldukça yüksek olduğu söyleniyor.

Dış tasarıma baktığımızda adında her ne kadar Corolla olsa da minik bir RAV4‘e daha çok benzediğini söyleyebiliriz. Öndeki belirgin siyah ızgara, keskin tasarımlı farlar ve siyah tavan rayları dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.

İç tasarımda ise dışarıdaki kadar özgünlük yer almıyor. Kabin, son nesil Corolla hatchback modelinin neredeyse aynısı diyebiliriz. Dijital gösterge paneli ve orta konsoldaki büyük ekran, kabindeki baskın karakterler arasında yer alıyor.

Corolla Cross 4460 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1620 mm yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine sahip. Aracın önünde MacPherson tipi, arkasında ise torsiyon-kiriş süspansiyonlar tercih edilmiş. 17  inç (215/60) ve 18 inç (225/50) jant seçenekleri de Corolla Cross’ta yer alıyor.

Tayland‘da satılacak modellerde hem benzinli hem hibrit üniteler yer alacak. Benzinli ünite 1.8 litre hacminde, 140 beygir güç ve 175 Nm tork değerleri barındırıyor. Hibrit ünite ise 98 beygir güç ve 142 Nm torka sahip benzinli motor ile  72 beygir güç ve 163 Nm tork değerine sahip elektrikli motordan oluşuyor.

Haberin başında dediğimiz gibi bu motor seçenekleri, Corolla Cross modeli Tayland için tanıtıldı. Global pazar için de mi bu seçenekler olacak henüz bilinmiyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku