Facebook, sistemlerini kötüye kullanan şirketlere karşı yasal işlemlerini artırmaya devam ediyor, bu kez sahte beğeni ve sosyal platformlarda uğraşan satıcılara karşı iki yeni dava başlatıyor.
İlginizi çekebilir: Facebook, otomatik dil çeviri araçlarını geliştirdi
İçindekiler
Facebook, davayla ilgili açıklamada bulundu
“Bugün, sahte etkileşim olarak bilinen Instagram hesaplarının beğenilerini ve takipçilerini yapay olarak artırmayı amaçlayan hizmetler sunan dört kişiye federal mahkemede ayrı davalar açtık. Boostgram.com ve Dubai merkezli instant-fans.com web siteleri.” İki site de tam olarak kulağa geldikleri gibi sosyal medyadaki varlığınızı yapay olarak şişirmek için ödeme yapabileceğiniz tehlikeli, sahte etkileşim pazarları. Boostgram web sitesindeki slogan, ‘Basit olmayın, harika olun’ diyor ve ziyaretçileri küçük bir fiyata ‘gerçek takipçiler’ ve katılım elde etmeye davet ediyor.
Özellikle yeni başladığınızda, çevrimiçi ortamda daha büyük bir varlık göstermek için hedef kitlenizi artırmak cazip gelebilir. Ancak maliyetler felaket olabilir ve genellikle riske veya verilen hasara değmez. Bunu göz önünde bulundurarak, Facebook’un bu sahte nişan satıcılarına baskı yapmaya devam ettiğini görmek güzel.
Platform geçtiğimiz yıllarda da bu konuyla savaştı
Mart 2019’da Facebook, sahte hesapların, beğenilerin ve takipçilerin satışı konusunda Çin merkezli bir şirketi mahkemeye verdi. Haziran 2020’de, Instagram’da sahte beğeniler ve yorumların dağıtılmasıyla ilgili olarak İspanyol merkezli ‘MGP25 Cyberint Services’ şirketine karşı dava açtığını duyurdu. Ağustos 2020’de , Instagram’da sahte beğeniler, yorumlar, görüşler ve takipçiler dağıtmak için otomasyon yazılımının kullanılması nedeniyle ‘Nakrutka‘ adlı bir şirkete dava açtı.
Yine de, ücretsiz beğeniler ve takipçiler sunan birçok şirket var. Ancak Facebook, uygulamayı yavaş yavaş artırıyor. Uygulamayı hem cezalandırmak hem de etkisiz hale getirmek için daha yaygın olarak bilinen sağlayıcıların bazılarını ele alıyor. Buna ek olarak , Facebook kullanıcılarını dolandırıcı reklamlarla kandıran birkaç işletmenin hesaplarını da devre dışı bıraktı. Platform e-ticarete girdikçe, platformlarından yararlanan dolandırıcılarla savaşmak gibi bir odak noktası olacak.