Facebook, ABD seçimleriyle ilgili süregelen gerginliği ve kafa karışıklığını yönetmeye çalışırken, reklam işleme sistemlerinde bir şeyler ters gitmiş gibi görünüyor. Ve bu, son 24 saat içinde pazarlamacılar için bazı büyük sıkıntılara neden oluyor.
İlginizi çekebilir: Facebook, durağan görüntülere hareket efektleri ekliyor
İçindekiler
Facebook reklam problemi ne zaman başladı?
Dün öğleden sonra (ABD saatiyle) platform, çok sayıda reklamverenin ‘hesaplarında reklam retleri gibi sorunlar yaşadığını’ kabul etti. Bu, sosyal medya yöneticilerinin sorunlarla başa çıkmak için çalıştığı Twitter’daki bir şikayet selinin ardından geldi. Bir analize göre, ‘Facebook reklam hesabı devre dışı bırakıldı’ için Google arama sorguları dün sadece birkaç saat içinde % 1050 artarak sorunun kapsamının altını çizdi.
Öyleyse problem neyden kaynaklandı? Henüz, bilmiyoruz, ancak sorunu kaydettikten kısa bir süre sonra, platform sorunu çözdüğünü ve birikimin kısa sürede temizleneceğini söyledi. Mevcut durum sayfasında listelenen notlar, o zamandan beri geri yüklenen bir ‘teknik soruna’ atıfta bulunuyor. Bu nedenle eldeki hatayla ilgili belirli bir bilgi yok. Ancak şimdi her şeyin yolunda olması gerektiğine dair güvence var. Facebook’tan hatanın nedeni hakkında daha fazla bilgi istedik ve bir yanıt alırsak bu gönderiyi güncelleyeceğiz.