Facebook, resimlerinize simüle edilmiş, video benzeri hareket ekleyen Haber Kaynağına gönderilen hareketsiz görüntüler için bazı yeni görsel efekt seçeneklerini test ediyor.
İlginizi çekebilir: Facebook, Arşivlenen Mesajlar bölümünü Messenger’a getiriyor
İçindekiler
Facebook hareket efekti nasıl çalışıyor?
Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşılan ekran görüntülerde özelliklerin nasıl kullanılacağı hakkında ipuçları mevcut. Yeni seçenekler, sabit görüntü yüklemeleriniz için iki set görsel efekt aracı sağlıyor. Bunlar, ‘Düzen’ :çok resimli gönderiler için farklı sunum stilleri sağlıyor (Facebook Temmuz’da yayına başladı). ‘Hareket’, ise resimlerinize temel hareket ekliyor.
Bir hareket seçeneği uyguladığınızda, video gibi yakınlaştıran veya odaklanan yeni bir görüntü türü oluşturur.
Facebook’un Hikayeler için Nisan ayında eklediği ve Facebook Hikayeleri çerçevelerinde aynı tür seçenekleri sunan ‘Canlandır’ seçeneğine benziyor. Facebook ayrıca Şubat ayında fotoğraf yüklemeleri için simüle edilmiş 3D’yi ekledi ve durağan resimlerinize başka bir hareketli öğe eklemenin başka bir yolunu sağladı. Mantık, kullanıcıların hareketsiz görüntülerin aksine video gibi hareketli içeriklerle daha fazla etkileşimde bulunmaları. Daha fazla insanın gönderi paylaşmasını ve daha fazla insanın gezinmesini sağlamak için Facebook’un daha dikkat çekici ve ilgi çekici araçlar sunması mantıklı.
Efektlerin kendileri oldukça basit, ve ayrıca marka Sayfalarının ürün görsellerinde ve diğer yüklemelerde dikkate alması için başka bir unsur da sağlayabilir. Özellikler ne yazık ki henüz tüm kullanıcılar tarafından kullanılamazlar. Bazı kullanıcıların yeni görsel araçlara erişimi var, ancak bunlar bu aşamada yaygın olarak kullanılamıyor gibi görünmekte. Facebook’tan kullanıma sunma konusunda onay vermesi isteniyor fakat henüz net bir geri dönüş sağlanmadı. Hareketsiz görüntü yüklemeleriniz için dikkate alınması gereken başka bir konu, feed’inize biraz daha fazla şey katabilir. Herhangi bir şekilde çığır açan veya oyunun kurallarını değiştiren bir şey değil, ancak etkileşimi artırmaya yardımcı olabilecek başka bir kullanışlı seçenek.