Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Haber

Facebook, Oculus Quest 2 VR başlığını piyasaya sürüyor

Facebook, Oculus Quest 2 VR başlığını piyasaya sürüyor
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

COVID-19 karantinaları sırasında sanal gerçekliğe olan ilgi, alternatif eğlence kaynakları arayan insanlarla birlikte artıyor. Bunu ikram eden Facebook, geçtiğimiz ay yeni bir Oculus VR başlığını yakında piyasaya süreceğini duyurdu – ve bugün, Oculus Quest 2 artık mağazalarda ve oculus.com üzerinden satışa sunuldu.


İlginizi çekebilir: Facebook, aşı karşıtı reklamlara savaş başlattı

reklam
MSI reklamı

Facebook, Oculus Quest 2 özellikleri nedir?

Chemical Brothers “Galvanize” 2005 yılında çıktı, ancak yine de yankı uyandırıyor. Yeni kulaklık, tümü kablosuz bir VR biriminde olmak üzere iyileştirilmiş performans ve gelişmiş çözünürlüğe sahip. Oculus Quest‘in ilk sürümü, şirketin en çok satan VR başlığı oldu ve bir dizi yeni özellik ve araçla gelen Facebook, mevcut ilgiden yararlanmaya ve sanal ortamlarda daha fazla insanın etkileşime girmesini sağlamaya hevesli. Üstelik bu sadece oyunla ilgili değil – Facebook ayrıca Ağustos ayında yeni ‘Horizon‘ sosyal VR deneyiminin beta sürümünü duyurdu ve bu, insanların sanal dünyada etkileşime girmesi için bir platform sağlayacak.

Facebook, Oculus Quest 2 VR başlığını piyasaya sürüyor

Facebook ayrıca, uzaktan çalışmaya geçiş göz önüne alındığında, ilerleyen teknoloji için önemli bir satış noktası olabilecek sanal gerçeklik içindeki yeni İşyeri özellikleri üzerinde çalışıyor. Belirtildiği gibi, VR bu yıl ilgide önemli bir artış gördü. Bu da Facebook’un bir sonraki seviye VR araçlarına daha fazla odaklanmasını sağladı. Quest 2′nin gelişmiş sistemi bu konuda daha fazla fırsatı kolaylaştıracak. Facebook, VR’nin sosyal ağların geleceği olacağına inandığını zaten belirtti. Bu, bir sonraki dönemin başlangıcı olabilir ve bu, nihayetinde yeni pazarlama ve sosyal yardım fırsatlarını da içerecektir. Trendin önünde olmanızı sağlamak için şimdi dikkat etmeye değer olabilir.

İlkokul ve ortaokul eğitimimi tamamladığım İstanbul'da doğdum. Lisede Yabancı Diller Departmanından mezun olduktan sonra, özel bir kurumda Japonca eğitimine başladım. 6 aylık Japonca eğitiminin ardından sadece kanji karakterlerine odaklanan 3 aylık bir eğitim daha aldım. Bu sırada, Anadolu Üniversitesi'nde 2 yıllık Turizm ve Seyahat Hizmetleri eğitimimi tamamladım. Mezuniyetimden sonra Japonca dilimi geliştirmek için Japonya'ya seyahat ettim. 4 aylık Japonya seyahatim sırasında bir Japon Budist Tapınağı'nda rahiplerle yaşayıp, Zen üzerine eğitim alma fırsatı yakaladım. Türkiye'ye dönüşümün ardından, İstanbul Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı üzerine lisans eğitimimi tamamladım.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Google

Youtube reklam almayan kanallara reklam koyacak

Youtube
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Youtube platformuna yenilikler gelmeye devam ediyor. Bu yeniliklerden bazıları daha önce de paylaştığımız gibi kullanıcıya yönelik geliştirmeler olsa da, bazıları ise ne kullanıcıların ne de video üreticilerinin memnun olacağı türden değiller. Platforma gelmesi beklenen son yeniliklerden birisi de bunlardan biri olacak gibi.

Google, Youtube üzerinden reklamlarla kazanılan kârın her yoldan artırılması kararını vermişe benziyor. Öyle ki bu duruma reklam almayan kanallar bile dahil olacak. 9to5Google tarafından paylaşılan bilgiye göre, Youtube Amerika Birleşik Devletleri platformunun hizmet şartlarına yeni bir madde eklendi. Bu maddeye göre şirket, kendisi reklam almamaya karar veren kanallara reklam koyma hakkını saklı tutacak. Böylelikle bu kanallara reklam koymak için kanal sahiplerine sorulmayacak. Üstelik Youtube, bu reklamlardan kazanılan parayı da kendine saklayacak. Söylediğimiz gibi bu durum şu anlık sadece Amerika Birleşik Devletleri için geçerli. Ancak bu durumun yavaş yavaş diğer ülkelere de yayılması oldukça muhtemel.

reklam
MSI reklamı

Koşulların geçerli olduğu üreticileri içeren “ortaklık” terimi, YouTube platformunda 1.000 aboneyi geçmiş ve son on iki ay için 4.000 saatlik içeriğe sahip olan kanalları kapsıyor. Bu şartlar, eğer üretici isterse, bir kanala reklam alabilmek için minimum koşullar olarak karşımıza çıkıyor. En azından öyleydi. Çünkü görünüşe göre artık Youtube, bütün kanalları bu “ortaklığa” dahil etmeye zorluyormuş gibi.

Her ne kadar Google’ın sağladığı bu imkan ile içeriklerini üretebiliyor olsalar bile, kendi istekleri dışında böyle bir şeyin yapılmasının bazı içerik üreticilerinin çeşitli nedenlerle başını ağrıtacağını ve onları haklı olarak memnun etmeyeceğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Samsung cihazlar için Android 11 güncellemesi

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Samsung kullanıcıları, Android cihazların çoğunun son birkaç aydır aldığı Android 11 güncellemesini bir türlü alamamaktan şikayetçiydi. Yeni gelen bilgiler ise Samsung cihazlar için Android 11 yükseltmesi hakkında kullanıcılara bazı fikirler veriyor.


İlginizi çekebilir: Google, Android 11’in pil ömrünü artıracak bir özellik deniyor

reklam
MSI reklamı

Samsung

Samsung listede hangi cihazlara yer veriyor?

Samsung Üyeleri adlı uygulama için yaptığı bir takvimde Samsung, Android 11 güncellemesiyle alakalı bilgiler paylaştı. Güncellemenin ne zaman gelebileceği ile alakalı genel bir görüş sunan liste, şimdilik sadece Mısır için bir geçerlilik taşıyor. Diğer ülkeler için güncellemenin gelme tarihi ise hala firma tarafından onaylanmayı bekliyor. Yine de bu liste Samsung akıllı cihazlarının Android 11 güncellemesi alma tarihlerini en azından tahmin edebilmek açısından önemli bilgiler barındırıyor. Paylaşılan bilgilere göre liste şöyle:

  • Aralık 2020: Galaxy S20, Galaxy S20 Plus ve Galaxy S20 Ultra
  • Ocak 2021: Galaxy S10, Galaxy S10 Plus, Galaxy S10 Lite, Galaxy Note 10, Galaxy Note 10 Plus, Galaxy Note 20, Galaxy Note 20 Ultra, Galaxy Z Flip ve Galaxy Z Fold 2
  • Şubat 2021: Galaxy Fold
  • Mart 2021: Galaxy M21, Galaxy M30s, Galaxy M31, Galaxy A51, Galaxy Note 10 Lite ve Galaxy Tab S7
  • Nisan 2021: Galaxy A50 ve Galaxy M51
  • Mayıs 2021: Galaxy A21s, Galaxy A31, Galaxy A70, Galaxy A71, Galaxy A80, Galaxy Tab S6 ve Galaxy Tab S6 Lite
  • Haziran 2021: Galaxy A01-Core, Galaxy A01, Galaxy A11, Galaxy M11 ve Galaxy Tab A
  • Temmuz 2021: Galaxy A30 ve Galaxy Tab S5e
  • Ağustos 2021: Galaxy A10, Galaxy A10s, Galaxy A20, Galaxy A20s, Galaxy A30s, Galaxy Tab A 10.1 ve Galaxy Tab Active Pro
  • Eylül 2021: Galaxy Tab A8 (2019)

Listeden çıkarabileceğimiz gibi Samsung’un son yıllardaki amiral gemisi diyebileceğimiz cihazlarının çoğu 2021’in ilk aylarında Android 11 güncellemesini almış olacaklar. Daha eski cihazlar için ise bu güncellemenin gelmesi pek olası

Bununla beraber, Android güncellemelerinin yere göre değişiklik gösterebileceğini ve bu nedenle de bu listedeki zamanlamalarda bazı oynamalar olabileceğini de unutmamak gerekiyor.

Devamını oku

Aksesuar

ZTE akıllı saati Watch Live’i duyurdu

ZTE
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Çin merkezli şirket ZTE, Watch Live isimli yeni akıllı saatini sergiledi. Cihaz tek şarj ile yirmi bir güne kadar kullanım sağlayacak.


İlginizi çekebilir: Ekran altı kameralı ZTE Axon 20 5G duyuruldu!

reklam
MSI reklamı

1,3 inçlik TFT türü dokunmatik bir ekran ile gelen ZTE Watch Live, 240×240 piksel bir çözünürlük sunacak. 40,6×24,6×10,8 milimetrelik ölçüleriyle akıllı saatin ağırlığı ise 35,7 gram.

Cihaz, piyasadaki diğer akıllı saatlerde de olduğu gibi, kandaki oksijen yoğunluğu ve kalp ritmini ölçebilmek için optik bir sensör barındırıyor. Aynı zamanda uyku düzenini belirleme kapasitesine de sahip olan saat, uyku kalitesiyle ilgili bilgiler sunabiliyor.

Watch Live, on iki farklı egzersiz modu içeriyor. Böylece kullanıcılarının aktivite devamlılığını sağlamalarına yardımcı oluyor. Bu aktivitelerin arasında ise başlıca bisiklet, koşu, zıplama ve yürüme geliyor. Bunun yanı sıra hareketsizlik uyarıcısıyla beraber gelen cihaz, kullanıcıyı belli bir süre sabit kalmasından sonra hareket etmesi için uyarıyor.

ZTE

Akıllı saat tek şarj ile on dört ila yirmi bir gün arasında bir pil ömrüne sahip. Aynı zamanda ZTE tarafından yapılan açıklamaya göre de sadece beş dakikalık bir şarj ile bir gün boyunca kullanım imkanı sağlıyor.

IP68 sertifikası ile gelecek olan cihaz toza ve suya dayanıklılığı da düşünülerek üretilmiş. Bununla beraber Bluetooth 4.2 bağlantısı sunuyor ve uyumlu bir telefona bağlanmasıyla mesaj ve arama bildirimlerini gösterebiliyor. Cihaz aynı zamanda kamera kontrolü için de kullanılabiliyor.

Çin dışında satışı ile alakalı bir şey belirtilmeyen cihaz, şu anda ön satışta. 3 Aralık’tan itibaren Çin’de ulaşılabilir olacak ve yaklaşık 31 Euro’ya denk gelen 249 Yuan’lık bir etiket ile karşımıza çıkacak.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler