Messenger ve Instagram Direct entegrasyonunun kısa süre önce duyurulmasının ardından, Facebook artık Messenger API‘sini de Instagram mesajlaşma desteğini içerecek şekilde güncelliyor ve bu da işletmelere mesajlaşma araçları aracılığıyla bir dizi yeni bağlantı fırsatı sağlıyor.
İlginizi çekebilir: Facebook haber merkezlerine gelen trafik engellendi
İçindekiler
Facebook Messenger, Instagram Direct’i de kapsıyor
Facebook tarafından açıklandığı gibi: “Yeni API özellikleri, işletmelerin Instagram mesajlaşmasını tercih ettikleri iş uygulamaları ve iş akışlarıyla entegre etmelerine olanak tanıyarak daha anlamlı sohbetler gerçekleştirmeye, müşteri memnuniyetini artırmaya ve satışları artırmaya yardımcı oluyor.” Messenger API’yi kullanmak, esasen işletmelerin Messenger altyapısının arkasında ek prosedürler ve süreçler oluşturmasına olanak sağlayarak Facebook’un mesajlaşma araçlarının daha gelişmiş kullanımını kolaylaştırır. Güncelleme, kuruluşların ve üçüncü taraf mesajlaşma sağlayıcılarının, iş mesajlaşma sürecinizde Instagram Direct’i en üst düzeye çıkarmak için yeni iş akışları oluşturmasını sağlayacaktır.
“İşletmelerin, Instagram mesajlaşmasının yanı sıra çekirdek iş sistemlerinden alınan bilgileri kullanması mümkün olacak. Bu da daha iyi iş sonuçları sağlayan daha fazla kişisel konuşmaya olanak tanıyacak. Örneğin, bir CRM sistemiyle entegre olan işletmeler, acentelere müşteri sadakatinin bütünsel bir görünümünü verebilir. Bu güncelleme ayrıca işletmelerin daha ilgi çekici ve bağlantılı müşteri deneyimleri oluşturabilmesi için Facebook Mağazalarının mesajlaşma özelliklerini Messenger API’ye getirecek. “Güncelleme aynı zamanda ilk kez Instagram Direct yanıtlarının otomasyonunu da sağlayacak. Ve bu da fiziksel olarak yanıt veremediğiniz zamanlarda bile potansiyel müşterilerle etkileşim kurmanın başka bir yolunu sağlıyor. Instagram fırsatlarını en üst düzeye çıkarmak isteyen markalar için büyük bir güncelleme olabilir. Facebook’a göre veriler, bu fırsatların hızla büyüdüğünü gösteriyor:
“Geçen yıl Messenger ve Instagram’da insanlar ve işletmeler arasındaki toplam günlük konuşma % 40’ın üzerinde büyüdü. İşletmeler için, Instagram mesajlaşmasında insanlarla anlamlı etkileşimler kurarak satışları artırma ve müşteri memnuniyetini artırma fırsatı çok büyük.” Bu daha gelişmiş bir seçenek, ancak belirtildiği gibi, API güncellemesi, üçüncü taraf sağlayıcıların Instagram Direct için yeni otomasyon akışları oluşturmasına olanak tanıyacaktır. Bu durum da yeni süreçleri Instagram mesajlaşmanıza entegre etmenin ve anında yanıt vermenin kolay bir yolu olabilir.