Facebook, sadece komşularınızla iletişim kurabileceğiniz ve genel olarak komşuluk ilişkilerinize odaklanacak Neighbourhood adlı yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Bu alanda, bulunduğunuz lokasyona göre yerel gruplar oluşturabilecek ve komşularınızla iletişim halinde olabileceksiniz.
İlginizi çekebilir: Facebook, takipçi ve beğeni satan şirketlere karşı yasal işlem başlattı
Daha önce üniversite öğrencileri için Kampüs servisini başlatan Facebook, bugünlerde Neighbourhood adlı yepyeni bir özellik test ediyor. Bunu aslında bir nevi mini sosyal ağ gibi de düşünebilirsiniz. Zira Facebook yetkilileri, Neighbourhood özelliğini platformda sadece komşulara özel bir alan olarak tanımlıyor. O kadar özel ki, reklamlar bile “daha alakalı” olacak.
İçindekiler
Facebook Neighbourhood, böyle görünüyor
Neighbourhood’da kullanıcılar, komşularıyla sınırlı bilgileri paylaşabilmelerini sağlayan özel profiller oluşturabilirken, Facebook da kayıtlı kişilerden topladığı ayrıntılı konum verilerini kullanarak, insanlara “daha alakalı” reklamlar sunacağını ifade ediyor.
Facebook’un şu anda test edilmekte olan yeni özelliğinin ekran görüntüleri, sosyal medya danışmanı Matt Navarra tarafından salı günü Twitter’da paylaşıldı. Görüntülerde, kullanıcıların adreslerini girip benzersiz bir “mahalle profili” tamamlayabilecekleri Facebook Neighbourhood özelliğinin tanıtımı gösteriliyor. Bu arada bir Facebook sözcüsü, Bloomberg’e verdiği demeçte şirketin özelliği şu an yalnızca Kanada’nın Calgary kendinde test ettiğini açıkladı.
Ancak test başarılı olursa Facebook’un bu özelliği daha geniş bir alana yayması muhtemel. Facebook sözcüsü, açıklamasının devamında şunları ilave etti: “İnsanlar her zamankinden daha fazla, yerel topluluklarına katılmak için Facebook’u kullanıyor. Bunu yapmayı kolaylaştırmaya yardımcı olmak adına, Facebook’ta insanların komşularıyla bağlantı kurmaları için özel bir alan olan Neighbourhood’u sınırlı bir test süreciyle başlatıyoruz.”
Aslına bakacak olursak başka bir yerel sosyal ağ olan Nextdoor, bu modelin uygulanabilirliğini kanıtladı. Öyle ki Nextdoor, şu anda 4 milyar ila 5 milyar dolar arasında bir değerleme ile halka arz arıyor. Neighbourhood özelliğiyle Facebook, platform içerisindeki küçük topluluklara doğru el atmaya yavaş yavaş başlıyor. Zaten son yıllarda şirket, özel ve genel gruplara daha fazla önem vermeye başlamıştı.