Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Sosyal Medya

Facebook, komşulara odaklı bir özellik geliştiriyor: Neighbourhood

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Facebook, sadece komşularınızla iletişim kurabileceğiniz ve genel olarak komşuluk ilişkilerinize odaklanacak Neighbourhood adlı yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Bu alanda, bulunduğunuz lokasyona göre yerel gruplar oluşturabilecek ve komşularınızla iletişim halinde olabileceksiniz.


İlginizi çekebilir: Facebook, takipçi ve beğeni satan şirketlere karşı yasal işlem başlattı

reklam
MSI reklamı

Daha önce üniversite öğrencileri için Kampüs servisini başlatan Facebook, bugünlerde Neighbourhood adlı yepyeni bir özellik test ediyor. Bunu aslında bir nevi mini sosyal ağ gibi de düşünebilirsiniz. Zira Facebook yetkilileri, Neighbourhood özelliğini platformda sadece komşulara özel bir alan olarak tanımlıyor. O kadar özel ki, reklamlar bile “daha alakalı” olacak.

Facebook Neighbourhood, böyle görünüyor

Neighbourhood’da kullanıcılar, komşularıyla sınırlı bilgileri paylaşabilmelerini sağlayan özel profiller oluşturabilirken, Facebook da kayıtlı kişilerden topladığı ayrıntılı konum verilerini kullanarak, insanlara “daha alakalı” reklamlar sunacağını ifade ediyor.

Facebook’un şu anda test edilmekte olan yeni özelliğinin ekran görüntüleri, sosyal medya danışmanı Matt Navarra tarafından salı günü Twitter’da paylaşıldı. Görüntülerde, kullanıcıların adreslerini girip benzersiz bir “mahalle profili” tamamlayabilecekleri Facebook Neighbourhood özelliğinin tanıtımı gösteriliyor. Bu arada bir Facebook sözcüsü, Bloomberg’e verdiği demeçte şirketin özelliği şu an yalnızca Kanada’nın Calgary kendinde test ettiğini açıkladı.

Ancak test başarılı olursa Facebook’un bu özelliği daha geniş bir alana yayması muhtemel. Facebook sözcüsü, açıklamasının devamında şunları ilave etti: “İnsanlar her zamankinden daha fazla, yerel topluluklarına katılmak için Facebook’u kullanıyor. Bunu yapmayı kolaylaştırmaya yardımcı olmak adına, Facebook’ta insanların komşularıyla bağlantı kurmaları için özel bir alan olan Neighbourhood’u sınırlı bir test süreciyle başlatıyoruz.”

Aslına bakacak olursak başka bir yerel sosyal ağ olan Nextdoor, bu modelin uygulanabilirliğini kanıtladı. Öyle ki Nextdoor, şu anda 4 milyar ila 5 milyar dolar arasında bir değerleme ile halka arz arıyor. Neighbourhood özelliğiyle Facebook, platform içerisindeki küçük topluluklara doğru el atmaya yavaş yavaş başlıyor. Zaten son yıllarda şirket, özel ve genel gruplara daha fazla önem vermeye başlamıştı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

Reddit, günlük 52 milyon aktif kullanıcı gördüğünü bildirdi

Reddit, günlük 52 milyon aktif kullanıcı gördüğünü bildirdi
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Reddit, Ekim 2020’de günlük ortalama 52 milyon aktif kullanıcı olduğunu ve aktif katılımda bir önceki yıla göre % 44 artış olduğunu bildirdi.


İlginizi çekebilir: TikTok’un ardından Reddit ve LinkedIn’de güvenlik açığı tespit edildi!

reklam
MSI reklamı

Reddit büyüme sağlıyor

Reddit, günlük aktif kullanımı ilk kez bildirdi. Geçen Aralık ayında platform, aylık 430 milyon aktif kullanıcıya ulaştığını söylemişti. Yıllık olarak ise % 30 artış elde etti. Bununla birlikte, platformun günlük aktif kullanıcı sayısı ise farklı bir karşılaştırma sağlıyor. Reddit aktif kullanıcı sayısı yüksek olmasına rağmen alanında hala geride. Facebook 1,8 milyar günlük etkinlikte öne çıkıyor. Ancak platform büyüyor ve 52 milyon aktif, yoğun kullanıcı, özellikle platformdaki birçok niş topluluğu göz önünde bulundurduğunuzda oldukça önemli.

Reddit, günlük 52 milyon aktif kullanıcı gördüğünü bildirdi

Aslında, Reddit için önemli bir güç, mevcut toplulukların genişliği. Herhangi bir konuda düşünceniz ya da sorunuz varsa platormda mutlaka onunla ilgili yazılar bulabilirsiniz. Ve bu topluluklardaki üyeler, uygulama üzerindeki mpanyalarınızla belirli pazarlara ulaşmak için fırsat sağlayan önemli etkileşimlerdir. The Wall Street Journal’ın bildirdiğine göre, bu durum reklamverenlerin ilgisini çekiyor: “Şirketin reklam geliri 2019’da 100 milyon doları aştı ve bu yıl % 70’den fazla artma yolunda.”

Platform, diğer platformlara kıyasla çok ilgi çekmiyor olabilir. Ancak uygulama reklamlarında açıkça bir fırsat seviyesi var. Şirket platformunu temizlemek ve daha reklamveren dostu bir ortam sağlamak için çalışırken, 2021‘de incelemeye değer olabilir. Sosyal yardım seçeneklernizi düşünürken Reddit’e de göz atmakta fayda var.

Devamını oku

Haber

Facebook, işletmeler için yeni bir web site başlattı

Facebook, İşletmelerin Sosyal Etkilerini Geliştirmelerine Yardımcı Olmak İçin Yeni Web Sitesini Başlattı
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Facebook, işletmelerin sosyal etkilerini ilerletmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış bir dizi kaynak ve araç içeren yeni bir web sitesi başlattı.


İlginizi çekebilir: Facebook, otomatik mesajlaşma platformu Kustomer ile anlaştı

reklam
MSI reklamı

Facebook tarafından açıklandığı gibi:

“Yeni sosyal fayda web sitemizi, işletmelerin amaçlarına ulaşmalarına ve dünyayı değiştirmelerine yardımcı olmak için tasarladık. Bilgi ve ilhamdan programlara ve kaynaklara kadar, işletmenizin nasıl bir etki yaratabileceğini öğrenmek için bu siteyi kullanabilirsiniz.”

Facebook, İşletmelerin Sosyal Etkilerini Geliştirmelerine Yardımcı Olmak İçin Yeni Web Sitesini Başlattı

Gerçekten de Facebook, daha geniş kapsamlı şirket misyonunun “insanlara topluluk oluşturma ve dünyayı birbirine yakınlaştırma gücü vermek” olduğunu belirtiyor. Kararları göz önüne alındığında bu yenilik, şirketin itici gücü gibi görünmüyor, ancak görünüşte bu Facebook’un temel misyonu ve bu yeni sosyal fayda web sitesi bununla uyumlu. Mini site, bir bağış toplama etkinliğine nasıl başlayacağınıza, işletmeniz aracılığıyla bir amaca nasıl bağış yapılacağına ilişkin notlar içeriyor. Ve olumlu bir etki yaratan çeşitli markaların vaka çalışmalarını sunuyor.

Bu tür girişimler oldukça önemli. Araştırmaya göre, genç tüketicilerin çoğunluğunun sosyal amaçlara açıkça destek veren ve dünya üzerinde bir etki yaratmaya çalışan markaları destekleme olasılığı daha yüksek. Bu tür bir destek, marka mesajınızı ve patronajınızı artırmanıza yardımcı olurken, aynı zamanda sizin için önemli olan ve birçok açıdan kazanmaya yönelik girişimleri güçlendirmenize de olanak tanıyor. Facebook’un yeni mini sitesi, bunun nasıl yapılacağına dair daha fazla fikir veriyor . Yeni İşletmeler için Sosyal Fayda sitesine buradan göz atabilirsiniz.

Devamını oku

Google

YouTube, 2020’nin en popüler içeriklerini açıkladı

YouTube, 2020'nin en popüler içeriklerini açıkladı
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Yılın bitimine bir ay kala birçok dijital platform, 2020 yılının enlerini açıklamaya başladı. Dünyanın en popüler video izleme platformu olan ve her sene bu listeleri hazırlayan ve duyuran YouTube, 2020’nin en popüler içeriklerini ve içerik üreticilerini açıkladı.


İlginizi çekebilir: Spotify, 2020’de Türkiye ve dünyada en çok dinlenenleri açıkladı!

reklam
MSI reklamı

2020’nin en popüler YouTube içerikleri ve içerik üreticileri

2020’nin en popüler videoları:

  1. 8:46 – Dave Chappelle – Netflix is a Joke
  2. Building the Perfect Squirrel Proof Bird Feeder – Mark Rober
  3. We Broke Up. – jeffrreestar
  4. $250,000 Influencer Rock, Paper, Scissors Tournament – MrBeast
  5. I’m Coming Out. – NikkieTutorials
  6. Minecraft Speedrunner VS 3 Hunters GRAND FINALE – Dream
  7. Ricky Gervais’ Monologue – 2020 Golden Globes – NBC
  8. Quarantine Stereotypes – Dude Perfect
  9. Some Good News with John Krasinski Ep. 1 – SomeGoodNews
  10. We Can’t Believe This Happened – David Dobrik

2020 yılının en çok büyüyen içerik üreticileri:

  1. Dream (13.5 milyon abone)
  2. Tiko (5.3 milyon abone)
  3. Chloe Ting (16.2 milyon abone)
  4. EddieVR (4.93 milyon abone)
  5. charli d’amelio (8.58 milyon abone)
  6. Dixie D’Amelio (6.77 milyon abone)
  7. GeorgeNotFound (4.52 milyon abone)
  8. SomeGoodNews (2.56 milyon abone)
  9. Hyram (4 Million milyon abone)
  10. Bailey Sarian (3.21 milyon abone)

2020 yılının en popüler içerik üreticileri:

  1. MrBeast (46.9 milyon abone)
  2. Dream (13.5 milyon abone)
  3. ZHC (17.6 milyon abone)
  4. SSSniperwolf (23.3 milyon abone)
  5. Tiko (5.3 milyon abone)
  6. Chloe Ting (16.2 milyon abone)
  7. JoshDub (8.28 milyon abone)
  8. LazarBeam (17.3 milyon abone)
  9. EddieVR (4.93 milyon abone)
  10. The Royalty Family (10.8 milyon abone)

2020 yılının en çok izlenen müzik videoları:

  1. Future – Life Is Good (Official Music Video) ft. Drake
  2. 6IX9INE- GOOBA (Official Music Video)
  3. Lil Baby x 42 Dugg – We Paid (Official Video)
  4. NLE Choppa – Walk Em Down feat. Roddy Ricch (Official Music Video)
  5. Cardi B – WAP feat. Megan Thee Stallion [Official Music Video]
  6. DaBaby – ROCKSTAR FT RODDY RICCH [Audio]
  7. Roddy Ricch – The Box [Official Music Video]
  8. YoungBoy Never Broke Again – Lil Top [Official Music Video]
  9. Drake – Laugh Now Cry Later (Official Music Video) ft. Lil Durk
  10. Lil Baby – The Bigger Picture (Official Music Video)

 

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler