Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook, Haber Kaynağı için yeni sıralama seçeneklerini sunuyor

facebook haber akışı

Facebook, Android uygulamasında Haber Kaynağı için yepyeni sıralama seçeneklerini bugünden itibaren bazı Android kullanıcılarına sunmaya başladı. Daha önce kronolojik olarak sıralanan Haber Kaynağı’nı yeni güncellemeden sonra, gördüğünüz tüm gönderilere göre veya en yeni gönderilere göre sıralayabileceksiniz.


İlginizi çekebilir: OnePlus 8T, Facebook uygulamasını ön yüklü olarak içermeyecek

reklam
MSI reklamı

Dünya nüfusunun kabaca üçte biriyle yaklaşık 2,5 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip olan Facebook’un üyelerinin büyük kısmını mobil kullanıcılar oluşturuyor. Haliyle her bir kullanıcının ana sayfa akışı istem dışı da olsa zamanla karmakarışık bir hal alabiliyor.

İşte bu karışıklığı ortadan kaldırmak isteyen Facebook geliştiricileri, kullanıcıların Haber Kaynağı tarafında gördüğü paylaşımları yönetebilmelerine imkan verecek iki yeniliği hayata geçirmeye başladı.

Facebook Haber Kaynağı için yeni sıralama seçenekleri

Facebook Haber Kaynağı

Bugünden itibaren Android kullanıcılarına sunulmaya başlanan yeni güncellemeyle artık gönderileri En Yeni, En Alakalı ve Gördüklerin’e göre sıralayabileceksiniz. En Yeni seçeneği gönderileri kronolojik olarak sıralamanızı sağlarken, En Alakalı ise zaten şu anda da halihazırda varsayılan olarak kullandığımız sistemin aynısı. Gördüklerin ise Haber Kaynağı’nda önceden gördüğünüz tüm gönderileri aynı şekilde kronolojik olarak sıralayabilmenize imkan verecek.

Facebook uygulamasına gelen yeni Haber Kaynağı seçenekleri ilk olarak şubat ayında tersine mühendislik uzmanı Jane Manchun Wong tarafından tespit edilmişti. Hatta Facebook yetkilisi Alexandru Voica da yeni değişikliği o zamandan itibaren test etmeye başladıklarını onaylamıştı.

Anlaşılan Facebook test aşamalarında sona yaklaşmış olacak ki, Ekim 2020 itibariyle yeni sıralama seçenekleri bazı Android kullanıcılarına sunulmaya başlandı. Güncellemenin size de ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmek için Google Play Store üzerinden Facebook uygulamanızı güncelleyebilirsiniz.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil

Instagram, uygulama kısayollarını kullanıma açmaya başladı

Yazan:

Instagram uygulama kısayolları

Sosyal medya platformu Instagram, insanların mesaj gönderme, kamerayı başlatma gibi işlevleri hızlı bir şekilde yapabilmeleri için uygulama kısayollarını yayınladı. Instagram’ın kısayolları aslına bakarsanız yeni değil, ilk olarak 2019’da test sürecinde olduğunu görmüştük ancak telefonlarımıza ulaşması bugüne kadar uzadı.


İlginizi çekebilir: Snapchat ve Tiktok, Instagram’ı geride bıraktı

reklam
MSI reklamı

Android işletim sistemli telefonlar, 2016’dan beri uygulama kısayollarını destekliyor. Bir Android kullanıcısının hayatını küçümsenemeyecek kadar kolaylaştıran bu kısayollar bizzat Google tarafından desteklenmesine rağmen hala bazı popüler uygulamalar kendi kısayollarını yayınlamadı. Instagram tarafında ise Ekim 2019’da nihayet uygulama kısayollarının sunulacağı ortaya çıkmış, ancak hayata bir türlü geçmemişti.

Geç de olsa artık Instagram’ın kamerasına hızlıca erişebilir, yeni gönderi oluşturabilir, hareketlerinizi görüntüleyebilir ve direkt mesajları tek tuşla açabilirsiniz. Bunu yapmak için ekrandaki Instagram uygulamasına dokunup basılı tutmanız gerekiyor, akabinde karşınıza gelen listeden o an yapmak istediğiniz eylemi seçebilirsiniz.

Kısayollar sayesinde sürekli Instagram uygulamasını açmanıza gerek kalmayacak

Hatta isterseniz her seferinde Instagram ikonuna dokunmak yerine, sık kullandığınız bir kısayola basılı tutarak onu doğrudan ana ekrana da ekleyebilirsiniz. Böylelikle örneğin Direct kısayolunu ana ekrana yerleştirip, sadece DM ile işiniz olduğu durumlarda Direct’e tıklayarak hemen mesajlara atlayabilirsiniz.

Esasında Instagram, uygulama kısayollarını aylardır test ettiği için sizde bu özellik uzun süredir var olabilir. Sosyal medya devi bu haftadan itibaren kısayolları test sürecinden çıkarıp çok daha fazla kullanıcının hizmetine sundu, bu bağlamda artık herkes kısayollara erişebiliyor.

Instagram’ın karmaşık UX tasarımından dolayı, aradığınız bir özelliği bulana kadar bazen akla karayı seçiyorsanız işte bu kısayollar hayatınızı önemli ölçüde kolaylaştıracak.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter, reklam yöneticisinde tweet oluşturmayı güncelliyor

Twitter Reklam Yöneticisinde Tweet Oluşturma Süreci'ni güncelliyor

Twitter, Reklam Yöneticisinin Tweet Oluşturucu öğesi için, kampanyanızı başlatmadan önce istenen Tweetinizin nasıl görüneceğini görmenizi kolaylaştıran yeni bir güncelleme başlattı. Küçük ama yararlı olacak bir güncelleme.


İlginizi çekebilir: Twitter Android’de ‘Önerilen Takip’ listesini güncelliyor

reklam
MSI reklamı

Twitter, platformunu güncellemeye devam ediyor

Artık Reklam Yöneticisi’nde reklamınız için yeni bir Tweet oluşturmaya gittiğinizde, sizi değişiklikler konusunda uyaran yeni bir açılır pencere gösterilecek.Güncellenen düzen, tweet oluşturmanız için ekranda daha fazla alan sağlıyor ve tweet’inizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda nasıl görüneceğini gösteriyor.

Twitter Reklam Yöneticisinde Tweet Oluşturma Süreci'ni güncelliyor
Önizlemeler siz her bir öğeyi değiştirdikçe güncelleniyor, ayrıca artık ekranın üst kısmındaki ‘Başka bir tane oluştur’ kutusunu işaretleyerek belirli öğelere ince ayar yapmak için tweetinizi daha kolay çoğaltabilirsiniz. Güncelleme, değişiklikle ilgili bilgileri Twitter’da paylaşan sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından açıklandı. Çığır açan olmasa ve benzer işlevleri kopyalayan başka araçlar olsa da, Reklam Yöneticisi‘nde kampanya oluşturmayı kolaylaştırır.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter, konu listeleri Tweet ve DM’lerde paylaşılabilecek

Twitter Artık Kullanıcıların Konu Listelerini Tweetlerde ve DM'lerde Paylaşmasını Sağlayacak

Twitter, kullanıcılara konu listelerini tweet’lerde, DM’lerde ve hatta uygulama dışında paylaşma seçeneği sunarak tweet keşfini artırmanın başka bir yolunu ekliyor.


İlginizi çekebilir: Twitter, direkt mesaj özelliğini susturuyor

reklam
MSI reklamı

Twitter kullanımını arttırmak için özellikler ekliyor

Platform, kullanıcıların – özellikle yenilerinin – kendileriyle en alakalı içeriği bulmasına yardımcı olmak için geçen yıl Kasım ayında belirli konuları takip etme seçeneğini ekledi. Konular ile, kimi takip edeceğinizi bilmeseniz bile, ilginizi çeken temel konuları bulabilir, bu da tweet etkileşimini artırmaya yardımcı olabilir ve sizi daha özel ilgi alanlarına yönlendirebilir.

Twitter Artık Kullanıcıların Konu Listelerini Tweetlerde ve DM'lerde Paylaşmasını Sağlayacak

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, şu anda bir Konu listesini paylaştığınızda, genel bir küçük resimle birlikte geliyor. Ancak uygulama, Listelerde olduğu gibi gelecekte bunu güncelleyebilir. Platform, kullanıcılara Mayıs ayında özel liste başlıkları ekleme seçeneği sunarak başka bir kişiselleştirme seçeneği ekledi. Daha sonra Haziran ayında liste aramasını sunarak insanlara alakalı içeriği bulmanın başka bir yolunu sundu. Keşif, platformun anlaşılmasını kolaylaştırmanın bir yolu olarak platform için önemli bir odak noktası olmuştur. Özellikle yeni kullanıcılarının yaygın bir eleştirisi, Twitter’ın son birkaç yıldır çözmeye çalıştığı platformda gezinmenin kolay olmaması ve çeşitli süreçleri basitleştirmesi üzerineydi. Paylaşılabilir Konular, bu cepheye başka bir unsur ekliyor. Konuların farkındalığını artırmaya yardımcı olacak ve kullanımın artması açsından daha ilgi çekici olacak

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler