Sosyal medya

Haber

Dünyada ve ülkemizde hangi internet tarayıcıları tercih ediliyor?

İstatistik firması Statcounter, hem mobil hem de masaüstü cihazlar için, küresel ve bölgesel olarak en çok kullanılan internet tarayıcıları verilerini raporladı. Yayınlanan verilerde Google Chrome’un ezici bir üstünlükle rakiplerine fark attığını görüyoruz.

Masaüstü kullanım istatistikleri;

Rapora göre, Chrome tarayıcısı şaşırtıcı bir biçimde, küresel masaüstü cihaz kullanım payının %69,89’unu kapsıyor. Chrome’u %9,53 ile Mozilla Firefox, ardından %6,96 pazar payı ile Safari takip etmekte. Microsoft’un, Internet Explorer ve Edge tarayıcıları, listede ilk 5 içinde yer alarak %4,77 ve %4,52’lik bir kısmı kapsıyor. Yakınlarda oyuncular için özel olarak yayınladığı Opera GX sürümüne rağmen, Opera ise masaüstü pazar payından kendine sadece %2,49’luk bir pay bularak, 6. sırada yer alıyor.

İlginizi çekebilir: Spotify toplam kullanıcı sayısını açıkladı!

Mobil kullanım istatistikleri;

Mobil tarayıcılarda da yine %60,26’lık payıyla Google Chrome liderliği üstleniyor. Apple’ın Safari tarayıcısı ise pazarın %20,9’luk kısmını kaplayarak 2. sırada kendine yer ediniyor. Listenin geri kalanında ise sırasıyla, Samsung Browser, Uc Browser ve Opera yer alıyor.

Ülkemiz için internet tarayıcıları istatistikleri

Masaüstü cihazlar;

Ülkemizde de masaüstü cihaz verilerine göre, ciddi bir kullanıcı sayısına sahip olan Google Chrome, yine ezici bir üstünlük sağlayarak %81,72 gibi bir pazar payıyla kendinden bahsettiriyor. Chrome’un ardından minik farklarla sırasıyla, Opera, Mozilla Firefox, Internet Explorer ve Safari geliyor.

Mobil cihazlar;

Mobilde ise durumlar ufakta olsa değişmekte, %70,82 gibi bir payla Chrome’un yine liderliğini sürdürdüğü tabloya göre, ikinci sırada %14,18 ile Safari yer almakta. Listenin geri kalanında sırasıyla, Samsung Tarayıcı, Opera ve Yandex Browser yer alıyor. Verilerden anlaşılabildiği kadarıyla kullanım alışkanlıkları ülkemizde kalıcılık kazanıyor, Apple cihazlara sahip bireyler, firmanın kendi tarayıcısını kullanmak yerine Google’ın Chrome tarayıcısını tercih ediyor gibi görünüyor.

1 yorum

1 yorum

  1. Pingback: Dünyada ve ülkemizde hangi internet tarayıcıları tercih ediliyor? – webdizaynet

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giyilebilir Teknoloji

Redmi Band akıllı bileklik, uygun fiyatıyla geliyor!

Xiaomi’nin alt markası konumundaki Redmi, kendi ekosistemini yaratma konusunda hızlı adımlar atıyor. Markanın bugün tanıtacağı ilk akıllı bileklik modeli Redmi Band, uygun fiyatıyla dikkatleri üzerine toplayacak!


İlginizi çekebilir: Sony, WF-XB700 ve WH-CH710N kulaklıklarını piyasaya sürdü!


Redmi Band, Mi Band serisine uygun fiyatlı bir alternatif olacak!

Şimdiye kadar hakkında birkaç sertifika bilgisi dışında detay görmediğimiz akıllı bileklik, sürpriz bir şekilde sızdırılan tanıtım afişiyle ortaya çıktı. Sızdırılan tanıtım afişinde net şekilde görülen Redmi Band, kare formdaki gövdesi ve 4 kordon rengi seçeneği ile dikkat çekiyor. Bunun yanı sıra silikon kordonların siyah, mavi, kırmızı ve yeşil renk seçenekleri haricinde mıknatıslı bir bağlantıya sahip olduğu görülüyor.

redmi band

Akıllı bilekliğin teknik özellik tarafında ise hala net bir bilgi bulunmuyor. Tahminlere göre 0.9 inçlik OLED ekrana sahip olacağı belirtilen Redmi Band, kalp atış hızı ve uyku takibi özelliklerini bünyesinde barındıracak. Cihazın dokunmatik arayüzünde titreşimli alarm, müzik kontrolü ve hava durumu bilgilendirmesi de yer alacak. Ayrıca Mi Pay servisiyle uyumlu NFC özelliği ise akıllı bileklik modelinin dikkat çeken özellikleri arasında bulunacak.

Türkiye saatiyle saat 09:00’daki “Xiaomi Smart Inn” konferansında görücüye çıkacak olan bileklik, Mi Band serisinin ucuz bir alternatifi gibi görünüyor. 20 dolar bandında fiyat etiketine sahip olması beklenen bilekliğin Realme Band ve Honor Band 5 gibi rakipleriyle nasıl rekabet edeceği ise merakla bekleniyor.

Devamını oku

Aksesuar

Sony, WF-XB700 ve WH-CH710N kulaklıklarını piyasaya sürdü!

Sony

Sony, WF-XB700 ve WH-CH710N olmak üzere iki yeni Bluetooth kulaklığını piyasaya sürdü. WF-XB700 kulak içi, WH-CH710N ise kulak üstü bir tasarıma sahip.


İlginizi çekebilir: Huawei P40 Pro, 128 puan ile DxOMark’ın zirvesine yerleşti!


Sony bu kulaklıkları hangi özelliklerle tanıttı?

WF-XB700 kulak içi kulaklığı, Sony’nin Extra Bass serisine ait bir ürün olarak tanıtıldı. Cihaz, Sony’nin amiral gemisi kulaklığı WF-1000XM3’e benzer bir kulaklık tasarımına sahip. Sony WF-XB700, IPX4 sertifikasına yani tere ve su sıçramalarına karşı koruması ile geliyor. Kulaklığın egzersiz yaparken sabit durmasını sağlayacak kanatçıklara ise bu cihazda yer verilmemiş. Cihazda WF-1000XM3’ün aksine aktif gürültü iptali bulunmuyor. Ayrıca dokunuş desteği bu cihazda bulunmuyor. Onun yerine fiziksel butonlar tercih edilmiş.

Sony

Sony WF-XB700, şarj kutusuyla birlikte WF-1000XM3’ün 24 saatlik pil ömrünün aksine yaklaşık 18 saatlik pil ömrüne sahip. Ancak kutusu olmadan ise WF-1000XM3 6 saat dayanırken, WF-XB700 9 saat dayanabiliyor. Yani iki cihazın birbirine karşı artı ve eksileri mevcut. WF-XB700, 130$ fiyattan satışa sunulacak ve siyah, mavi renk seçenekleri bulunacak.

Sony WH-CH710N ise çift mikrofon yardımı ile gelişmiş gürültü engelleme özelliğine sahip. WH-CH700N yani cihazın eski versiyonundaki gürültü engelleme yeterli gelmiyordu umarız bu sürümde bu soruna çözüm bulunmuştur. Yeni modelde aynı eskisi gibi 35 saatlik pil ömrüne sahip olacak. Tasarım ise diğer Sony kulaklıklara benzer bir şekilde biraz yenilendi. WH-CH710N‘nin fiyatı ise 200$ olacak ve siyah, beyaz, mavi renk seçenekleri bulunacak.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

YouTube, “Shorts” ile TikTok’a rakip olabilir

YouTube Shorts

YouTube, kısa süreli ve müzik içerikli videolar için “Shorts” özelliği üzerinde çalışıyor. Şirket, kullanıcılarının platformunda kalmasını sağlamak için yeni adımlar atmaya hazır.

The Information’ın haberine göre YouTube, TikTok’a benzer bir müzikli kısa video özelliği üzerinde çalışıyor. Şirketin bu hamlesiyle, rakibine kaptırdığı kullanıcı sayısını azaltmayı hedeflediği tahmin ediliyor.

İlginizi çekebilir: Steam’de karantina döneminin indirimleri ve oyun tavsiyeleri

YouTube Shorts

Google, YouTube’un Android ve iOS işletim sistemlerindeki mobil uygulamalarına Shorts isimli bir özelliği ekleyerek kullanıcılarına TikTok’a benzer bir müzikli kısa video hazırlama imkanı sunacak. Söz konusu kısa videolar, aynı TikTok’ta olduğu gibi sıralanacak. Şirket, bu videolarda YouTube’un içerisindeki geniş müzik yelpazesinin de kullanılmasına imkan tanıyacak.

Büyük ilgi görmesi beklenen YouTube Shorts özelliğinin, yıl sonuna kadar platforma eklenmesi bekleniyor. Ancak YouTube sözcüsü ise yeni özellik ile ilgili daha fazla bilgi istenmesine cevap olarak: “Söylentiler veya spekülasyonlar hakkında yorum yapmıyoruz” ifadelerini kullandı.

YouTube Shorts

Bu tarz platformlarda, rakiplerinde bulunan ve kullanıcılar tarafından beğenilen özellikleri kendilerine de ekleme özelliği ilk defa görülmüyor. Dünyanın en büyük video platformu olan YouTube, daha önce de Snapchat’in ve Instagram’ın “Hikayeler” özelliğini de bünyesine eklemiş ve rakip sosyal platformlardaki  özellikleri bünyesine katma gibi hamleler yapmıştı.

Aynı şekilde TikTok‘un da bir süre önce, birçok şarkının hızla tanınmasını ve yayılmasını sağladığından, kendi müzik uygulamasını çıkaracağı söylenmişti. YouTube’un bu girişimle kısa süreli ve müzikli videolar içeren TikTok’un yerini alıp alamayacağı ise merak konusu.

Devamını oku