Ducati sızdırılmış olan ilk elektrikli motosikletinin teknik detaylarını açıkladı. Süper spor modeli yarış pisti için geliştiriliyor, ancak sokaklara odaklanan gelecekteki sürümler için temel teşkil edecek.
Motosiklet Dünya Şampiyonası’nın (MotoE) elektrikli kategorisinin 2023 sezonu için planlanan ilk çıkışıyla Ducati V21L, 150 hp güç ve 10,6 Nm tork üreten bir motorla donatılmıştır. Otomobil üreticisine göre, İtalya’daki Mugello pistinde yapılan testlerde 275 km/s’lik bir azami hıza ulaştı.
Ayrıca bkz: realme Kurban Bayramını Sürprizlerle Kutluyor!
Mekanik montaj, motosikletin toplam ağırlığının (225 kg) neredeyse yarısı olan 110 kg ağırlığındaki 18 kWh pil ile çalışır. Destek gövdesinin bir parçası olarak da kullanılan bir karbon fiber mahfaza ile korunan 1.152 “21700” tipi silindirik hücrelere sahiptir.
Ducati elektrikli motosikletinin aküsü, arka kısma entegre edilmiş 20 kW’lık soket aracılığıyla şarj ediliyor. İtalyan markasına göre, şu anda rekabette kullanılan motosikletlerde olduğu gibi, prosedürü başlatmak için soğumasını beklemek zorunda kalmadan bileşenin enerji seviyesinin %80‘ini geri kazanmak yaklaşık 45 dakika sürüyor.
Ducati V21L elektrikli motosiklette bulunan ve daha iyi motor performansına ve pil şarjına katkıda bulunan bazı unsurlar, otomobil üreticisi tarafından bir sonraki sokak motosikletlerinde yeniden kullanılabilir. Şirketin CEO’su Claudio Domenicali’ye göre marka, gelecek sürümlerde elektrifikasyon trendini takip etmeli.
“Ducati gibi biz de bu ihtiyacı anlıyoruz ve ortak amacımız olan CO2 emisyonlarını azaltmamıza ve aynı zamanda yarışla bağlantılı DNA’mıza olan inancımızı korumamıza izin verecek bir mücadele arayışına girdik” dedi.