Covid VR satışları arttırdı. Londra merkezli bir pazar analizi firması olan Omdia tarafından yapılan tahmin; sanal gerçeklik donanım ve yazılım pazarının değerinin, 2020‘de 3,2 milyar dolardan, 2025 yılına kadar 10 milyar ABD dolarına ulaşacağını tahmin ediyor.
İlginizi çekebilir: Huawei VR oyun seti, VR Glass 6DOF tanıtıldı!
İçindekiler
Covid VR satışları arttırdı !
Omdia; beş yıl içinde kullanıcılar, VR oyunlarına ve diğer uygulamalarına 4 milyar dolar harcayacak ve toplamda 45 milyon aktif VR kullanıcısı olacağını tahmin ediyor.
Kablosuz başlıklar, sanal gerçeklik için büyüme eğrisinde başı çekecek gibi görünüyor. Omdia raporuna göre, VR setlerinden 2020‘de yaklaşık 6.4 milyon satılacak. Bu satış ile birlikte geçtiğimiz 10 yılın rekor seviyesi yaşanacak.
Omdia’da kıdemli bir analist olan George Jijiashvili yaptığı açıklamada, “Sektör heyecanına kapıldıktan ve 2016‘da belirlenen gerçekçi olmayan beklentileri karşılayamadığını kanıtladıktan sonra, VR artık çok ihtiyaç duyulan bir yeniden düzenleme sürecinden geçiyor” dedi.
Hızla terk edilen akıllı telefon VR başlıklarından; daha ilgi çekici olan bağımsız VR başlıklarına her geçen gün ilgi artıyor.
Covid Etkisi
Genel olarak oyun pazarında olduğu gibi, raporda; VR ürünlerinin korona virüs nedeniyle evlerinde mahsur kalan insanlardan yararlandığı kaydedildi. VR içeriğine yapılan harcama 2020‘de 1 milyar doları aştı, ancak yılın ilk yarısında üretim zorlukları olmasaydı bu rakamların daha yüksek olabileceğini ekledi. Bunun yanısıra yılın ikinci yarısında tanıtılan oyun konsolları, VR gözlüklerin ilerleyişini yavaşlattı.
Facebook Oculus stratejisi
Omdia, Facebook’un Oculus VR başlığının, cazip bir fiyat noktasında yüksek kaliteli, sürükleyici VR deneyimiyle başarılı bir şekilde dengeleyerek pazarı genişlettiğini iddia etti. Oculus Quest 2′nin 299$ dan çıkış yapması yüksek kaliteli VR’ı her zamankinden daha erişilebilir hale getiriyor. Omdia, 2020‘de 1,2 milyon Quest biriminin satılacağını ve 2025‘te 5,6 milyon adede yükseleceğini tahmin ediyor. Jijiashvili, “Facebook’un agresif stratejisi, diğer kulaklık üreticilerinin rekabet edemeyeceği anlamına geliyor ve bu da pek çok kişinin odağını kurumsal VR kategorisine kaydırmasına neden oluyor” dedi.
İlginizi çekebilir: Facebook, Oculus Quest 2 VR başlığını piyasaya sürüyor
Kaynak; Technewsworld