Sosyal medya

Yapay Zeka

CodeCarbon yazılımı CO2 miktarını denetleyecek

CodeCarbon

Bir grup uluslararası AI araştırmacısı ve veri bilimcisi, bilgi teknolojileri işlemlerinin karbon ayak izini tahmin edebilen bir yazılım tasarlamak için işbirliği yaptı. CodeCarbon adlı açık kaynaklı yazılım paketi, yapay zeka ve veri bilimi şirketlerinden oluşan bir konsorsiyum tarafından tasarlandı. Projenin amacı bilgi teknolojileri işlemleri sırasında kullanılan kaynaklar tarafından üretilen CO2 miktarını saptamak ve azaltmak.


İlginizi çekebilir: Okumanız gereken veri bilimi kitapları

reklam
Aorus reklamı

 

 

Adventure İstanbul

CodaCarbon

Karbon ayak izinin azaltılması

ITP’ye göre ,CodeCarbon yazılım paketi, AI araştırma şirketi Mila liderliğindeki bir yapay zeka araştırma grubu ile birlikte Comet.ml, Pennsylvania’daki Haverford College ve GAMMA tarafından geliştirildi. Yazılım yalnızca bilgi teknolojileri kullanımı sırasında üretilen CO2 miktarını saptamakla kalmayıp, aynı zamanda firmalara karbon ayak izlerini azaltmaları için önerilerde bulunarak CO2 salınımını azaltmayı hedefliyor.

 

Yapay zeka modelleri neden bu kadar çok CO2 üretiyor?

Massachusetts Amherst Üniversitesi’nden araştırmacılar, belirli AI modellerini oluşturmanın ve eğitmenin toplam maliyetini hesapladılar ve ekip, doğal dil ağı BERT’i eğitmenin, San Francisco ile New York arasındaki bir gidiş-dönüş uçuşu kadar CO2 ürettiği sonucuna ulaştılar. Yapay zeka araştırmacıları, mevcut en son teknolojiye sahip algoritmalar üzerinde küçük iyileştirmeler elde etmek için modellerini binlerce kez eğitmek zorundalar. Ayrıca AI modellerinin boyutu da her geçen gün büyüyor ve her yıl daha karmaşık hale geliyor. Bu durum her yıl CO2 üretimini daha fazla artmasına sebep oluyor. Örneğin GPT-3, BERT ve VGG gibi makine öğrenimi algoritmaları milyonlarca parametreye sahipler ve eğitim süreleri ayları buluyor. GPT-2, yaklaşık 1,5 milyar parametreye sahipken, GPT-3’ün yaklaşık 175 milyar parametreye sahip.

CodeCarbon yazılımı nedir?

CodeCarbon, bulut sağlayıcıları ve veri merkezleri tarafından kullanılan güç miktarını kaydeden bir izleme yazılımıdır. Sistem, üretilen CO2 hacmini tahmin etmek için halka açık kaynaklardan alınan verileri toplar ve donanımların bağlı olduğu elektrik şebekesinden gelen tüketim istatistiklerini kontrol eder. İzleyici, belirli bir AI modülü kullanarak her işlem için üretilen CO2’yi saptar.

Mila’nın kurucusu Yohua Bengio, ”Yapay zeka birçok sorunu çözebilecek inanılmaz derecede güçlü bir araç olmasına rağmen, yüksek miktarda kaynak tüketmesi çözülmesi gereken bir sorundur.” dedi. Boston Consulting Group’un Genel Müdürü Sylvian Duranton, ”Bilgi işlem teknolojilerinin ve yapay zekanın gelişimi dünya çapında katlanarak büyümeye devam edecektir. CodeCarbon yazılımı yapay zeka ve bilgi işlem şirketlerinin büyümeye devam ederken karbon ayak izlerini sınırlamalarına yardımcı olacaktır.” dedi.

 

 

Enerji tasarrufu sağlayarak CO2 üretimini azaltan akıllı robot süpürge modellerini Hepsiburada‘dan incelemek için tıklayınız!

 

 

 

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Robot

Robot köpek Koda insan duygularını algılayabiliyor

Koda

İnsanlar ile duygusal iletişim kurabilen robot köpek Koda’nın fiyatı belli oldu. 45.000$ fiyatı olan Koda sadece merdivenleri tırmanmakla kalmıyor, insanlara duygusal tepkiler verebiliyor.


İlginizi çekebilir:DAL-e Hyundai müşteri hizmetleri robotu

reklam
Aorus reklamı

 

 

Adventure İstanbul

Koda

 

Yapay zeka hayatımızın her alanında çözüm sunmaya devam ediyor. Yapay zekalı robot köpek Koda, diğer robot köpeklerden farklı olarak, insanlar ile duygusal iletişime girmeyi amaçlıyor. Robotun sahip olduğu yapay zeka, sahibinin ne zaman üzgün, mutlu veya heyecanlı olduğunu anlamasını sağlıyor. Zaman içerisinde Koda insan duygularını öğrenebiliyor ve onlara karşı verebileceği tepkileri belirleyebiliyor. Ayrıca Koda karmaşık sorunları çözebiliyor ve yeni beceriler öğrenebiliyor. Bunu yapmak için tanıtım videosuna göre “blok zincir temelli merkezi olmayan yapay zeka ” sistemini kullanıyor. Koda robot köpeği, robot gövdesinin önünde, arkasında ve her iki yanında 3 boyutlu derinlik kameralarına sahip. Ayrıca yüksek kaliteli fotoğraflar çekmek için robotun önünde 13 megapiksel kamera var. KODA, Inc. robotik köpeği, karmaşık sorunları çözme becerisine sahip, hayvani bir kişisel asistan olarak tanımladı. Ayrıca CEO Emma Russell Koda hakkında ‘‘İşlevsel bir ev teknolojisi, bir aile evcil hayvanı ve aynı anda bir sanat eseri” tanımını yaptı.

 

Merkezi olmayan yapay zeka nedir?

Merkezi olmayan yapay zeka, büyük veri içeren karar verme sorunların için çözümler üretir. Ayrıca merkezi olmayan yapay zeka, çok büyük veri kümelerinin işlenmesini gerektiren sorunların çözülmesine imkan tanır. Bununla birlikte yapay zeka düğümleri birbirinden bağımsızdır. Böylelikle eşzamansız olarak üretilen çözümler daha sonra birleştirilerek sonuç elde edilir.

 

 

 

 

Öğrenme yeteneklerine sahip akıllı robot süpürge modellerini Hepsiburada‘dan incelemek için tıklayınız!

Devamını oku

Robot

DAL-e Hyundai müşteri hizmetleri robotu tanıtıldı

Dal-e

Hyundai Motor Group tarafından, insanlarla bağımsız olarak iletişim kurabilen bir müşteri hizmetleri robotu olan DAL-e tanıtıldı.


İlginizi çekebilir:Yapmayı düşündüğünüz el hareketini algılayan giyilebilir cihaz

reklam
Aorus reklamı

 

Hyundai, müşteri hizmetleri robot DAL-e'yi piyasaya sürdü

Adventure İstanbul

Hyundai müşteri hizmetleri robotunu tanıttı

Otomatik müşteri hizmetlerinin geleceğine öncülük etmek için tasarlanan DAL-e, yüz tanıma için yapay zeka teknolojilerini kullanıyor. Ayrıca gelişmiş bir dil algılama platformu kullanan robot otomatik bir iletişim sistemine sahip.

DAL-e, otomatik müşteri hizmetleri sunabilen yeni nesil bir hizmet platformudur. Hyundai Motor Group’un Başkan Yardımcısı ve Robotik Laboratuvarı Başkanı Dong Jin Hyun, ”DAL-e’yi, her an otomatik müşteri hizmetleri sunabilen yeni nesil bir hizmet platformu olarak tanımlıyoruz. Müşteriler ile geleneksel robotlardan daha samimi ve kişisel bir şekilde iletişim kurabilecek bir platform tasarladık. Amacımız, bu projemizin müşterimiz ile sorunsuz ve eğlenceli bir iletişim kurmasını sağlamak ve onlara değerli hizmetler sunmaktır.” açıklamasını yaptı. DAL-e, dört tekerlekli yapısıyla çevrede serbestçe hareket edebiliyor ve müşterilere belirlenen noktalara kadar eşlik edebiliyor. Ayrıca mekan içerisindeki geniş bir ekrana kablosuz olarak bağlanarak araçları,ürünleri ve teknolojileri anlatmak, ziyaretçileri onunla fotoğraf çekmeye çağırmak, hareketli kollarını kullanarak jestli geri bildirimlerde bulunmak gibi eğlenceli bilgiler de sağlayabiliyor.

 

DAL-e kompakt tasarımı

1.160 X 600 X 600 mm ölçülere sahip olan robot 80 kg ağırlığında. Robot piyasadaki diğer müşteri hizmetleri robotlarına kıyasla daha hafif olmasıyla ön plana çıkıyor.

 

Öğrenme yeteneklerine sahip akıllı robot süpürge modellerini Hepsiburada‘dan incelemek için tıklayınız!

Devamını oku

Yapay Zeka

İki robot arası empati yeneteği kurulabilir mi?

Robotlar arası empatii

Kolombiya Üniversitesi Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nden bir mühendis ekibi tarafından yapılan deneysel çalışmadabir robota ilkel bir empati yeteneği kazandırıldı ve robotun robotik partnerinin hedeflerini ve eylemlerini tahmin etmesini sağlandı. Çalışma sonunda ekip ”İki robot arası empati yeteneği gelişebileceğini test etmiş olduk.” dedi.

 

reklam
Aorus reklamı

İlginizi çekebilir:Yapmayı düşündüğünüz el hareketini algılayan giyilebilir cihaz


robot arası empati

Robot gözlem robotu

Araştırma ekibi, iki robot arası empati kurulup kurulamayacağı gözlemlemek için 6m2 lik oyun parkı inşa etti. Oyun parkının içerisinde çeşitli bölgelere yeşil halkalar yerleştirildi. Robot, yeşil halkaları aramaya ve bu yeşil halkalara doğru hareket etmeye programlandı. Ancak oyun parkı içindeki bulunan bütün yeşil halkalar robotun görüş alanı içerisinde değildi. Bazı yeşil halkalar büyük bir karton kutunun arkasına gizlenmişti.

Adventure İstanbul

Birinci robotu gözlemlemek için ikinci bir robot programlandı. Gözlemci robot, partner robotunu gözlemlerken çoğu zaman partnerinin gideceği yolları tahmin edebildi. Ulaşılan başarı oranı %98 olarak saptandı. Çalışmanın yöneticilerinden Boyuan Chen, ” Deneyimiz ile iki robot arası empati kurulup kurulamayacağını test ettik ve robotların dünyayı başka bir robotun bakış açısından yorumlama yeteneğine sahip oldularını öğrendik.” dedi.

Araştırma ekibi, gözlemci robotun, keşif robotunun kısa vadeli eylemlerini öngörebileceğini bekliyordu. Ancak deney sonucunda gözlemci robot yalnızca kısa vadeli eylemleri tahmin etmekle kalmayıp, daha uzun vadeli eylemleri doğru bir şekilde tahmin edebildi. Mühendisler, ”Robotun yapay zekasının ilkel bir empati biçimi sergilediği gözlemledik.” açıklamasını yaptılar.

 

 

Öğrenme yeteneklerine sahip akıllı robot süpürge modellerini Hepsiburada‘dan incelemek için tıklayınız!

Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler