Yıllardır piyasadaki diğer rakiplerinden farklı bir tasarım diline sahip olan BMW, kişiselleştirilmiş motosiklet üreticilerinin de her zaman odağında oldu. Retro-modern tasarım anlayışının yaygınlaşmaya başladığı günümüzde ise BMW’nin R nineT modeli, geçmişin tasarım anlayışı ve bugünün modern teknolojilerini dengeli bir biçimde harmanlayarak; Ducati Scrambler, Triumph Thruxton, Honda CB650R, Yamaha XSR 700 gibi rakiplerinden sıyrılarak “custom” yani kişiselleştirilmiş motosiklet sektöründe başı çekmeye başladı. R nineT modelinden üretilen Type 18 ise retro-modern tasarımlardan hoşlanan motosiklet severlerin hayallerini süsleyebilecek düzeyde.
İlginizi çekebilir: Motobike İstanbul 2020 Motosiklet Fuarı sona erdi
İçindekiler
BMW Type 18 Custom
BMW’nin 2014 yılında satışa sunduğu ve günümüzde artık neredeyse kült haline gelmiş bir model olan R nineT modelinden üretilen BMW Type 18, motosiklet sevdalılarını kendine hayran bıraktı. İngiltere menşeili, kişiselleştirilmiş motosiklet üreticisi Auto Fabrica bizce de çok başarılı bir işe imza atmış. Type 18’in kalbinde R nineT, GS gibi modellerden de aşina olduğumuz 1170 cc boxer twin bir motor bloğu bulunuyor. Type 18, R nineT’nin çizgilerini taşımaya devam etse de çok daha spor ve agresif bir tasarıma sahip olmuş. Ayrıca Auto Fabrica çalışanlarının belirttiği üzere modelin aerodinamisi arttırılarak, yüksek hızlardaki rüzgar direnci de düşürülmüş. Auto Fabrica’nın yaptığı bir başka değişiklik ise R nineT’nin amortisörlerinde. Şirket, daha sportif sürüşü destekleyebilecek bir yol tutuşu sağlayabilmesi açısından daha kısa ön amortisörleri tercih etmiş. Elcikler ise spor elciklerle değiştirilmiş. Çamurluklar, braketler ve birkaç detay parça ise 3D yazıcılarla üretilerek Type 18 üzerine modifiye edilmiş. Son olarak ise motosiklet siyah safir renginde boyanarak son halini almış. Bizim de çok beğendiğimiz Type 18, kişiselleştirilmiş özel bir tasarım olduğu için; yüksek ihtimalle seri üretime geçmeyecektir.