Alman üretici, değişen jenerasyon ile beraber belirli dönemlerde logosunda değişikliğe gitmişti. Yeni BMW logosu; yeniden değişiklik zamanı geldiğini düşünen üst düzey BMW yetkililerinden Jens Thiemer tarafından basına duyuruldu.
İlginizi çekebilir: BMW Type 18, tasarımıyla motosikletseverlerin dikkatini çekiyor
İçindekiler
BMW logosu neden değişti
Jens Thiemer, BMW markasının, değişen jenerasyonla beraber değişen müşteri portföyünü yakalayabilmek adına, minimalist ve modern tasarıma sahip bir logoya ihtiyaç duyduklarını ve bunun için logo üzerinde değişikliğe gittiklerini belirtti.
Yeni logoyu incelediğimiz zaman aslında büyük bir revizyona gidilmemekle beraber logonun ana hatlarının korunduğunu görüyoruz. Ortada ise Almanya’nın Baverya eyalet bayrağının renkleri hiçbir değişikliğe uğramadan sabit bırakılmış. Dış çerçevedeki siyah alan ise çıkartılarak, şeffaf olması tercih edilmiş. Muhtemelen markanın sevenleri her zaman olduğu gibi başlangıçta yeni logoya alışamayacak fakat sonradan kabulleneceklerdir. Tıpkı 2016 yılında Instagram’ın yaptığı logo değişikliğinde yaşandığı gibi…
BMW logosu daha önce de değişmiş miydi
Thiemer’e göre BMW markası müşterileriyle bağ kurabilen ve bir kere kendilerini tercih eden müşterilerinin markanın müdavimi haline geldiği güçlü bir marka. Bu marka anlayışının güncelliğini koruyabilmesi adına geçmişte yapılan değişikliklerle beraber; bugün yapılan değişiklik de markanın çağı yakalayabilmesi adına çok önemli. Daha önce 1917, 1937, 1953, 1963, 1997 yıllarında logo güncellemesine giden BMW; 1997 yılından beridir logo değişikliğine gitmeden, aynı logoyu kullanıyordu. Bakalım 2020 yılında değişen BMW logosu ile beraber markayı gelecekte neler bekliyor.