Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki (BAE) Carrefour müşterilerinin alışveriş deneyiminin, blockchain teknolojisi sayesinde satın almayı düşündükleri ürünlerin menşe yerini takip edebilecek bir konumda olacakları için artırılması bekleniyor.
İlginizi çekebilir: Avustralya, Singapur ile sınır ötesi ticareti geliştirmek için blockchain kullanacak
Carrefour franchise sahibi Majid Al Futtaim ve IBM arasındaki işbirliğinin, müşterilerin memnuniyet düzeylerini artırması bekleniyor çünkü IBM, blockchain tabanlı bir ‘Food Trust’ çözümü sağlayacak. Carrefour müşterileri, akıllı telefonlarını kullanarak taze tavuk veya sebzelerin kökenini basit bir tarama ile izleyebilecekler. Ayrıca beslenme ve sıcaklık verileri, helal ve hijyen sertifikaları ve üretim süreci gibi ürünün geçmişi, blockchain tabanlı sisteme dahil edilecek.
“Carrefour’un taze tavuğu gibi ürünlerde QR kodunu taramak için akıllı telefonlarını kullanarak, müşteriler çiftlikten mağaza raflarına kadar eyleme geçirilebilir gıda tedarik zinciri verilerine anında erişebilecekler.”
İnsanlar sürekli olarak bilinçli tüketiciliği savunuyorlar çünkü ne yedikleri ya da içtikleri konusundaki ayrıntıya dikkat ediyorlar. Hatta bu dikkat artık günümüzde çok daha fazla. Örneğin, yiyeceklerinin nasıl yetiştirildiğini ve kökenini, etik ve sürdürülebilir şekilde üretilip üretilmediğini bilmek…
IBM Food Trust, gıda tedarik zincirindeki zorlukları çözmek için blockchain kullanarak bu hedefin gerçekleştirilmesini geliştirmek için ilk olarak Ağustos 2017’de 10 Vakıf üyesi tarafından başlatıldı. IBM Food Trust, işlemleri doğrulanabilir bir şekilde kaydetmek için merkezi olmayan defterleri kullanır.
İşbirliğine dayalı bir blok zinciri ağı aracılığıyla, ürün menşei, nakliye ve bileşenler gibi kritik bilgiler etkin bir şekilde günlüğe kaydedilebilir. Değer zincirindeki izinli katılımcılar ve nihayetinde müşteriler tarafından hızla erişilebilir.
Ülkemizde de geçtiğimiz aylarda Migros müşterilerine blockchain teknolojisi ile aynı hizmeti sunmaya başlamıştı.