Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

Audi Q5’in ateşli RS Q5 modeli geliyor olabilir!

Audi Q5‘in piyasadaki geçmişi 2008 yılına kadar dayanıyor. Geçtiğimiz günlerde makyajlanan Q5‘ten sonra birçok kişi RS Q5 modeli ile ilgili konuşmaya başlamıştı.


İlginizi çekebilir: Yeni Mercedes-Benz GLA Türkiye’de!

reklam

Aradan geçen 12 seneden sonra Audi’nin, RS versiyonu için çalıştığına dair bir söylenti bulunuyor. Audi’nin Almanya‘daki orta boy SUV ürün sözcüsü Michael Crusius‘a bu konu hakkında birçok soru sorulmuş, fakat hiç bir detay açıklığa kavuşmamıştı. Crusius, “Bu konudaki soruları görmek heyecan verici fakat henüz cevaplayamayacağımız birkaç sorudan birisi de bu. Gelecekteki olası modellerimiz hakkında konuşamıyoruz.” şeklinde konuşmuştu. Fakat bu olasılığı yalanlamadı da. Yani RS Q5 isimli bir canavar üzerinde çalışılıyor olabilir.

BMW X3 M ve Mercedes-Benz AMG GLC 63 ile rekabet edeceği düşünülen aracın SUV dışında, coupe SUV şeklinde de gelmesi bekleniyor. Böylelikle BMW X4 M ve Mercedes-Benz GLC 63 Coupe ile de rekabet edebilecek.

Olası bir RS Q5‘te kullanılması beklenen motor ise RS5‘te yer alan 2.9 litrelik çift turbolu V6 TFSI ünite. Bu motor 444 beygir güç ve 600 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzıman ile eşlenmesi beklenen sistemin dört çeker Quattro sistemi ile gelmesi bekleniyor.

SQ5 modeli halen daha Q5 ailesinin en tepesinde yer alıyor. 0-100 km/s hızlanması 4.7 saniye olan bu uysal canavar, 349 beygir güç ve 500 Nm tork değerlerine sahip 3.0 litrelik V6 motordan gücünü alıyor.

Kaynak: Carscoops

NOT: Görseller makyajı Audi Q5’e aittir.

MSI reklamı

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Huawei Mate 40 Pro tasarım detayları ortaya çıktı

Huawei-Mate-40-Pro-5K_2-2048x1688

Huawei Mate 40 ile ilgili detayların ortaya çıkmasının ardından, serinin bir üst cihazı olan Mate 40 Pro modelinin de tasarım detayları ortaya çıktı. Sızdırılan fotoğraflara göre, iki model arasında da bazı farklılıklar mevcut. Pro versiyon, yine ciddi manada kıvrımlı bir panele ve 4’lü arka kamera modülüne sahip. Ön tarafta ise, 2 model de benzer bir kamera modülüne sahip.


İlginizi çekebilir: Huawei Mate 40 görüntüleri sızdırıldı

reklam

Huawei-Mate-40-Pro-5K_3-2048x1959

Huawei Mate 40 Pro modelinin tasarım detayları ile ilgili sızıntılar ortaya çıktı

Cihazın teknik detayları ile ilgili henüz onaylanmış bir bilgiye sahip olmasak da; cihazın tasarımını şimdiden görebilmek ise mümkün. 6.7 inç OLED bir ekran paneline sahip olacak olan Huawei Mate 40 Pro, kendisinden bir önceki modelin tasarım hatlarını bünyesinde barındıran bir tasarım anlayışına sahip. Cihazla ilgili beklenen en önemli detaylardan biri olan işlemci ise; Kirin 1000 / 1020 modellerindeki belirsizliklerden dolayı henüz kesinleşmedi. Cihaz için tahmini tanıtım tarihinin ise, Ekim ayı sonlarında olması bekleniyor.

Huawei-Mate-40-Pro-5K_4-scaled

HiSilicon Kirin 1020 ve Mate 40 Pro, birlikte tanıtılabilir

Huawei’nin yeni işlemci setlerinin, 2020 yılının 3. çeyreğinde gelmesi bekleniyor. Ayrıca Huawei’nin en güçlü işlemcileri olacak bu işlemciler, ilk olarak Huawei’nin amiral gemisi modellerinde kullanılacak. İsminin Kirin 1020 olması beklenen yeni işlemci setinin üretimi, 5 nanometrelik süreçle gerçekleştirilecek. Weibo’da ortaya sızıntıların çıkarıldığı popüler bir hesaba göre ise, Kirin 1020’nin Apple A14 ve Apple ARM CPU arasında bir maliyete sahip olması bekleniyor. Fakat endişe konusu olması gereken ilk konu, bu çipsetin maliyeti veya performansından ziyade, boyutları ile alakalı. HiSilicon işlemcilerin MediaTek ve Qualcomm işlemcilere göre en büyük dezavantajı olan boyut problemi, bu işlemci için de sözkonusu olacak.

Huawei için en önemli nokta ise, 5 nanometrelik süreçte üretilen ilk işlemcileri, Apple ile eşzamanlı olarak piyasaya çıkarıyor olmaları olacak. Ayrıca Kirin 1020’nin, Kirin 990’dan %50 daha güçlü olacağı da kulislerde yayılan söylentiler arasında yerini almış durumda. %50 performans artışının ise, işlemci dünyası için çok büyük bir oran olduğunu belirtmemize gerek yok. Cortex A76’dan Cortex A78’e direk geçen Huawei, A77’yi pas geçerek Qualcomm Snapdragon 865’i de geride bırakmış oluyor. Kirin 1020’nin son önemli özelliği ise, dahili 5G modülüne de sahip olacak olması. Siz Huawei Mate 40 Pro modelinin tasarımı ve Kirin 1020 ile ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşabilirsiniz. Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Bunu da yapmışlar: Ferrari 360 Modena “Limuzin”

Araba alım satım işleri günlük hayatın sıradan olaylarından birisi. Fakat bir ilan var ki bu sıradan gidişat Avustralya‘da alt üst oldu. Karşınızda 399 bin 999 Avustralya Doları fiyata sahip, Ferrari 360 Modena Limuzin!


İlginizi çekebilir: Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

reklam

Her 360 Modena modeli gibi Maranello‘da üretilmiş bu sürüş makinesi, normal haliyle elbette ki çok seviliyordu. Fakat her şey, aracın 2012‘de İngiltere‘den Avustralya‘ya getirilip, ortadan ikiye ayrılmasıyla başladı.

Görsellere ilk bakıldığında “kesin ip var” dedirten bu limuzin 360 Modena, aracın orijinal kasasının alüminyum olmasından mütevellit, gövde uzantıları da alüminyumdan yapılmış. Fakat uzatılan tavan, yan paneller ve arkadaki martı kanadı kapılar, aracı hafifletmek maksatlı fiberglastan yapılmış.

Bu proje sonunda normalde 2 kişi taşıyabilen araç, 8 kişiyi taşıyabilir bir kapasiteye ulaşmış. Kabinde iki tane televizyon, gümbürtülü bir ses sistemi, renkli ortam aydınlatması ve mini bar bulunuyor.

Üzerinde 360 Modena’nın standart motoru bulunan bu araç, 400 beygir gücündeki 3.6 litre atmosferik V8‘e sahip. Fakat şanzıman olarak Subaru Liberty GT‘nin aktarma organını kullanıyor.

Bu proje, ilk yapılan 360 Modena limuzini değil. İki yıl önce ABD‘de yapılan ve 95 bin $ fiyata satışa çıkarılan sarı renkli bir 360 Modena limuzin, maalesef ki alıcı bulamadı. Avustralya’daki bu diğer örnek ise yaklaşık 400 bin Avustralya Doları değerindeki etiketi ve 65 bin km‘lik geçmişiyle farklı bir kadere sahip olabilecek mi? İlgililer için aracın ilanını da buraya bırakıyorum.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

Hyundai, kabin içi hava kalitesini iyileştiren yeni klima sistemini duyurdu. Bu sistem ilk olarak, Hyundai Grubu’nun global modellerinden önce Güney Kore‘deki belirli modellerde kullanılacak.


İlginizi çekebilir: Kia’nın yeni elektriklisi, Tesla Model 3 ile birlikte test ediliyor!

reklam

Yeni klima sisteminde Üfleme (After-Blow), Çoklu Hava (Multi-Air) ve İnce Toz Ayırıcı (Fine Dust Indicator) olarak üç ayrı klima modu yer alıyor. Üfleme modunda, sistem üzerinde yer alan bir çeşit buharlaştırıcı ile klima içerisinde oluşan suyu kurutarak, klima üzerinde küf oluşumu engelleniyor. Bu mekanizma aracın motoru durdurulduktan sonra çalışıyor. Normal klimalardaki buharlaştırıcı ile bu işlem 30 dakika sürerken, Hyundai’nin sisteminde bu süre 10 dakikaya kadar iniyor. Böylelikle klima içinde kalan nem ile zararlı mikropların çoğalması için uygun ortam, daha çabuk yok ediliyor.

Çoklu Hava modunda ise bildiğimiz hava menfezlerine ek olarak sürücü ve yolcu koltuklarına eklenen yeni çoklu hava yuvalarından hava dağıtılıyor. Bu mod ile gürül gürül bir hava akımı yerine, hafif bir esinti ile daha sakin ve sessiz yolculuklar hedefleniyor. Kendi kişisel fikrim, bu tip “sakin ama etkili” bir klima sistemiyle ekstra konforun yanı sıra, özellikle elektrikli araçlarda, araç menzilinin uzunluğuna katkı sağlayacağını da düşünüyorum.

Gelelim bu yeni sistemin en dikkat çeken modu olan İnce Toz Ayırıcı’ya. PM 2.5 seviyesindeki (boyutu 2.5 mikrometre veya daha küçük olan parçacıkların sınıfı) ultra ince partiküllerin yoğunluğunu ve havanın kirlilik seviyesini ölçebilen bu modda, eğer havadaki partikül seviyesi eşik değeri aşılırsa bu mod devreye giriyor. Bu mod aktifken hava sirkülasyonu yapılıyor ve havadaki nemi azaltmak için klimanın gücü 3 ve 8 arasında otomatik olarak değiştiriliyor. Eğer bu prosedür de işe yaramazsa araç sahibinin klima filtrelerini değiştirmesi, kirli koltuk veya paspasları temizlemesi gibi uyarılar veriliyor.

Kaynak: Carsoops

MSI reklamı
Devamını oku