Apple, İtalyan Antitröst Otoritesi tarafından iPhone’larının suya dayanıklılığını pazarlamak için tüketicileri yanılttığı gerekçesiyle 10 milyon euro (12 milyon dolar) para cezasına çarptırıldı.
İlginizi çekebilir: Shazam ile ücretsiz Apple Music kullanın!
İçindekiler
Apple’a 10 milyon euro ceza kesildi
Apple, iPhone 8’den iPhone 11 nesline kadar farklı iPhone modelllerini pazarlarken kullandığı suya karşı dayanıklılık söylemlerinde yeterince açık olmadığı gerekçesiyle suçlandı. Suçlamalar büyük ölçüde Apple’ın cihazlarının suya dayanıklılık özellikleri için yaptığı reklamlarla ilgiliydi.
Apple, reklamlarında iPhone’larının 1 metreden 4 metreye kadar değişen derinliklerde ve 30 dakikaya kadar suya dayanabileceğini söylüyor. Tam da burada, derinliklerin ve zamanlamanın statik ve saf su ile laboratuar kontrollü testler gibi belirli koşullar altında yapıldığını tüketicilere gerektiği gibi açıklamamakla suçlandı.
Ayrıca, Apple’ın sunduğu sorumluluk reddi beyanıyla ilgili bir sorun daha var. Bilindiği gibi “Apple garantisi” sıvı hasarlarını kapsamıyor. Öne çıkan reklamlarda Apple’ın suya dayanıklılığı övdüğü de görülüyor. İşte burada yaşanan ikilem sebebiyle İtalya tarafından Apple’a ceza kesildi. Görünüşe göre şirket tarafından belirtilen garantinin geleneksel veya yasal bir garantiye atıfta bulunup bulunmadığı net değil. Apple ayrıca suya dayanıklılık iddialarının koşullarını ve sınırlamalarını uygun şekilde belirtmemekle de suçlandı.
Bilindiği gibi birçok firma testlerle ve dayanıklıkla ilgili detayları insanların kolaylıkla göremeyeceği yerlere koymayı tercih ediyor. Aslında Apple’ın şirket politikası genelde bu şekilde işlemiyor ve bu zamana kadar bununla ilgili hiç sorun yaşamamıştı.