Haftanın Seçkisi

nothing phone 3 özellikleri fiyatı

Nothing Phone 3 tanıtıldı! Fiyatı çok tepki çekti!

1 Temmuz 2025
samsung one ui 8 güvenli klasör

One UI 8 yeni özelliği ile Samsung Güvenli Klasör yenileniyor!

4 Temmuz 2025
galaxy a06 one ui 7 android 15

Galaxy A06 One UI 7 çıktı! Yeni güncelleme nasıl yüklenir?

3 Temmuz 2025
iphone işlemcili macbook yeni uygun fiyatlı macbook

iPhone işlemcili MacBook geliyor! İşte uygun fiyatlı MacBook!

2 Temmuz 2025
DXOMARK

DXOMARK YENİLENDİ! | İlk beş telefon, Kamera Protokol V6 ve dahası

28 Haziran 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde

Yazı: Kağan Özçelik
31 Ocak 2021
Kategori: Genel, Haber, Otomotiv
Okuma süresi: 2 dakika
1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde

Hırvat üretici Rimac, C_Two isimli elektrikli hiper otomobiliyle karşımıza çıkmaya neredeyse hazır. Son zamanlarda rüzgar tüneli testlerini tamamlamaya yakın olan aracın, aerodinamik verimliliğinin %34 arttığı belirtildi.


İlginizi çekebilir: Dodge, Hellcat V8 motorunun fişini çekmeye hazırlanıyor!


Rimac C_Two’yu geliştirirken şirket, hem gündelik hayat hem de pist kullanımına yönelik çalışıyor. Yani hava sürtünmesi ile sorunsuz mücadele ederek yüksek menzil sunan ve pistte uçmaması için de yere basma kuvveti yüksek bir araç gerekiyor.

Bu tip bir beklentiyi gerçekleştirmenin son zamanlardaki çözümü ise aktif aerodinamik elemanlar. Üreticiler bu teste bilgisayar başında başlar. Fakat çok az şirket, Rimac gibi, simulasyon testleri doğrulamak için aracını rüzgar tüneline gönderebiliyor.

Rimac C_Two akıllı gövde altı kanatları, aktif ön splitter ve ayarlanabilir frenleme kanadı gibi özelliklere sahip. Bu özelliklerle C_Two, otoyol ve pist ayırt etmeden en iyi performansı gösterebiliyor.

1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde
1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde
1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde
1914 beygirlik elektrikli Rimac C_Two, son rüzgar tüneli testlerinde

Haberin başında bahsettiğim %34’lük iyileşme ise bilgisayar testlerindeki sonuçlara kıyasla, rüzgar tüneli sonuçlarındaki farklılık. Rüzgar tüneli testlerinde aktif aerodinamik elemanların sadece yere basma kuvvetini arttırmadığı, aracın soğutma sistemlerine de yardımcı olduğu ortaya çıktı. Böylelikle araç, ağır yük altında daha iyi performans gösterebilecek.

Bu sonuçlar Rimac C_Two’un sadece öne çıkan ufak bir yeteneği diyebiliriz. Aracın son halinin bizleri ne kadar şaşırtacağını görmek için tanıtım gününü beklememiz gerekiyor.


Her yaştan otomobil meraklısına hitap eden ürünlerin bulunduğu Hepsiburada alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.


Kaynak: Rimac

 

Kağan Özçelik

Kağan Özçelik

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya