Hırvat üretici Rimac, C_Two isimli elektrikli hiper otomobiliyle karşımıza çıkmaya neredeyse hazır. Son zamanlarda rüzgar tüneli testlerini tamamlamaya yakın olan aracın, aerodinamik verimliliğinin %34 arttığı belirtildi.
İlginizi çekebilir: Dodge, Hellcat V8 motorunun fişini çekmeye hazırlanıyor!
Rimac C_Two’yu geliştirirken şirket, hem gündelik hayat hem de pist kullanımına yönelik çalışıyor. Yani hava sürtünmesi ile sorunsuz mücadele ederek yüksek menzil sunan ve pistte uçmaması için de yere basma kuvveti yüksek bir araç gerekiyor.
Bu tip bir beklentiyi gerçekleştirmenin son zamanlardaki çözümü ise aktif aerodinamik elemanlar. Üreticiler bu teste bilgisayar başında başlar. Fakat çok az şirket, Rimac gibi, simulasyon testleri doğrulamak için aracını rüzgar tüneline gönderebiliyor.
Rimac C_Two akıllı gövde altı kanatları, aktif ön splitter ve ayarlanabilir frenleme kanadı gibi özelliklere sahip. Bu özelliklerle C_Two, otoyol ve pist ayırt etmeden en iyi performansı gösterebiliyor.
Haberin başında bahsettiğim %34’lük iyileşme ise bilgisayar testlerindeki sonuçlara kıyasla, rüzgar tüneli sonuçlarındaki farklılık. Rüzgar tüneli testlerinde aktif aerodinamik elemanların sadece yere basma kuvvetini arttırmadığı, aracın soğutma sistemlerine de yardımcı olduğu ortaya çıktı. Böylelikle araç, ağır yük altında daha iyi performans gösterebilecek.
Bu sonuçlar Rimac C_Two’un sadece öne çıkan ufak bir yeteneği diyebiliriz. Aracın son halinin bizleri ne kadar şaşırtacağını görmek için tanıtım gününü beklememiz gerekiyor.
Her yaştan otomobil meraklısına hitap eden ürünlerin bulunduğu Hepsiburada alışveriş listemize buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: Rimac