Dünyanın en popüler çevrim içi video konferans yazılımlarından Zoom, üçüncü çeyrek mali raporlarını kamuoyuyla paylaştı. Yıldan yıla tam dört kat artış sağlayarak 777,2 milyon dolar gelir açıklayan video konferans devi, aynı başarıyı yılın dördüncü çeyreğinde de yakalamayı umuyor.
İlginizi çekebilir: Zoom, FTC anlaşmasının ardından güvenliği yükseltmeyi kabul ediyor
İçindekiler
Zoom, üst üste iki defa, dört kat gelir artışı sağladı
Koronavirüs salgınının dünya çapında patlak vermesiyle beraber yıldızı parlayan çevrim içi video konferans hizmeti Zoom, üçüncü çeyreğe ait mali raporlarını paylaştı. Raporlar, Zoom tarafında işlerin gayet tıkırında olduğunu ve durumun uzun bir süre daha böyle devam edeceğini gösteriyor. Zira şirket, geçen yılın aynı çeyreğine oranla dört kat artırarak tamı tamına 777,2 milyon dolar gelir açıklamış durumda.
Zoom’un, geçen yılın aynı çeyreğinde açıkladığı gelirler de önceki çeyreğin tam dört katıydı; bu yıl açıklanan verilerle birlikteyse Zoom, üst üste iki yıl çeyreğinde istikrarlı bir biçimde dört kat gelir artışı sağlamış oldu. Uzaktan eğitim sürecinin etkili bir biçimde devam ettiği şu günlerde, görünüşe bakılırsa Zoom’un işleri gayet yolunda görünüyor. Hatta öyle ki Zoom’un yetkilileri, dördündü çeyrekte de gelirlerini bir kez daha dört kat artırmayı umduklarını söylediler.
433 bin ücretli abone sayısı var
Zoom, üçüncü çeyrek raporlarını açıklarken toplam kaç kullanıcısı olduğuyla alakalı bilgi vermeyip yalnızca ücretli kullanıcıların sayısını açıkladı. Açıklanan verilere göre şirketin şu anda 433.700 abonesi bulunuyor, bu oran geçen yılın aynı çeyreğindeyse 370.200 civarlarında dolaşıyordu. Yani geçen yıla oranla, Zoom’un ücretli abone sayısında hatırı sayılır derecede bir artış yaşanmış.
Bu önü alınamayan yükseliş, sürpriz olmasa gerek. Hepimizin malumu, Zoom, pandeminin dünya çapında yaygınlaşması ve karantina sürecinin başlamasıyla beraber çevrim içi video konferans yazılımları arasında kısa sürede birinci sıraya yükseldi. Önünde Google Meet ve Microsoft Teams gibi büyük rakipleri olmasına rağmen hala popülerliğini korumaya devam etmesi de cabası.